Atlas Shrugged Part 1 - Trailer

Diskusjon om alt innen kunst og kultur, slik som litteratur, teater, film, musikk og dataspill.

Atlas Shrugged Part 1 - Trailer

Innlegg user11 12 Feb 2011, 01:00

You need my help to make it look like a sale — like a safe, just, moral transaction. I will not help you.
user11

Re: Atlas Shrugged Part 1 - Trailer

Innlegg Vegard Martinsen 12 Feb 2011, 07:24

user11 skrev:Sluppet for et par timer siden:

http://www.atlasshruggedpart1.com/atlas ... ie-trailer

Mye bedre enn fryktet!
Vegard Martinsen

Innlegg Rounin 12 Feb 2011, 10:55

Du verden! Dette gikk jo an, ja.
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg L Y 14 Feb 2011, 05:50

Vegard Martinsen skrev:
user11 skrev:Sluppet for et par timer siden:

http://www.atlasshruggedpart1.com/atlas ... ie-trailer

Mye bedre enn fryktet!

Skulle til aa si det samme :P
L Y

Innlegg Evans 14 Feb 2011, 11:45

Dette så rett og slett bra ut, synes jeg. Kommer den på kino i norge?
Evans

Innlegg Vegard Martinsen 14 Feb 2011, 13:07

Evans skrev:Dette så rett og slett bra ut, synes jeg. Kommer den på kino i norge?

Neppe. Den skal (slik det ser ut nå) kun ha en "limited run" i USA, dvs. den skal settes opp på “art theaters". Hvis den går bra der vil del 2 og del 3 muligens settes opp på vanlige kinoer.

Men jeg vil tro at en vanlige release på kinoer i Norge er meget lite sannsynllig.
Vegard Martinsen

Innlegg lba 14 Feb 2011, 15:55

Det kan godt hende at del 1 også blir satt opp på vanlige kinoer i usa etter hvert hvis den gjør det bra under begrenset distribusjon der. En god del filmer blir plukket opp av distributør etter premieren. I Norge er det nok usannsynlig ja, men det er mulig den blir satt opp av filmklubber og slikt.
lba

Innlegg Onarki 14 Feb 2011, 17:01

lba skrev:Det kan godt hende at del 1 også blir satt opp på vanlige kinoer i usa etter hvert hvis den gjør det bra under begrenset distribusjon der. En god del filmer blir plukket opp av distributør etter premieren. I Norge er det nok usannsynlig ja, men det er mulig den blir satt opp av filmklubber og slikt.

Vel, Atlas Shrugged er tross alt en av USAs bestselgende romaner. Flere titalls millioner amerikanere har lest hennes romaner, især Atlas. I utgangspunktet burde dette altså da være en film som har stort publikumstekke, særlig nå i disse finanskrisetider. Hvis den gjør det svært bra på amerikanske kinoer (noe som faktisk ikke er umulig) er det vanlig at den kommer på norske kinoer, simpelthen i kraft av å være en storselger. Derfor skal man ikke utelukke muligheten for at den kommer på norske kinoer, selv om jeg anser sannsynligheten for dette som meget lav.
Onarki

Innlegg lba 14 Feb 2011, 18:10

Det blir veldig spennende å se. Du har rett i at en bok med så gode salgstall uansett vil ha stort potensial. Hvis den faktisk ender opp på norske kinoer kunne det til og med hende at DLFere fikk slippe til i media med en kommentar.
lba

Innlegg Onarki 14 Feb 2011, 19:40

lba skrev:Det blir veldig spennende å se. Du har rett i at en bok med så gode salgstall uansett vil ha stort potensial. Hvis den faktisk ender opp på norske kinoer kunne det til og med hende at DLFere fikk slippe til i media med en kommentar.

Det er i så fall noe som bør planlegges.
Onarki

Innlegg Håvard 15 Feb 2011, 00:17

Får håpe filmen blir en "snakkis" i Tea Party-bevegelsen. De klarte tross alt å få Bristol Palin til å nå langt i "Dancing with the stars" :)

Høyre-siden i USA får som oftest servert venstrevridde synspunkt på "the big screen", derfor blir det ofte ekstra stor blest rundt de få høyrevridde filmene som blir utgitt, f.eks. The Passion of the Christ og The Blind Side (som begge hadde forholdsvis lave budsjett). Gjenstår bare å se om sekulære Atlas Shrugged blir "embraced" av de kristne konservative.
"Live for yourself, there's no one more worth living for"
Håvard

Innlegg Vegard Martinsen 15 Feb 2011, 07:44

Onarki skrev:
lba skrev:Det kan godt hende at del 1 også blir satt opp på vanlige kinoer i usa etter hvert hvis den gjør det bra under begrenset distribusjon der. En god del filmer blir plukket opp av distributør etter premieren. I Norge er det nok usannsynlig ja, men det er mulig den blir satt opp av filmklubber og slikt.

Vel, Atlas Shrugged er tross alt en av USAs bestselgende romaner. Flere titalls millioner amerikanere har lest hennes romaner, især Atlas. I utgangspunktet burde dette altså da være en film som har stort publikumstekke, særlig nå i disse finanskrisetider. Hvis den gjør det svært bra på amerikanske kinoer (noe som faktisk ikke er umulig) er det vanlig at den kommer på norske kinoer, simpelthen i kraft av å være en storselger. Derfor skal man ikke utelukke muligheten for at den kommer på norske kinoer, selv om jeg anser sannsynligheten for dette som meget lav.

NB: Det er ingen kjente skuespillere med!!!!

Dette reduserer sterkt mulighetene for vanlig kinovisning i USA, og kinovisning i Norge.
Vegard Martinsen

Innlegg Onarki 15 Feb 2011, 20:52

Vegard Martinsen skrev:NB: Det er ingen kjente skuespillere med!!!!

Dette reduserer sterkt mulighetene for vanlig kinovisning i USA, og kinovisning i Norge.

1) jeg kjente igjen svært mange av skuespillerne. Disse er riktignok mer kjent fra TV enn fra filmer, men flere av dem har likevel stor gjenkjennelsesverdi i USA.

2) Passion of The Christ hadde heller ingen kjente skuespillere. Faktisk var her alle skuespillerne TOTALT ukjente, og de snakket arameisk og romersk! Denne ble spådd nord og ned, men endte opp med å bli en gigantisk kassasuksess. Dette gir meg grunn til å tro at Atlas kan overraske positivt hva seertall angår.
Onarki

Innlegg Vegard Martinsen 16 Feb 2011, 08:34

Onarki skrev:
Vegard Martinsen skrev:NB: Det er ingen kjente skuespillere med!!!!

1) jeg kjente igjen svært mange av skuespillerne.

Ja, men kjenner du navnene? Det er flere vi har sett i biroller i en rekke filmer på kino og TV, men man kjenner ikke navnene deres, og da er de ikke kjente nok.

Disse er riktignok mer kjent fra TV enn fra filmer, men flere av dem har likevel stor gjenkjennelsesverdi i USA.

Ja, men de trekker ikke folk til kinoene.

2) Passion of The Christ hadde heller ingen kjente skuespillere. Faktisk var her alle skuespillerne TOTALT ukjente, og de snakket arameisk og romersk! Denne ble spådd nord og ned, men endte opp med å bli en gigantisk kassasuksess. Dette gir meg grunn til å tro at Atlas kan overraske positivt hva seertall angår.

Foruten at den var ekstremt voldelig (noe som trekker folk), så har kristendommen pr idag noe flere tilhengere enn Objektivismen. Og Mel Gibson er et ekstremt trekkplaster, i motsetning til Paul Johansson og Taylor Shilling.
Vegard Martinsen

Innlegg Jan A. Skarstein 17 Feb 2011, 22:49

Ser ikke så gale ut nei, men jeg er fortsatt litt skeptisk til hvordan de lange talene i boken kommer til å fungere på film. Men 15. april passet jo utmerket for meg, da jeg akkurat er i USA, jeg må finne en kino i New York eller Florida som kommer til å vise Atlas!
Jan A. Skarstein

Neste

Gå til Kunst og kultur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest