Fahrenheit 911

Diskusjon om politiske temaer fra det internasjonale nyhetsbildet.

Innlegg taxa 28 Aug 2004, 02:42

Jeg har lest Stupid White Men, jeg finner argumentasjonen hans til tider banal, men i stor grad medfører den sannhet. Jeg synes det er synd at Moore ikke har mot nok til å fordømme demokratene samtidig som han fordømmer republikanerne, noe jeg tror har sammenheng med at han sannsynligvis ville vært mye mindre populær.

Som sagt, jeg tror du har misforstått "dumme hvite menn"-retorikken hans.
taxa

Re: Quisling

Innlegg Per Anton Rønning 28 Aug 2004, 11:18

Østensjøen skrev:Filmen kunne vært om undertrykkingen som foregår i den arabiske verden (spesielt den som foregikk i Irak og Taliban), venstresidas manglende handlekraft ovenfor terrorister osv. Kanskje noe Vegard Martinsen og PAR kunne pusle med :twisted:

Ingen dum ide. Vi kan kanskje finne en rolle for Østensjøen i den filmen. :twisted:

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Østensjøen 28 Aug 2004, 12:47

Per Anton Rønning skrev:
Østensjøen skrev:Filmen kunne vært om undertrykkingen som foregår i den arabiske verden (spesielt den som foregikk i Irak og Taliban), venstresidas manglende handlekraft ovenfor terrorister osv. Kanskje noe Vegard Martinsen og PAR kunne pusle med :twisted:

Ingen dum ide. Vi kan kanskje finne en rolle for Østensjøen i den filmen. :twisted:

MVH
PAR

Jeg kan være den dumme sosialisten. For det er jo det jeg er, ikke sant :)
Østensjøen

Innlegg Per Anton Rønning 28 Aug 2004, 14:17

Østensjøen skrev:Jeg kan være den dumme sosialisten. For det er jo det jeg er, ikke sant :)

Dine ord. Jeg har ikke grunnlag for å si dette.

MVH
PAR
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Per Anton Rønning 28 Aug 2004, 15:30

Østensjøen skrev:Jeg kan være den dumme sosialisten. For det er jo det jeg er, ikke sant :)

Manus begynner nå å ta form, og handlingen blir lagt en del fram i tid, der det store flertall har forkastet sosialismen, og lever i velstand og harmoni i et samfunn med frihet og uinnskrenket eiendomsrett.
Her vil det ikke finnes noen sosialister, alle har gått i seg selv og tatt et oppgjør med fortiden.
Derfor kan vi ikke tilby noen rolle som "dum sosialist","smart sosialist", "utagerende sosialist", eller lignende. (De fleste sosialister er faktisk ikke dumme, men intelligente)

Imidlertid dukker det opp en rolle som skal trekke forbindelseslinjene bakover i tid,
nemlig rollen som "Den Konservative".

Han glir dypere og dypere inn i en eksistensiell krise, han sliter med depressiv nostalgia
og ser ingen lyspunkter i tilværelsen, for han savner de gode gamle dager så meget.

Det var dengang den sosialdemokratiske velferdsstaten (like før den brøt fullstendig sammen og slo følge med Berlinmuren) sikret alle en polstret tilværelse basert på Norges eneste inntektskilde, nemlig oljeinntektene. All industri av betydning var flagget ut, så man slapp følgelig industriforurensning, noe som ble lagt stor vekt på og omtalt i alle politiske festtaler.
(Temaet var f.eks. fast innslag ved hver avslutningstale på SV's landsmøter)

Den konservatives rolle er å minne om fortiden, og prøve å levendegjøre den, og han skriver en mengde refuserte leserinnlegg om dette, om hvor trygt og godt det var før. Rollen krever stor innlevelse og betydelig spill, all den stund nåtiden preges av slik harmoni og rikdom.

Kunne det være noe?

MVH
PAR
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Østensjøen 28 Aug 2004, 16:00

Per Anton Rønning skrev:[
Den konservatives rolle er å minne om fortiden, og prøve å levendegjøre den, og han skriver en mengde refuserte leserinnlegg om dette, om hvor trygt og godt det var før. Rollen krever stor innlevelse og betydelig spill, all den stund nåtiden preges av slik harmoni og rikdom.

Kunne det være noe?

MVH
PAR

Sign me up.
Østensjøen

Re: Fahrenheit 911

Innlegg Ultima_Thule 13 Des 2013, 02:49

Ultima_Thule

Forrige

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest