en eldre eksentrisk mann med mistenkelig oppførsel

Diskusjon om alt innen kunst og kultur, slik som litteratur, teater, film, musikk og dataspill.

en eldre eksentrisk mann med mistenkelig oppførsel

Innlegg simon 15 Aug 2009, 12:39

For oss eldre menn er dette litt morsomt.

Ifølge en mer erfaren ansatt skal 24-åringen, i forbindelse med episoden, ha ringt inn til sentralen og spurt om det var noen der som hadde hørt om en Bob Dylan.

http://www.aftenposten.no/kul_und/artic ... xtor=RSS-3
simon

Re: en eldre eksentrisk mann med mistenkelig oppførsel

Innlegg Vegard Martinsen 15 Aug 2009, 17:53

Men dette fra VG viser at Dylan oppførte seg som man burde:

"Politiet ville kjøre til hotellet der Dylan hadde sagt at turnébussene sto parkert, og Dylan protesterte ikke. Tvert i mot sa han at han godt forsto at politiet måtte gjøre jobben sin, sier politibetjenten."
Vegard Martinsen

Innlegg Bent A. 16 Aug 2009, 12:02

simon skrev:For oss eldre menn er dette litt morsomt.

Ifølge en mer erfaren ansatt skal 24-åringen, i forbindelse med episoden, ha ringt inn til sentralen og spurt om det var noen der som hadde hørt om en Bob Dylan.

Hvilken legende??

Hæ, hæ. Det er tydelig at ungdommen ikke tenner på dette "this machine kills fascism" greiene lenger. Hyggelig beskjed for Dylan å få: "Hvem faen er du...?"

PS: Lenger ned på Aftenpottens webbside får vi den fundamentalt viktige nyheten om at et par ble syke på bryllupsreisen. Tenk det!
Frihet er det høyeste politiske gode.
Brukerens avatar
Bent A.

Innlegg Vegard Martinsen 16 Aug 2009, 12:29

Bent A. skrev:
simon skrev:For oss eldre menn er dette litt morsomt.

Hvilken legende??

Hæ, hæ. Det er tydelig at ungdommen ikke tenner på dette "this machine kills fascism" greiene lenger.

Dette var Woody Guthrie´s formulering, ikke Dylans.

Dylan er forøvrig kristen og konservativ.

Hans favorittpolitiker på 60-tallet var Barry Goldwater, han var den eneste store amerikanske artisten i denne kategorien (rock, folk) som en gang på 60-tallet IKKE skrev under på et opprop mot USAs deltagelse i Vietnam-krigen, under turneen i 1966 hade han et kolossalt amerikansk flagg på scenen, og på et spørsmål om "global warming" for et års tid siden svarte han "Global warming? Its freezing here". Nylig laget han også reklamefilmer for Caddillac.

Flagget sees i åpningen her:

Vegard Martinsen

Innlegg Bent A. 16 Aug 2009, 16:20

Vegard Martinsen skrev:Dette var Woody Guthrie´s formulering, ikke Dylans.

Hans favorittpolitiker på 60-tallet var Barry Goldwater, han var den eneste store amerikanske artisten i denne kategorien (rock, folk) som en gang på 60-tallet IKKE skrev under på et opprop mot USAs deltagelse i Vietnam-krigen, under turneen i 1966 hade han et kolossalt amerikansk flagg på scenen, og på et spørsmål om "global warming" for et års tid siden svarte han "Global warming? Its freezing here". Nylig laget han også reklamefilmer for Caddillac.

Jøss! Da må jeg bare innrømme at mine kunnskaper om Dylan er svært mangelfulle, altså enda mer mangelfulle enn jeg er klar over. Nå er det slik at jeg aldri har likt musikken til Dylan, og på grunn av måten han nærmest taler "sangene" sine, kombinert med hva som for meg er en irriterende klimping på gitaren, så har jeg alltid snudd skrudd av TV eller snudd meg vekk fra musikken til Dylan.

Da gjenstår jo følgende svært så interessante sosialogiske fenomen: Alt hva angår Dylan har jeg bare hørt på med et halvt øre, men dette "halve øret" har ikke unngått å fange opp det bildet som venstresiden og pressen med suksess har tegnet av Bob Dylan, menlig at han er "en av deres", endog en av de viktigste. Skremmende hva de får til!
Frihet er det høyeste politiske gode.
Brukerens avatar
Bent A.

Innlegg Vegard Martinsen 16 Aug 2009, 16:43

Bent A. skrev:
Vegard Martinsen skrev:Dette var Woody Guthrie´s formulering, ikke Dylans.

Jøss! Da må jeg bare innrømme at mine kunnskaper om Dylan er svært mangelfulle, altså enda mer mangelfulle enn jeg er klar over. Nå er det slik at jeg aldri har likt musikken til Dylan, og på grunn av måten han nærmest taler "sangene" sine, kombinert med hva som for meg er en irriterende klimping på gitaren, så har jeg alltid snudd skrudd av TV eller snudd meg vekk fra musikken til Dylan.

Da gjenstår jo følgende svært så interessante sosialogiske fenomen: Alt hva angår Dylan har jeg bare hørt på med et halvt øre, men dette "halve øret" har ikke unngått å fange opp det bildet som venstresiden og pressen med suksess har tegnet av Bob Dylan, menlig at han er "en av deres", endog en av de viktigste. Skremmende hva de får til!

Ja, helt klart!

Dylan sier eksplisitt i sine memoarer følgende: "My favorite politician was Arizona senator Barry Goldwater".

En rekke klart venstreorienterte anmeldere (av boken) har bare fullstendig ignorert dette.

Forøvrig finnes denne siden med en selvforklarende url: http://rightwingbob.com/

Sidens eier forteller følgende om seg selv og sidens misjon:
Who am I and what is this site about?

Short answer: My name is Sean Curnyn and I maintain this website in order to challenge persistent fallacies regarding the Left's ownership of Bob Dylan and his work, in addition to making more general commentary on Dylan's work, and also making commentary at whim on events in the world at large. See below for my more wordy original manifesto.

La meg også nevne at til tross for hva som har stått i norske aviser så har ikke Dylan støttet Obama.
Vegard Martinsen

Gå til Kunst og kultur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester