Venstre

Diskusjon om politiske temaer fra det Norske nyhetsbildet.

Re: Venstre

Innlegg Rounin 08 Feb 2012, 14:23

Så har vi denne triste saken, da. Her fra BT:
Etter årsmøtemiddagen skal den 17 år gamle jenten ha blitt med Venstre-nestleder Helge Solum Larsen på hotellrommet. Noen timer etterpå fortalte hun at hun var blitt voldtatt.

Enda saken er tragisk, kan jeg ikke la være å bite meg merke i reaksjonen fra Skei Grande. Vet hun mer enn vi vet, eller viser hun sine sanne farger her?
- Vi vet ikke hva som har skjedd. Men uansett er dette et grovt tillitsbrudd fra Helge Solum Larsen. Han hadde ikke noe annet alternativ enn å trekke seg, sier Skei Grande.
Godt hun ikke forhåndsdømmer...
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg Ad0 08 Feb 2012, 17:11

Rounin skrev:Enda saken er tragisk, kan jeg ikke la være å bite meg merke i reaksjonen fra Skei Grande. Vet hun mer enn vi vet, eller viser hun sine sanne farger her?

Han var gift og hadde barn. Han innrømte at han hadde sex med henne. Så enhver burde jo trekke seg fra slike verv når man er utro.
Ad0

Innlegg Rounin 08 Feb 2012, 21:48

Jeg får ikke inntrykket av at det er ekteskapets ukrenkelighet Skei Grande refererer til her, men snarere av at hun mener han nok er skyldig i å ha krenket jenta på en eller annen måte, selv om det ennå ikke foreligger noen dom. Med tanke på at han jo kan tenkes å være helt uskyldig, er det veldig uheldig å mer eller mindre erklære ham skyldig i pressen før saken en gang er i gang. En suspensjon måtte vel vært ryddigere.

Men som sagt; Skei Grande kan jo kjenne til sider av saken som ikke har kommet frem i pressen. Kanskje har hun helt rett i det hun sier, og dette vil vi vel få klarhet i med tiden.

Om utroskap ellers diskvalifiserer en fra slike verv har jeg ikke gjort meg så mange tanker om. Det er jo ganske riktig et tillitsbrudd, men det varierer vel fra par til par hvor alvorlig man ser på det.
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg Vegard Martinsen 11 Apr 2012, 05:57

Overskrift i Dagsavisen i dag:

Venstre splittet før landsmøtet

http://www.dagsavisen.no/samfunn/venstr ... andsmotet/

LANDSMØTE: Uenighet om regjeringssamarbeid skaper hodebry før Venstres landsmøte i helgen. Selv håper partilederen landsmøtet dropper Frp-samarbeid.

...
Vegard Martinsen

Innlegg Vegard Martinsen 18 Apr 2013, 06:59

En kommentator på document.no skrev følgende:

Venstre er et parti for folk som egentlig ikke ønsker å drive med politikk, men likevel trenger et klubbmedlemsskap som demonstrerer hvor snille og tolerante de er.
Vegard Martinsen

Forrige

Gå til Innenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester