Venstre

Diskusjon om politiske temaer fra det Norske nyhetsbildet.

Venstre

Innlegg Vegard Martinsen 31 Mar 2010, 08:35

Av en eller annen grunn har vi ikke hatt noen egen tråd om Venstre.

Fra document.no:

"Regjeringen arbeider for at kriminelle utlendinger skal kunne sone i hjemlandet. Norske soningsforhold har en standard som ikke avskrekker. Det får Venstre partileder Trine Skei Grande til å foreslå at Norge skal bidra til å heve standarden på fengslene i feks. Romania og Russland [uthevet her]"

...

Overskriften er "Uslåelige Venstre".

http://www.document.no/2010/03/uslaelige_venstre.html
Vegard Martinsen

Re: Venstre

Innlegg Raskolnikov 04 Sep 2010, 21:23

Vegard Martinsen skrev:Av en eller annen grunn har vi ikke hatt noen egen tråd om Venstre.

Ja, det er jo egentlig litt merkelig. En skulle jo tro at det kvasiliberale partiet Venstre skulle være en hot topic her. Det er jo mang en venstrevelger som i meninger og holdninger egentlig sogner til DLF, men som ikke har hoppet over gjerdet fordi ingen har gjort dem obs på hvor lite liberalt Venstre i virkeligheten er.
Raskolnikov

Innlegg Jorn.E.Jenssen 04 Jan 2011, 04:45

Sier meg umiddelbart enig med Raskolnikov her. Var selv på vei til Venstre, men leste igjennom partiprogrammet deres og fant ut hvor de egentlig la lista. Ikke like interessant..bare synd DLF ikke er større..hadde vært greit med en lokal partigruppe. That said..man ofrer ikke det man tror på, bare fordi det er enklere :)

Utover det vil jeg si jeg synes det er rart at ikke folk ser at vi mangler et klart liberalt alternativ i et land som utgir seg for å være en frihetens bastion, og et eksempel å etterfølge for resten av verden. Dette er selvfølgelig noe som må endres.
"If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT." - Frank Zappa
Brukerens avatar
Jorn.E.Jenssen

Innlegg simon 04 Jan 2011, 11:54

Raskolnikov skrev:
Vegard Martinsen skrev:Av en eller annen grunn har vi ikke hatt noen egen tråd om Venstre.

Ja, det er jo egentlig litt merkelig. En skulle jo tro at det kvasiliberale partiet Venstre skulle være en hot topic her. Det er jo mang en venstrevelger som i meninger og holdninger egentlig sogner til DLF, men som ikke har hoppet over gjerdet fordi ingen har gjort dem obs på hvor lite liberalt Venstre i virkeligheten er.

På liberaleren.no finner man en sik diskusjon. Den utmerkede redaktør Pleym er Venstre-mann, av den gode gamle typen, dvs raus, vidsynt og med flere (IMHO) motstridende meninger.
simon

Innlegg Vegard Martinsen 03 Apr 2011, 12:41

Venstre vil oppheve tax-free-salget på flyplasser og ferger for med dette å bekjempe global oppvarming (de mener åpenbart at slik handel fører til flere reiser).

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3122691.ece
Vegard Martinsen

Innlegg Rounin 03 Apr 2011, 12:51

Hva, haha, var det alvor?

Snakk om meta-aprilsspøk.
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg Vegard Martinsen 03 Apr 2011, 13:51

Rounin skrev:Hva, haha, var det alvor? ...

Med Venstre vet man aldri om deres forslag er for spøk eller alvor ...
Vegard Martinsen

Innlegg Ove Kobbeltvedt 03 Apr 2011, 17:59

Jeg hørte Venstre kalle seg "det eneste "liberale" partiet i Norge. Temmelig frekt, hva? Men de vet vel ikke at DLF eksisterer.

Jeg er ganske provosert av alt denne "liberale" skrytet fra Venstre.

