Nyhetskommentarer og skrivefeil

Her kan man spørre om hjelp, eller gi tilbakemelding om forumet.

Nyhetskommentarer og skrivefeil

Innlegg L. Meninger 22 Feb 2011, 09:57

Først og fremst vil jeg si at nyhetskommentarene på forsiden av DLFs nettside er en flott funksjon.

Likevel vil jeg gjerne rette fingeren mot ett spesifikt problem, og det er det forholdsvis store antallet skrivefeil (eventuelt slurvefeil) som preger disse kommentarene.

Dagens kommentar hadde spesielt mange skrivefeil, og dette fenomenet gjør det ofte vanskeligere å lese og forstå hva som menes. Hvis forfatteren (eller forfatterne) kunne ha brukt et par minutter ekstra på korrektur, tror jeg det hadde løst mye.

Skrivefeil er unødvendig støy og kan bidra til at folk ikke gidder å lese kommentarene eller å ta dem seriøst (dessverre). Dette er ikke vondt ment, altså, men en konstruktiv kritikk :)
L. Meninger

Re: Nyhetskommentarer og skrivefeil

Innlegg user11 23 Feb 2011, 10:37

Enig.

Det startes også et sitat som aldri avsluttes. (Forresten savner jeg fortsatt sitatbokser.)

Uansett: bra jobba.
You need my help to make it look like a sale — like a safe, just, moral transaction. I will not help you.
user11

Innlegg lba 24 Feb 2011, 03:00

Jeg vil kommentere til dette at hvis det er Vegard som skriver disse nyhetskommentarene hver eneste morgen (bortsett fra de gangene en annen forfatter har signert nederst), så har jeg stor forståelse for at det ikke alltid blir tid til korrektur. Men jeg synes ideen om sitatbokser var god.
lba

Innlegg Onarki 24 Feb 2011, 17:02

95% av alle skrivefeil kan enkelt elimineres ved å bruke Word's innebygde stavesjekk.
Onarki

Innlegg Cragfarm 06 Mar 2012, 18:58

Hva med å kategorisere nyhetskommentarene for bedre oversikt?
Cragfarm

Gå til Hjelp og tilbakemelding

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest