FY SKAMME SEG!
Ja, politisk korrekte personer burde skamme seg for å drite ut dem som kjøper sex gjennom frivillige ”kontrakter” mellom sexkjøper og sexselger. Det er i utgangspunktet like stygt som å mobbe homofile. Jeg kjenner ikke noe annet ord for horekunde, men la oss finne opp et ord: Sexkjøper.
Når det er ufrivillig sex fra den prostituertes side, er andre som må skamme seg.
Når det gjelder å avstraffe en kunde/bruker for noe andre gjør (halliken) så blir jo det hele meningsløst
.
Dersom du er på besøk hos en kamerat, og han har lukket en kvinne inne på soverommet. Så sier vennen til deg: ”Det er en sexy kvinne på soverommet, jeg har gitt henne en omgang med juling og sagt at hun skal gi deg et nummer som betaling for det stereoanlegget du gav meg.” Du går så inn på soverommet og tar et nummer med kvinnen uten at kvinnen gir uttrykk for noen merkbar protest. Samleiet fortoner seg som et normalt samleie.
I denne situasjonen må da både sexkjøper og hallik ha gjort noe straffbart, og ikke bare hallik. I denne situasjonen burde du si nei til sextilbudet, og gå direkte til politiet. Du kan ikke unnskylde deg med at kvinnen får enda mer juling om du ikke har sex med henne.
Dersom en sexkjøper kommer til en prostituert, og får begrunnet mistanke om at hun er tvunget til sex av bakmenn, bør han gå til politiet og tipse dem i stedet for å ha sex med den prostituerte. Da har man håp om å få tatt de kyniske bakmennene som tvinger (med vold eller trusler om vold) kvinner til prostitusjon. Slikt sett virker det som om det er tryggest å holde seg til norske prostituerte, siden forskning viser at det er relativt sjelden at det er slemme bakmenn her.
Det finnes produkter som innebærer både barnearbeid, slavekontrakter, dyremishandling og ødelagt helse før de når kunden. Dette er noe alle burde vite. Skal vi straffe alle som kjøper varer uten at de gidder å sjekke bakgrunnen for produktet? Dette blir jo helt feil.
Nei, vi kan ikke straffe kunder i alle ledd nedover. Men dersom en norsk importør av et produkt fra f.eks. Bangladesh vet eller burde vite at fabrikken bruker utstrakt, ulovlig barnearbeid (som etter Bangladesh-lov er ulovlig), så burde det være straffbart, ja. Og importøren bør melde fra til Bangladesh politiet i stedet for å importere. Dersom jeg kjøper produktet i butikken, er det både urimelig og upraktisk at jeg blir straffet.
Det var et kraftig oppgjør med nazismen etter krigen i Tyskland, og det var ikke bare Hitler som ble straffet, men også personer oppe i systemet. Men man kunne ikke straffe alle medlemmer eller sympatisører av NSDAP.