Partiet er som de andre stortingspartiene uforbeholdent tilhenger av tvungen medlemskap i statsvelferden og har ikke så vidt meg bekjent tatt til orde for å tillate friborgerskap. Da burde man ikke uimotsagt kunne smykke seg med dette begrepet.

Men det som verre er, er at partiet er spesiell sterk tilhenger av frihetsbegrensninger på enkeltpersoner og bedrifter med årsak i den innbilte "klimakrisen". Når Gaias ve og vel kommer foran menneskenes frihet, så har man diskreditert seg som liberal.
Ove Kobbeltvedt

Innlegg Cragfarm 03 Apr 2011, 18:30

Ove Kobbeltvedt skrev:Jeg hørte Venstre kalle seg "det eneste "liberale" partiet i Norge.

Ja, det står også på hjemmesiden deres:

Venstre er Norges eldste parti og Norges eneste gjennomførte liberale parti.

http://www.venstre.no/sentralt/organisa ... kel/22960/

Sannheten er at Venstre bare er liberale når de føler for det. De nøler ikke med å skrenke inn på individets frihet i fellesskapets eller klimagassutslippenes navn.
Cragfarm

Innlegg Ad0 03 Apr 2011, 19:16

Venstre er kanskje det mest irriterende partiet som finnes. Partiet er veldig lite, men får ekstremt mye pressedekning.

Den største løgnen deres er at de "vil sette individet i sentrum, ikke systemet", mens de er ihuga maktmennesker som vil "redde miljøet" ved å forby og regulere. Venstre er en eneste stor selvmotsigelse.
Ad0

Innlegg Vegard Martinsen 04 Apr 2011, 06:44

Venstre er ikke et parti, det er en diskusjonsklubb som også stiller til valg.

Venstres nåværende stortingsruppe er delt på midten i EU-spørsmålet. Gruppen er på to personer. etc.
Vegard Martinsen

Innlegg Holm 10 Mai 2011, 12:00

Ad0 skrev:Venstre er kanskje det mest irriterende partiet som finnes. Partiet er veldig lite, men får ekstremt mye pressedekning.
.

Helt enig, de er ekstremt irriterende. Kanskje fordi de er så politisk korrekte, men det er jo alle. Jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at alle respekterer Venstre (bortsett fra Frp heldigvis), når Sponheim gikk av så skulle selvfølgelig alle si hvor synd det var osv. Jeg har heller ALDRI hørt noen fra Høyre til Sv si noe som helst negativt om partiet.

Forresten: de er til og med splittet på dette med Kongen og krigsmedaljer som kom frem i dag 10/05, jeg trodde liberale mennesker hadde klare prinsipper
"I hate conservatives, but I really f**king hate liberals."
Holm

Innlegg Vegard Martinsen 10 Mai 2011, 12:14

Stéphane Holmière skrev: ...de er til og med splittet på dette med Kongen og krigsmedaljer som kom frem i dag 10/05,

Er det stortingsgruppen som er splittet? Denne gruppen er på to personer ...

.. jeg trodde liberale mennesker hadde klare prinsipper

I dag er det nesten blitt slik at for å bli ansett som liberal så må man være prinsippløs ...
Vegard Martinsen

Innlegg Ad0 10 Mai 2011, 12:15

Her er også en blank løgn:

http://www.venstre.no/artikkel/34259
Ad0

Innlegg Holm 10 Mai 2011, 13:41

Vegard Martinsen skrev:
Stéphane Holmière skrev: ...de er til og med splittet på dette med Kongen og krigsmedaljer som kom frem i dag 10/05,

Er det stortingsgruppen som er splittet? Denne gruppen er på to personer ...

Ikke helt sikker, dette var bare basert på twittermeldinger fra kjente Venstrefolk jeg hørte på radio.
At de to i stortingsgruppen ikke klarer å bli enige er også hysterisk morsomt :mrgreen:
"I hate conservatives, but I really f**king hate liberals."
Holm

Neste

Gå til Innenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester