Liberalistiske blader/aviser

Diskusjon om politiske temaer fra det internasjonale nyhetsbildet.

Liberalistiske blader/aviser

Innlegg Christian 21 Okt 2003, 02:26

Kan noen anbefale noen (internasjonale) magasiner/aviser ala f.eks. The Economist som har en liberalistisk grunnholdning?
Christian

Innlegg Vegard Martinsen 22 Okt 2003, 19:22

Det eneste trykte magasin jeg kan anbefale er The Intellectual Activist.

På Internett finnes også Capitalism Magazine, som er meget bra.

I tillegg finnes endel konservative nettaviser som er verd å lese, f.eks. Front Page Magazine og Townhall.com.

Alle disse er lette å finne ved et enkelt søk.
Vegard Martinsen

Innlegg Henning 23 Okt 2003, 11:56

Jeg synes kanskje Frontpage Magazine er litt mer konservativt enn liberalistisk, med innslag av det såkalte kristne høyre som kan bli litt rabiate til tider. Mange artikler er bra, men litt kritisk sans trengs nok der.

Ellers så er det jo interessant å vite at David Horowitz er noe så sjeldent som en konvertert sosialist (eller liberal som det heter der borte), slik at han kjenner/kjente mange av de han angriper personlig fra sin ungdomstid da de marsjerte sammen (for lesbiske hvalers rettigheter ahntageligvis :-), og vet hva han snakker om i sin kritikk.

Henning
Henning

Innlegg Vegard Martinsen 23 Okt 2003, 17:47

Jeg synes kanskje Frontpage Magazine er litt mer konservativt enn liberalistisk, med innslag av det såkalte kristne høyre som kan bli litt rabiate til tider. Mange artikler er bra, men litt kritisk sans trengs nok der.

For ordens skyld: Jeg er helt enig i dette.
Vegard Martinsen

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest