DLF og Israel

Diskusjon om politiske temaer fra det internasjonale nyhetsbildet.

DLF og Israel

Innlegg Cestmoi2403 26 Okt 2003, 18:50

Jeg har sett at dere i DLF er sterke tillhengere av Israel. Hva ønsker dere at Norge skal gjøre, altså hva Norge kan bidra med for å støtte opp om Israel?
"Freedom to do whatever you'd like, as long as you don't interfere with the equal freedom of others."
Cestmoi2403

Re: DLF og Israel

Innlegg William Spencer Smith 26 Okt 2003, 18:58

Cestmoi2403 skrev:Jeg har sett at dere i DLF er sterke tillhengere av Israel. Hva ønsker dere at Norge skal gjøre, altså hva Norge kan bidra med for å støtte opp om Israel?

Først og fremst vil jeg si at jeg ikke er medlem i DLF, men de kommer nok til å få min stemme ved neste valg, da deres meninger harmonerer med mine.

Det første lederne i Norge bør gjøre er å beklage alle skattepengene som har gått i lommen til Arafat.

Man bør også beklage Oslo-avtalen, en avtale som førte til en økning med 900% i terrorangrep mot Israelere. Den var en farse, satt i gang av venstreradikale, fundamentalistiske muslimer og israelske duer. Rød Larsen&co har forsøkt å fremstille seg selv på en utmerket måte, gjengen burde heller fratas alle stillinger de besitter.
"I do not fear an army of lions, if they are led by a lamb. I do fear an army of sheep, if they are led by a lion." -Alexander the Great
William Spencer Smith

Innlegg Cestmoi2403 27 Okt 2003, 17:22

Er partiet DLF tillhengere av Israel?
"Freedom to do whatever you'd like, as long as you don't interfere with the equal freedom of others."
Cestmoi2403

Innlegg Vegard Martinsen 27 Okt 2003, 17:36

Programmet inneholder intet om dette, men det ser ut til at DLFs standpunkt vil bli at vi støtter Israels rett til å eksistere, og at vi forsvarer Israels rett til å uskadeliggjøre de grupper som i de siste ti år kontinuerlig har utført terroraksjoner mot Israels sivilbefolkning.

Det ser også ut til at vi vil gå imot opprettelsen av en palestinsk stat.
Vegard Martinsen

Innlegg Cestmoi2403 27 Okt 2003, 22:56

Det ser også ut til at vi vil gå imot opprettelsen av en palestinsk stat.

Så palestinerne skal bare leve på grensa, eller tvinges inn i nabolandene? Eller så kan man jo ta den enkle måten, sprenge hele området. Jeg skjønner egentlig ikke hva man kan gjøre for å få fred der nede hvis man ikke ordner en stat for palestinerne.
Cestmoi2403

Innlegg Vegard Martinsen 28 Okt 2003, 08:59

En egen stat for palestinerne vil bli et tyrannisk diktatur, på samme måte som de fleste andre arabiske land. Dette vil selvsagt være ille for befolkningen.

Dessuten vil den eventuelle palestinske staten ligge på områdene Judea, Samaria og Gaza, og disse områdene vil da meget lett kunne benyttes som utganspunkt for angrep på Israel. Målet for den arabiske siden er å tilintetgjøre staten Israel, så det blir ikke fred selv om palestinerne får en egen stat, tvert imot.

Det som bør skje er at Israel tar full kontroll over Samaria etc., eliminerer alle ledere i Hamas, Hizbolla, Islamsk hellig krig, PLO, PFLP, Svart September, etc. og sørge for at ingen sivile i disse områdene har sprengstoff og skytevåpen.

Arabere/palestinere som lever i Israel har det bedre enn arabere som er under PAs styre, og Israel bør sørge for at de muligheter som arabere har i Israel også blir gjeldende for de som nå lider under PAs styre.
Vegard Martinsen

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest