Aspirerende John Galt — Mann mener å ha laget evighetsmaskin

Diskusjon om teknologi, teknologiske fremskritt, ny vitenskap, etc.

Aspirerende John Galt — Mann mener å ha laget evighetsmaskin

Innlegg Rounin 07 Mar 2009, 21:37

En venn fortalte meg her om dagen om en slektning som mener i fullt alvor å ha oppfunnet en evighetsmaskin, og å ha demonstrert denne.
Mannen viste seg å hete Dag Antonsen, og har publisert følgende utfordring på Facebook til de som måtte ønske å teste innretningen.

Fra http://www.facebook.com/topic.php?uid=2 ... topic=4080 :

Jeg har funnet en metode som jeg påstår at man kan utnytte energi på en sådan måte, at hver watt tilført utfører 1,9 watts arbeide.

Jeg utfordrer herved hvem som helst til å måle, beregne, verifisere eller avkrefte at dette fungerer. Formålet med utfordringen er å få en bred anerkjennelse for å få Sintef til også å ta i mot oss som kunde. Vi ønsker ikke å patentere oppfinnelsen før en tung verifisering kan legges til selve patentsøknaden.

”Vi” er en gjeng på 5 personer som nå har jobbet, eller forsøkt jobbet, oss frem til et salgbart produkt. Dog trengs det både kapital og bedre fagkompetanse innen ulike områder for å komme videre.

Vi har vært i kontakt med NTNU, Sintef, Veritas, ABB, IFE, Innovasjon Norge og Forskningsrådet uten at noen ønsker å 'ta sjansen' på å måle min motor eller gi oss støtte for å utvikle en fullverdig prototype. De færreste ønsker i det hele tatt å snakke med oss, eller gi tilsvar på henvendelse. Vi har også hatt et informasjonsmøte med Sintef i Oslo, hvor vi møtte en fysiker og en elektronikkingeniør. Disse ble demonstrert vår motor med tilsvar at ”om dette virker, så vil personen som gjør målingene påstå instrumentfeil med rapporten ’vi klarer dessverre ikke å måle Deres motor’.”

Dog har vi fått et ingeniørselskap med 20 års erfaring innen industriell elektronikk til å bekrefte at min oppfinnelse faktisk virker med sitat: "Vi kan herved bekrefte at den tekniske løsningen gir den energiøkonomiseringsgevinsten som blir påstått. Demonstrasjonen viste utvetydig og med all mulig sikkerhetsmargin at prinsippet fungerer.”
Selv ved gjennomgang av kretsene før demoen, sa denne ingeniøren at det ikke ville virke. Jeg ba ingeniøren sette premissene for når man kan anse at oppfinnelsen virker og ikke virker… Han mente at 10% økning ville være nok for at han ville akseptere at min løsning fungerer. Deretter ble alt koblet opp og kjørt med 47% økning av arbeid utført. Første reaksjon var: ”jeg må lære meg elektronikk på nytt”.

Demonstrasjonen er som følger:

Konstruksjonen er en veldig enkelt bygd rotor med 8 stk neodymmagneter. Rotor har 24,5 cm diameter. Vekt på rotor er 875 gram. Rotoren blir drevet av en hjemmesnekret elektromagnet.

Til å drive denne motoren bruker jeg 2 stk 1 Farad 5,5 V batterikondensatorer koblet i serie som gir 11V og 0,5 Farad. Det vil si at vi har til rådighet 30,25 Joules.
For å porsjonere energien i dette batteriet har jeg 1 stk 1000uF kondensator, som gir en energipuls til elektromagneten som da driver rotoren.
For å illustrere gangen: Sammenlign 0,5 Faraden som en 20-liters bøtte med vann.. og 1000uF’en som et 0,25 liters glass.. jeg tømmer vann fra bøtta til glasset, som igjen tømmes på et vannhjul som da drives rundt.

Alle vet da at av denne bøtta, får man 80 glass med vann til å drive vannhjulet.

Referansetest:
Jeg starter opp motoren som er koblet til en pls som igjen er kontrollert av pc. Motor går på 175 RPM. Når motor stopper og ’batteriet’ er tomt er det avgitt 640 pulser á 1000 uF. Stoppspenning på ’batteriet’ er 3,6 Volt.

Ved beregning av antall oppladninger man kan få fra en 0,5 Farad 11 Volt kondensator, så er det blitt beregnet at man kan få 559 oppladninger til 1000uF. Da vil siste puls på 1000uF’en være 3,6 Volt og batteriet inneholde 3,6 Volt. Forskjellen 559 og 640 pulser kan være variasjon av selve kondensatorene som jo ikke alltid har nøyaktig oppgitt kapasitans. Dessuten vil også spikes fra releene som switcher til og fra kondensatorene bidra litt.

Fulltest:
Jeg kobler min oppfinnelse MELLOM ’batteriet’ og driftskondensatoren. Motor starter opp, går i 175 RPM. Antall pulser når motor stopper er nå 975! Stoppspenning er nå 5 Volt!
Dette vil si at jeg har fått 52% flere pulser á 1000uF. Og endatil har mer energi igjen i ’batteriet’ ved stopp.

Når man nå VET at man ikke kan få mer enn ca 600 oppladninger ved disse verdiene, så vil det si at ’noe’ skjer som gjør at man får såpass økning av forbrukbar energi.

Når jeg kjører begge testene fra en eliminator på konstant 11Volt tomgangsspenning, så vil motoren gå på 175 RPM og 10,6 Volt under last og forbruke 0,3 Ampere målt med bløtjerns Amperemeter.
Med min oppfinnelse, så er målingene ved 175 RPM 11 V også under belastning, og 0,11 Ampere forbruk.

Så nå alle dere lærde.. kan dere få beregne rotasjonsenergi, teoretisk energi, kinetisk energi, effekter og hva dere vil.. Jeg kan også møte opp hvor som helst, når som helst i Sør-Norge om dere har instrumenter nok for å gi et 100% nøyaktig resultat.
Eneste krav jeg stiller.. at den eller de som gjør evt. målinger må også stå ansvarlig for disse med en rapport som dokumenterer både resultater, måleteknisk og personen bak målingene.

Dag Antonsen

Det har tydeligvis ikke latt seg gjøre å overbevise Sintef ennå, men skulle han få rett kan vi altså se frem til uuttømmelige energiressurser. Slett ikke små ambisjoner for et hobbyprosjekt!
Brukerens avatar
Rounin

Gå til Teknologi og vitenskap

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester