Forkortet utgave av Atlas Shrugged som lydbok.

Diskusjon om alt innen kunst og kultur, slik som litteratur, teater, film, musikk og dataspill.

Forkortet utgave av Atlas Shrugged som lydbok.

Innlegg Ove Kobbeltvedt 22 Mai 2011, 21:19

Jeg holder på med denne boken, men det går litt tregt pga. for lite tilgang på rolige stunder å fordype seg i boken. Imidlertid har jeg kjøpt boken som lydbok: utgitt av HighBridge, opplest av Edward Herrmann . Jeg skal på en 6 timers lang biltur alene denne uken og da hadde det passet utmerket å høre på denne.

Imidlertid fant jeg ut da jeg skulle "justere meg inn" på cd'ene hvor jeg var kommet til i boken, at det er en forkortet versjon av boken som er lest inn. De hopper stadig over setninger. Det står ingenting om at det er en forkortet utgave på cd-omslaget, så det var noe skuffende. Det står riktignok "renewed 1985 by the estate of Ayn Rand", hva nå det betyr. Opplesningstiden er 11,5 time.

Jeg vet jo ikke helt om det gjør noe. Noen som kjenner denne versjonen og om jeg bør holde meg unna for å få med alt innhold i boken?
Ove Kobbeltvedt

Re: Forkortet utgave av Atlas Shrugged som lydbok.

Innlegg Onarki 22 Mai 2011, 22:29

Ove Kobbeltvedt skrev:Jeg holder på med denne boken, men det går litt tregt pga. for lite tilgang på rolige stunder å fordype seg i boken. Imidlertid har jeg kjøpt boken som lydbok: utgitt av HighBridge, opplest av Edward Herrmann . Jeg skal på en 6 timers lang biltur alene denne uken og da hadde det passet utmerket å høre på denne.

Imidlertid fant jeg ut da jeg skulle "justere meg inn" på cd'ene hvor jeg var kommet til i boken, at det er en forkortet versjon av boken som er lest inn. De hopper stadig over setninger. Det står ingenting om at det er en forkortet utgave på cd-omslaget, så det var noe skuffende. Det står riktignok "renewed 1985 by the estate of Ayn Rand", hva nå det betyr. Opplesningstiden er 11,5 time.

Jeg vet jo ikke helt om det gjør noe. Noen som kjenner denne versjonen og om jeg bør holde meg unna for å få med alt innhold i boken?

Jeg leste Atlas Shrugged første gangen på lydbok og totalt varte opptakene i ca 60 timer. Den versjonen du har er altså forkortet med ca 80%.
Onarki

Innlegg Ove Kobbeltvedt 23 Mai 2011, 10:35

60 timer! Javel, da får jeg la være å høre på denne. Får høre på musikk i stedet. Vil ikke høre på en maltraktert utgave.

Ganske så irriterende at det ikke var opplyst om det. Jeg regnet jo selvsagt med at at det var HELE boken jeg hadde kjøpt som lydbok. Kjøpte den på Amazon. Burde klage, men nå er det over 1/2 år siden jeg kjøpte den - så da får det være.

Regner med at 60 timers opplesningstid var hele boken? Har du utgiver på denne?
Ove Kobbeltvedt

Innlegg Cragfarm 24 Mai 2011, 01:55

Cragfarm

Innlegg Onarki 24 Mai 2011, 18:52

Ove Kobbeltvedt skrev:60 timer! Javel, da får jeg la være å høre på denne. Får høre på musikk i stedet. Vil ikke høre på en maltraktert utgave.

Den versjonen jeg hørte var meget god.

Regner med at 60 timers opplesningstid var hele boken? Har du utgiver på denne?

Det var hele boken, husker ikke utgiver. Det er 10 år siden.
Onarki

Gå til Kunst og kultur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest