Velvel, jeg får ta en runde på dette, skjønner jeg.
Jo, jeg er efterhvert kommet til den konklusjon at det ikke ser ut som om det foreligger så veldig mange andre muligheter vedr. 11/9. Jeg vil understreke at dette er en konklusjon jeg har kommet til personlig, altså en tro, en mening jeg har. Jeg har aldeles ikke ment å vandalisere dette forumet og jeg ber om å bli trodd på akkurat dette! Vær så snill - hvorfor skulle jeg vandalisere dette forumet? Det har jeg absolutt ingen interesse av.
Jeg er svært ydmyk overfor hele 11/9-komplekset. Jeg hadde selv fem tidligere klassekamerater på jobb i WTC den dagen, alle klarte seg, selv om det mer var via tilfeldigheter. En var hjemme med et sykt barn, to var på forretningsreise, en var på vei i bil og snudde før han krysset over til Manhattan, og en holdt på å parkere men rakk å kjøre vekk. Jeg er videre kommet til denne konklusjonen jeg har kommet til med særdeles tungt hjerte. Jeg heiet opprinnelig på Bush, ja i begge hans valg, idet jeg oppfattet alternativet som langt verre, med skatteskjerpelser og ikke minst den sosialisering av helsevesenet som Demokratene står for.
Når jeg likevel nå ikke ser så veldig mange andre muligheter enn at det må ha vært amerikanske myndigheter selv som stod bak. Jeg skal fortelle hvorfor jeg tror det.
Jeg driver endel med bygningstekniske ting, eiendomstvister o.l. her i Shanghai. Jeg er nå og da i retten både som tolk og rådgiver for klienter som har kjøpt katta i sekken eller som krangler om ting man kanskje ikke krangler om i Norge. Jeg er blitt godt kjent med folk som har greie på byggeteknikk, folk som godkjenner byggeplaner, folk som sertifiserer skyskrapere.
I Shanghai skal bygg med heis tåle en impact fra bakken - altså indirekte impact - opp til og med Richter seks komma ni. Dette er altså klassen over småbegyggelse, dvs hus som typisk har over fem etager. Her snakker vi om armert betong og konstruksjonene kan være mange titalls etager høye.
De to tårnene i WTC var blandt de første i klassen over dette igjen - de ble tegnet tidlig i sekstiårene og var bygget med en konstruksjon der de bærende elementer ikke bare var inne i bygningen som et skjelett, men der man hadde endel senterelementer og også bærende elementer flyttet ut ganske nær fasaden. Slike bygg kan i prinsippet bli flere hundre meter høye og det står også endel av dem her i Shanghai, blandt annet i Lujiazui-området. De hviler på endel senterelementer midt inne i bygget og på elementer nær fasaden. Mellom senterlementene og fasaden er det i prinsippet frie rom inne i hver etage, som stiller brukeren fritt mht innredning.
Det er ingen av de byggteknisk kyndige jeg har snakket med her i byen, noen av dem kinesere, noen av dem utlendinger, som skjønner hvordan et slikt bygg kan implodere via treff fra et fly, selv om flyet var like bredt som fasaden og selv om det var fullastet med drivstoff. Disse byggene er sertifisert for å tåle slikt. De skal tåle flere slike impact fra forskjellige retninger uten at strukturen trues. (Etagene og alt inni vil selvfølgelig bli ødelagt.) Tankegangen her er todelt:
- et slikt bygg er sterkere enn som så, impact er ikke tilstrekkelig.
- hvis vi snakker om smelting av de bærende strukturer, så ligger smeltepunktet for metallet i de bærende konstruksjoner omtrent 500 grader celcius over fordampningspunktet for flybensin.
I tillegg kommer følgende:
_Om_ tilstrekkelig impact oppnåes, altså om bygget blir truffet av noe med tilstrekkelig momentum fra siden slik at strukturen svikter, så vil ikke bygge falle ned over sin egen tomt, slik WTC-tårnene gjorde. Et slikt bygg vil da tippe over mot den ene siden.
Konklusjon I: Det var ikke flyene som fikk tårnene til å falle. Dette er ikke fysisk mulig. Den måten to slike strukturer kan falle ned over sin egen tomt på, er ved å anbringe eksplosiver inne i byggene og å foreta en kontrollert nedrivning. Det er en mengde byggtekniske detaljer fra Ground Zero som passer bra overens med at det var dette som skjedde.
Så har vi bygning 7. Den imploderte også på samme måte, men var ikke truffet av noe fly.
Så har vi endel andre momenter:
Farten på de to flyene idet de treffer bygningene. De holdt noe over marsjhastighet, altså noe over 900 km/t. Det hevdes at de ble ført av piloter som hadde tatt endel flytimer i småfly (Cessna o.l.), samt trent i simulator.
Dette stemmer også veldig dårlig. Dette var widebody-fly, som holder ca. 150 km/t ved landing. Vi ser fra videoene fra WTC at flyene er omtrent like brede som bygningene, dvs at målet flyene skulle styres mot var omtrent like brede som en rullebane den vanligvis lander på. Hva kreves for at et slikt fly skal kunne navigere seg inn mot rullebanen? For det første må målet identifiseres omtrent 30 km unna. Da skal et slikt fly ha steget ned til 10.000 fot og være klar for å sikte seg inn mot rullebanen. Altså, med radiofyr og med en fart som gradvis reduseres mot 150 km/t regner en erfaren trafikkflyver med at om han ikke kan begynne å sikte seg inn på målet innen 30 km, da må han være forberedt på å ta en runde til og å fly inn på nytt.
Har noen av dere sett beskrivelsen av hvordan de to flyene som traff fløy før de traff? Det var snakk om nokså halsbrekkende manøvre i lav høyde blandt New Yorks skyskrapere. Hele tiden var flyene over marsjhastighet. Selv erfarne trafikkpiloter ville ikke kunne ha truffet slike små mål i den farten om de ville, bare på visual.
Konklusjon II: Det må ha vært radiofyr montert inne i tårnene.
Her ser jeg enda et problem:
Sett at det var gærningene fra Al-Qaeda som hadde greid å snike seg inn og å montere radiofyr i tårnene. Da _må_ de ha blitt såpass godt kjent med livet i tårnene til at de visste når folk kom på jobb. Al-Qaeda ville ha ønsket å drepe så mange mennesker som mulig og når alle var kommet på jobb, var der 50.000 mennesker på plass inne i tårnene. Flyene treffer likevel ca. en halvtime før folk skal komme på jobb og det omkommer mellom tre og fire tusen mennesker.
Konklusjon III: Flyene ble styrt inn i tårnene og tårnene ble sprengt for å skremme en opinion, ikke for å drepe så mange mennesker som mulig.
Jeg tror dessverre det var folk inne i den amerikanske administrasjonen som stod bak. Jeg sier høyt og tydelig dessverre og jeg er like sjokkert over min egen konklusjon som mange andre på forumet her er. Jeg sier ikke dette av ond vilje eller for å ødelegge forumet, men fordi det er dette jeg tror.
Så har vi det poenget at dette har vært gjort tidligere:
I boken _Day of Deceit_ av Robert B. Stinnett, ISBN 0-684-85339-6, dokumenteres det hvordan president Roosevelt aktivt og bevisst fremprovoserte det japanske angrepet på Pearl Harbor. Ildkraft som kunne stanset angrepet ble flyttet til Guam. Japansk radiokommunikasjon ble avlyttet siden 1929 og den japanske angrepsflåten ble fulgt av amerikanerne per radio over Stillehavet. Amerikanske fartøyer som hadde kryssende kurs ble beordret ut av området. I Pearl Harbor døde også noe over tre tusen mennesker. Målet var å gjøre det mulig opinionsmessig for USA å komme med i den annen verdenskrig:
http://www.amazon.com/gp/product/produc ... 0684853396
Vel. Sukk.