Fahrenheit 911

Diskusjon om politiske temaer fra det internasjonale nyhetsbildet.

Fahrenheit 911

Innlegg Vegard Martinsen 01 Jul 2004, 10:56

Michael Moore sier at amerikanerne er det dummeste folk på jorden. Og nå ser vi jo at de store besøkstallene på filmen Fahrenheit 911 bekrefter denne påstanden.

Denne innsiktsfulle vitsen er tatt fra Ann Coulter
Vegard Martinsen

Re: Fahrenheit 911

Innlegg humie 05 Jul 2004, 20:43

Vegard Martinsen skrev:Michael Moore sier at amerikanerne er det dummeste folk på jorden. Og nå ser vi jo at de store besøkstallene på filmen Fahrenheit 911 bekrefter denne påstanden.

Denne innsiktsfulle vitsen er tatt fra Ann Coulter

Skal man le eller grine?
Jeg håper den vitsen der var en ironisk vits med et retorisk poeng. Folk må kunne mene sitt om Bush' og skrive og lage det de måtte ønske av dette. At folk ser på filmen (uavhengig om den er dårlig eller bra) henger ihop med at den har mottatt endel god omtale av skribenter som har en negativ instilling til Bush-administrasjonen.

Amerikanerne har full rett til å se filmen; dessuten, hvordan skal de bedømme en film som de ikke har sett? Hvordan kan de mene den er dårlig når de ikke har sett den?

Amerkanerne er på ingen måte dumme fordi de stikker innom kinolokalene og ser den, tvert imot, de stoler bare ikke på ryktene som andre sprer.

En dårlig vits og på ingen måte innsiktsfull.
humie

Innlegg Harald 07 Jul 2004, 01:33

Humie:
Skal man le eller grine?

Harald: le! Den feite, slafsete, storkjefte løgneren More er selve materialiseringen av det USAhatende og Europeiske vrangbilde av den "typiske amerikaner". Og han har de intellektuelle valgt som sin yndling! Her overgår virkeligheten kunsten.

Humie:
Jeg håper den vitsen der var en ironisk vits med et retorisk poeng. Folk må kunne mene sitt om Bush' og skrive og lage det de måtte ønske av dette.

Harald: tror du virkelig More, som er en radikal venstrevridd aktivist, ville respektert ytringsfriheten til sine politiske motstandere om han fikk makt til å bestemme?! At liberals dekker seg bak ytringsfihet når de angriper sitt eget land, demoniserer sin øverstkommanderende og væpnede styrker når landet er i krig, er helt patetisk.

Humie:
At folk ser på filmen (uavhengig om den er dårlig eller bra) henger ihop med at den har mottatt endel god omtale av skribenter som har en negativ instilling til Bush-administrasjonen.

Harald: folk flest er sau og følger strømmen. Enhver intelligent og selvstendig tenker forstår at alle junk-fooden til More har gått ham til hodet.

Humie:
Amerikanerne har full rett til å se filmen; dessuten, hvordan skal de bedømme en film som de ikke har sett? Hvordan kan de mene den er dårlig når de ikke har sett den?

Harald: ved å bedømme More på hva han sier og gjør. Han propaganderer jo for terrorisme og finner på alle slags unnskyldninger for den. USA er ifølge ham den skyldige og aggressoren som har blodet på sine hender.

Humie:
Amerkanerne er på ingen måte dumme fordi de stikker innom kinolokalene og ser den, tvert imot, de stoler bare ikke på ryktene som andre sprer.

Harald: jo de er like dumme som alle Europeere som støtter den raddissen med penger. Men idioti kan som kjent ikke forbys, kun motvirkes med rasjonelle argumenter og dannelse. Du går ikke til More for å få hverken argumenter eller dannelse.
Harald

Innlegg humie 08 Jul 2004, 17:44

Du er en flittig skribent, Harald, men jeg biter ikke på det du frister med.

Alle dine motsvar lyser av personlig argumentasjon og adjektiver som "lyser" opp svarene.

Poenget mitt var (og er) at amerkanerne kan få se filmen uten at de skal dømmes som dumme.
humie

Innlegg Harald 09 Jul 2004, 16:21

test
Sist endret av Harald den 17 Mar 2006, 13:48, endret 2 ganger.
Harald

Quisling

Innlegg David Justice 11 Jul 2004, 19:51

Fat Michael Moore er en Quisling. som støtter fienden med sin propaganda. Filmen og bøkene hans burde forbys og mannen tiltales og dømmes for landsforæderi. Likeså de som hjelper han med å spre sine løgner.
David Justice

Re: Quisling

Innlegg Østensjøen 11 Jul 2004, 21:27

David Justice skrev:Fat Michael Moore er en Quisling. som støtter fienden med sin propaganda. Filmen og bøkene hans burde forbys og mannen tiltales og dømmes for landsforæderi. Likeså de som hjelper han med å spre sine løgner.

Er nå ikke det litt drøyt? Å forby andre meninger er jo ikke særlig bra. Det smarteste høyresida kan gjøre nå, er jo å lage en film om løgnene og manipuleringen til venstresiden. Altså slå tilbake med samme mynt. Filmen kunne vært om undertrykkingen som foregår i den arabiske verden (spesielt den som foregikk i Irak og Taliban), venstresidas manglende handlekraft ovenfor terrorister osv. Kanskje noe Vegard Martinsen og PAR kunne pusle med :twisted:
Østensjøen

Re: Quisling

Innlegg Olwë 12 Jul 2004, 22:14

Østensjøen skrev:
Er nå ikke det litt drøyt? Å forby andre meninger er jo ikke særlig bra. Det smarteste høyresida kan gjøre nå, er jo å lage en film om løgnene og manipuleringen til venstresiden. Altså slå tilbake med samme mynt. Filmen kunne vært om undertrykkingen som foregår i den arabiske verden (spesielt den som foregikk i Irak og Taliban), venstresidas manglende handlekraft ovenfor terrorister osv. Kanskje noe Vegard Martinsen og PAR kunne pusle med :twisted:

En anti-Moore film er allerede på god vei har jeg hørt. Har dog ikke kilden akkurat nå.
Olwë

Innlegg QIQrrr 15 Jul 2004, 22:56

Michael Moore må jo selv vite at det han produserer har liten eller ingen rot i virkeligheten. Hva årsaken til denne bevisste villedende virksomheten bunner ut i er vanskelig å si, men at det kanskje ligger personlig nasjonal misantropi til grunn skal ikke stikkes under en stol. Hele skikkelsen Michael Moore fremstår mer og mer som en tragisk dilettant, problemet er imidlertid at det han produserer får så store nihilistiske konsekvenser.
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Harald 16 Jul 2004, 10:08

test
Sist endret av Harald den 17 Mar 2006, 13:49, endret 1 gang
Harald

Innlegg KF 31 Jul 2004, 07:50

Her er en drepende kritikk av Michael Moore's "Dude where's my country". Interessant nok er den distribuert av Democratic
Leadership Council:

http://www.ndol.org/ndol_ci.cfm?cp=1&ka ... tid=252483
KF

Innlegg taxa 25 Aug 2004, 05:10

Vegard Martinsen skrev:Michael Moore sier at amerikanerne er det dummeste folk på jorden.

Når sa Michael Moore dette?
taxa

Innlegg Sigvald 25 Aug 2004, 12:04

Så vidt jeg husker så skrev han dette i en av bøkene sine "Stupid white man"
Sigvald

Innlegg taxa 25 Aug 2004, 12:15

Jeg er overbevist om at Michael Moore ikke mener dette. Jeg tror det du har lest i boken muligens reflekterer tittelen, altså en utsagn med litt mer dybde enn nesetippen din ser ut til å være i stand til å grave seg ned i. Tittelen referer til de som kaster bort tiden på å påstå at Bush kom til makten ved hjelp av dumme, hvite menn.
taxa

Innlegg Sigvald 27 Aug 2004, 12:27

Taxa: Moore er dels en politisk satiriker dels agitator som ikke kan plasseres på en ukomplisert venstre-høyreakse i amerikansk politikk.

Jeg vet ikke om du har lest "stupid white men" .- men det har altså jeg. Han agiterer sterkt for at hvite menn er dumme - fordi de gjør dumme ting. Jeg orker ingen nesetipp diskusjon med en sånn som deg vedr. dette . men dine tidligere innlegg i denne diskusjonen viter om at du ikke har peiling på hva du skriver om eller bare "overser" den kunnskap du skulle ha.
Sigvald

Neste

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest