Arafat: Ut!

Diskusjon om politiske temaer fra det internasjonale nyhetsbildet.

Arafat: Ut!

Innlegg Per Anton Rønning 12 Sep 2003, 07:05

Endelig ser Israel ut til å ta hånd i hanke med Arafat og palestinsk terrorisme. Israel har nå proklamert at de har planer om å utvise Arafat
Nå sier Israelerne åpent det vi har visst hele tiden: Arafat driver "fredsforhandlinger" på den ene siden, og gjør ingen ting for å stoppe / er delaktig i oppmuntring av eller planlegging av selvmordsangrep mot israelske mål.
For meg er det ubegripelig at denne banditten og terroristen noen gang har vært ansett som en relevant motpart i forhandlinger med palestinerne. Jeg er overbevist om at Arafat og hans nærmeste krets er selve hovedårsaken til at det etter alt og dømme er umulig å få til fredelige forhold i regionen.

Dessverre er nå Bush-administrasjonen blitt infisert av Powellisme, for det Hvite Hus sender
ut milde protester mot de israelske planene. La oss håpe at USA lar det bli med dette.
La oss videre håpe at USA etter hvert kaster sine rosenrøde briller og får øye på hva deres fiende virkelig driver med.
Bare tenk på hvilken verden vi kommer til å leve i om ikke USA (gjennom snillimse og appeasement) klarer å knekke islamistene!

MVH
PAR
Per Anton Rønning

Innlegg William Spencer Smith 12 Sep 2003, 14:43

Barbaren Arafat har blitt kastet ut fra føydalstater som Libanon og Jordan, men israelerne har dessverre fått forbud fra verdenssamfunnet når det kommer til spørsmålet om å forsvare seg mot terrorister. Jeg ser tydelig for meg hvordan hver eneste av verdens ledere kommer til å fordømme Israel på løpende bånd fremover. Dine antagelser om at Arafat er grunnen til at alle fredsavtaler går i vasken, stemmer overens med mine.

Arafat og terrorvennene hans forstår intet annet språk en handling. Vi husker vel alle hvordan Abbas febrilsk prøvde å få Hamsa og Islamsk hellig krig til å legge ned våpnene uten resultat. Mens når Israel satte hardt mot hardt, kom terroristene krypende til forhandlingsbordet.

Nedenfor kommer et par gullsitater fra ørkenrøveren Arafat. Sitater som enkelte mennesker har bestemt seg for at de ikke klarer, eller vil lese. :roll:

"Siden vi ikke kan beseire Israel i krig, gjør vi det nå i faser. Vi tar alt vi kan få av palestinsk territorium og etablerer suverenitet der. Vi bruker det som et springbrett for å ta mer. Når tiden kommer kan vi få de arabiske nasjonene til å slå lag med oss i det siste slaget mot Israel"
Yassir Arafat 13.Sep 1993, samme dag som han signerte "fredsavtale" foran plenen på det hvite hus.

”Hvis Allah vil skal vi fortsette vår kamp, vår Jihad- og endaen gang skal vi innta Jerusalem slik muslimene gjorde det første gang”
Yassir Arafat 4.August 1999 da han feiret sin 70års dag

”Denne avtalen – jeg ser ikke på den som noe annet enn den avtalen som ble inngått mellom vår profet Muhammed og Kuraish-stammen- en foraktelig våpenhvile. Den samme måten som Muhammed aksepterte det på, aksepterer vi nå disse fredsforhandlingene- fra mitt hjerte, og jeg sier dere. Vi trenger dere. Vi trenger dere som muslimer, som hellige krigere- enda en gang må jeg si- fremad til seier, fremad til Jerusalem”
Yassir Arafat i en Sør Afrikansk Moske rett etter signering av Oslo-avtalen

* Denne freden mellom Muhammed og Kuraish-stammen var en avtale Muhammed inngikk da han ville erobre Mekka, men så at Kuraish-stammen var for stor til at han kun slå den. Derfor inngikk han fred med kuraisherne. En fred som varte helt til han hadde bygd opp en større styrke. Da slaktet han hele stammen.

Å forhandle med denne personen er selvmord.
William Spencer Smith

KGB og Arafat

Innlegg Harald 24 Sep 2003, 00:43

slettet
Sist endret av Harald den 17 Apr 2005, 04:14, endret 1 gang
Harald

Innlegg simon 25 Sep 2003, 17:56

Ja, det er meget gledelig at Israel nå ser ut til å innse at det ikke går an å ha _noen_ form for sivilisert samkvem med Arafat.
simon

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester