EVE Online -- En konflikt mellom kapitalister og kommunister

Diskusjon om alt innen dataspill.

EVE Online -- En konflikt mellom kapitalister og kommunister

Innlegg Petter Sandstad 04 Mai 2007, 18:00

EVE Online er et spill hvor spillerne selv driver handlingen. Man produserer selv varer, danner samfunn, og kjemper kriger. Handlingen foregår i fremtiden, hvor man flyr rundt i et enormt univers. En stor del av dette universet, hvor de beste ressursene er, styres av spillerne selv. I disse områdene graver man etter mineraler, bygger romstasjoner og enorme skip etc., og man tjener milliarder av ISK (InterStellar Kredit) ved dette. Noen av disse spillerne er kapitalister, mens de fleste er en eller annen form for kommunister. Den konflikten som er mellom disse typer av spillere resulterer i episke kriger over hele universet.

Hvis leseren av og til liker å spille, så anbefales det å prøve EVE Online. Man kan prøve spillet gratis i 14 dager ved å gå hit.

Hvis du ønsker å se nærmere på ett av de mange samfunn, eller bedrifter som det kalles i spillet, så kan du se på Taggart Transdimensional Inc. Og som man kan se, så finner man Ayn Rand på de underligste steder.
Sist endret av Petter Sandstad den 04 Mai 2007, 19:19, endret 1 gang
Petter Sandstad DLF
Petter Sandstad

Innlegg Per Anton Rønning 04 Mai 2007, 18:06

Hva er det med meg? Det eneste PC-relaterte spillet jeg noensinne har fattet interesse for er "kabal". Det kan jeg spille med stor intensitet.
Jeg tror ikke jeg har evnen til å bli spillavhengig i noen sammenheng, det være seg enarbede banditter eller Playstation eller internettnbaserte spill.
Jeg føler meg egentlig litt "utenfor".

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg jale 04 Mai 2007, 19:12

Tror nok ikke du er alene Per Anton.

Jeg vil også bare legge til at EVE er et utrolig innholdsrikt spill, og leverer god underholdning, såfremt man liker å spille dataspill da.
Har selv bare spilt det i gratisperioden, og det er nok ikke lang nok tid til å utforske og komme helt inn i det. (Akkurat som i real life).

Det koster rundt 100kr i måneden for å spille videre.
jale

Innlegg Petter Sandstad 08 Mai 2007, 19:45

Jeg kan godt forstå at ikke alle liker PC-spill. Forresten, Financial Times hadde nylig en artikkel om spillet. Taggart Transdimensional blir også nevnt i denne artikkelen.
Petter Sandstad DLF
Petter Sandstad

Innlegg Marcus3 21 Mai 2007, 17:15

Noen av operasjonene der inne gir uttrykket "hostile takeover" en ny mening!
Marcus3

Innlegg ehasl 09 Mai 2008, 14:26

Det er veldig artig og interessant når økonomi etc. utvikler seg i online-spill. Men det kan være problematisk å sammenligne samfunnene i spillene med virkeligheten. En årsak til dette er at spillene er laget for underholdning. Spillene er ofte lagt i teknologisk fjerne omgivelser. De verste drittjobbene utelates ofte av gameplayet eller overlates til boter. Videre er det lett for dem som administrerer spillet å utvise Osamaer dersom de finner det nødvendig. Gruppen som spiller slike spill er ikke et representativt utvalg av menneskeheten.

Hvis noen lager et slikt spill som skal være så realistisk som mulig, så vil spillet lett kunne bli så kjedelig at brukergruppen begrenses til noen få ildsjeler som er opptatt av å vise for eksempel at fri markedsøkonomi eller anarki fungerer. :-) Dessuten vil overlevelsesdrift og ansvarsfølelse vanskelig kunne reproduseres uten at spillet kombineres med konsekvenser i den virkelige verden. :-D Det finnes spill (Project Entropia) hvor man kan veksle mellom spillpenger og virkelige penger, da, og da vil dette elementet til en viss grad være til stede.

Men jeg behøvde ikke å tolke innlegget ditt slik, da. ;-)
ehasl

Innlegg QIQrrr 01 Des 2008, 13:47

Ny versjon på gang:

In addition to avatar creation and the ability to make money by opening different types of businesses, players will also be able to participate in competitive mini-games. Walking in Stations will introduce all sorts of gameplay options, but will not include combat or death in any of its many forms - EVE Online: Walking in Stations First Look
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg RemiLonoy 08 Des 2008, 22:46

Synes det er interessant at dere kobler politikk til spill :lol:
RemiLonoy

Gå til Dataspill

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest