medisiner skrev: ...
Jeg vil heller ha en kristen president, som vil øke frihet og minske staten enn en sekulær president som ikke vil det. Ser ikke helt problemet med at presidenten er kristen, men fair enough.
Det er flere ting å si til dette, men bare en ting i denne omgangen: som kristen gir han moralsk støtte til de som vil omfordele.
Det jeg gjerne ville vite var om DLF har noen mening om når/om det finnes et tidspunkt i svangerskapet man kan anerkjenne at det finne et individ i individet. I så fall har vel denne rett på samme behandling som oss andre?
Prinsipelt sett mener jeg at kvinnen har rett til å bestemme helt frem til fødselen, men at det kan være umoralsk å foreta en abort sent i svangerskapet.
Har det noe å si hvilken standpunkter han legitimerer? I en fri verden har man vel rett å mene/ytre det man vil så lenge man ikke påtvinger noen andre noe?
Selvsagt, men en som er kristen legitmerer omfordelingspolitikk fordi han mener at dette er moralsk riktig. Han kan mene at det ikke bør være tilatt juridisk sett (at det ikke bør være påbudt eller lovlig), men det er den moralen som dominerer i samfunnet som bestemmer hva jussen vil si, dvs. dersom folket først mener at omfordling er moralsk riktig (som alle kristne mener at det er) vil det komme lover som sier at dette skal tvinges igjennom.
Politikken vil alltid handle om å gjennomføre med tvang det som er mest moralsk.
De siste svar gav også et greit svar på spørsmål. Igjen, håper dere vokser og får innflytelse. Er ikke objektivist, men tar gjerne friheten som kommer med den.
Takk for det, og vårt syn er altså at det kun er dette rasjonelle grunnlaget som kan gi frihet.