Hanndjevelen

Diskusjon om alt innen kunst og kultur, slik som litteratur, teater, film, musikk og dataspill.

Hanndjevelen

Innlegg BHS 10 Mar 2014, 20:18

Jeg har skrevet en roman som muligens kan være av interesse for leserne av dette forum. Romanen heter ”Hanndjevelen”. Den kan kjøpes fra Amazon.no eller Bokkilden.no på weblinkene under.

”Hanndjevelen” inkluderer samfunnssatire i en spennende romanfortelling. Boken forherliger individuell frihet og gir spark til både ekstremfeminister, islamister, kvakksalvere, venstreradikalere, overdrevne machomenn og ”beregnende, sleipe kvinner”. En viss middelaldersk profet får også sitt pass påskrevet.

http://www.amazon.com/dp/1304802906

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=9990267

Her er et kort sammendrag av boken:

Espen og Per har hver sin kvinne i sine liv, henholdsvis Nina og Lillian. Begge kvinnene er onde på hver sin måte: Nina er en sleip kvinne som går over lik for å stikke sugerøret sitt ned i velstående menns lommebøker (hun kan minne litt om Hank Reardens første kone), mens Lillian er en ekstremfeminist som ikke går av veien for å svinge kjevlen rundt Pers ører (hun er medlem av ”Kvinnegruppen Bjelleklang”). Etter å ha blitt dominert og manipulert over lengre tid, får de to mennene nok av sine trollkjerringer. Da vokser hornene ut i pannene deres, og det er duket for "Payback Time". Fatima er underkuet av sin radikal-islamistiske ektemann, Mulla Krapül. Han banker henne gul og blå, og begår i tillegg enda verre overgrep. Men en vakker dag får Fatima (med god hjelp fra flere medhjelpere) "Allah" til å åpenbare seg for herr Krapül. Da blir det en helt annen dans for Fatimas slemme ektemann. En beintøff MC-gjeng dukker også opp, og de tar ikke med silkehansker på folk som lurer dem eller besudler deres machoimage. Romanen inneholder fire parallelle handlinger som gradvis smelter sammen i en spennende historie ispedd en god porsjon harselering over onde kvinner og onde menn.
BHS

Re: Hanndjevelen

Innlegg streetsmart 11 Mar 2014, 00:50

Tøft :) Bra du legger ut på forumet også. Din første bok?
Er det noe vi liberalister kan lære av boken din, eller er det mest velkjent stoff? Jeg liker liberalistisk filosofi i hverdagen. Jeg blir også interessert i om du har lagt vekt på humor, eller om det er mer drama?
streetsmart

Re: Hanndjevelen

Innlegg BHS 11 Mar 2014, 20:33

streetsmart skrev:Tøft :) Bra du legger ut på forumet også. Din første bok?
Er det noe vi liberalister kan lære av boken din, eller er det mest velkjent stoff? Jeg liker liberalistisk filosofi i hverdagen. Jeg blir også interessert i om du har lagt vekt på humor, eller om det er mer drama?

Dette er ikke min første roman; den første heter ”Når ild og vann møtes” og den kan du lese om ved å klikke her: viewtopic.php?f=5&t=3997
Den romanen fokuserer enda mer på liberalistisk tankegang, og handlingen er mer for å støtte opp dette skjelettet av liberalistisk tankegang. I ”Hanndjevelen” er nok den liberalistiske tankegodset mer krydder (hot chili) på handlingen.

Boken ”Hanndjevelen” kommer med små porsjoner av liberalistisk tankegods hist og her, men uten å virke distraherende på storyen. Jeg kan nevne:
- Dyden av å bedrive fornuftig økonomisk tankegang og virksomhet og å høste fruktene av dette selv – dette i motsetning til å snylte på andre eller bedrive moralsk eller juridisk svindel.
- Epistemologisk crackpot-tankegang (f.eks. religion og kvakksalveri) går i det lange løp dårlig, mens rasjonell epistemologisk tilnærming (f.eks. vitenskapelig basert produktutvikling) går bra.
- Fremhevelse av respekten for eiendomsretten i motsetning til avskyen mot kapitalakkumulasjon som er/har vært en del av den norske folkesjelen.
- Fysisk vold kontra psykisk vold blir belyst.

Handlingen er et drama, men har en humoristisk undertone. De negative romanfigurene er ganske kraftige stereotyper som blir framstilt i en harselerende tone, og da synes jeg i hvert fall selv at det er vanskelig å ikke trekke på smilebåndet.
Handlingen er dramatisk med mord, pedofile voldtekter (hvor kan jeg ha hentet inspirasjonen til det, mon tro?), vanlige voldtekter, tortur, tyveri, svindel (både moralsk og juridisk), tvungen prostitusjon, hellig krig, sex, innleggelser på akutten, kvakksalveri, rettssak om påstått kvinnemishandling, vold i hjemmet utøvd av både kvinner og menn, heltedåder.
BHS

Gå til Kunst og kultur

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest