HEGNAR ONLINE, FORUM FOR SKATTER OG AVGIFTER

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

HEGNAR ONLINE, FORUM FOR SKATTER OG AVGIFTER

Innlegg David Justice 07 Jun 2005, 21:52

Quotes fra:

HegnarOnline Børsforum: Skatter og avgifter sortering Filter

Svar på tråd Registrer bruker Forum forside Tickerliste

Til børsforum: Skatter og avgifter

Innlegg av: Gjest (01.06.05 02:57), lest 417 ganger

FRP!!

Stem dette til høsten!!
La dem få en sjanse nå!!!

Innlegg av: Gjest (01.06.05 03:27), lest 277 ganger

RE^1: FRP!!

Carl I er den eneste av partiledere som det går ann å stole på ............

Innlegg av: Gjest (04.06.05 09:05), lest 215 ganger

Ja, det blir nok FRP til høsten!! Første gang jeg stemmer på FRP da...

Innlegg av: Gjest (04.06.05 23:24), lest 178 ganger

Yepp. Jeg går aldri vekk fra FRP. For mange år siden stemte jeg AP og var til og med medlem og har tatt vare på partiboka fra den gangen (som en kuriositet). Men jeg forsto for 10 år siden at det var FRP som var arbeidernes rette parti. I år 2050 vil det stå en stor statue av Carl I.Hagen utenfor stortinget og på Youngstorget.
Aldri mer sosialistisk for meg, alltid Fremskrittspartiet.

Innlegg av: Gjest (06.06.05 00:45), lest 142 ganger

Hadde vært tøft med Siv som statsminister. Jeg stemmer på de uansett ved hvilket valg.

Innlegg av: Gjest (06.06.05 01:16), lest 130 ganger

RE^2: FRP!!

Arbeiderenes parti som sammen med H vil sende bryggeri jobber til ø-europa, er for fri flyt av arbeidskraft over hele Europa og arbeidsinvandring fra kvalifiserte personer fra hele verden samt avskaffelse av minstelønn og tariffer:

"Fremskrittspartiet vil motarbeide offentlige bestemmelser som undergraver arbeidsmoralen og effektiviteten. Lovverket bør, utover det rent sikkerhets- og helsemessige, ikke inneholde begrensninger i den enkelte borgers rett til å inngå arbeidsavtaler på de betingelsene partene selv ønsker. "

Polske, Indiske og Egyptiske rørlegger venter i spenning og beven på å overta jobben din arbeidskar.

Innlegg av: Buckeye (06.06.05 22:50), lest 100 ganger

FRP har godt fra å være partiet for sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep til å bli et sosialdemokratisk parti som er for sterk økning av offentlige inngrep og offentlige utgifter.

Se bare på barnehage fastprisen, bruk av skattebetalernes penger til IT Fornebu, vedtak om gratis ferge, økt barnetrygd, etc, etc.

Skjønner ikke hvordan noen som sier de er opptatt av enkeltmennesket frihet og motstander av statsstyring kan støtte dette partiet lenger?

De som tilhenger av individuelle rettigheter burde stemme DLF, eller til nød Høyre. Høyre er tross alt bedre enn det nye røde FRP.

Innlegg av: Gjest (06.06.05 22:56), lest 93 ganger

Nja, Venstre er vel et bedre alternativ en DLF og H med positiv liberalisme istedenfor negativ. DLF fanatikerene greier vel neppe å skrape i sammen nok underskrifter til å få stille til valg engang.

Innlegg av: Buckeye (07.06.05 12:01), lest 69 ganger

RE^3: FRP!!

Ha, hva mener du med positiv og negativ liberalisme? Liberalisme betyr vern om enkeltmenneskets rettigheter og en av de mest fundamentale rettighetene er eiendomsrett og ervervsfrihet. Hvordan er Venstre mer positive på dette området enn DLF og H?

DLF stiller faktisk liste, ta en titt på www.stemdlf.no.

Innlegg av: Gjest (07.06.05 12:06), lest 66 ganger

Enig i at Frp er litt rød i kantene, men jeg tror det er en måte å skaffe seg tilstrekelig med stemmer til å komme i posisjon. Etterhvert får vi det gamle gode Frp.

Innlegg av: siv (07.06.05 12:11), lest 62 ganger

Buckeye.
Våkn opp eller er du rett og slett evneveik?
Hvor trangsynt kan man bli?

Innlegg av: Gjest (07.06.05 12:18), lest 54 ganger

For en diskusjon om positiv og negativ liberalisme og forskjellene mellom de se: http://plato.stanford.edu/entries/liberalism/

Innlegg av: Gjest (07.06.05 12:24), lest 48 ganger

Nei til AP og SV. Jævla kommunister. Skjønner ikke at folk i det hele tatt vurderer å stemme på disse helvetes kommunistsvina.
Ja til FRP og George Bush.
I dag er Donald Rumsfelt i byen så jeg får vel ta meg en tur og lodde stemninga. Sikkert en gjeng med Blitzere og kommunistpakk som demonstrerer.

Innlegg av: Buckeye (07.06.05 12:32), lest 42 ganger

Siv... Jensen?

Hva mener du med trangsynt? Er det er diskusjonsargument? Ikke veldig godt begrunnet i så fall...

Innlegg av: MAURITS (07.06.05 14:23), lest 26 ganger

Jeg kan godt tenke meg Siv JENSEN SOM StATSMINISTER en gang. Hun er bedre enn Gro som bare økte skatter og avgfter og trodde det var slik man styrte landet .

Innlegg av: Buckeye (07.06.05 20:16), lest 10 ganger

ok, definisjonen på tvang er fravær av initiert tvang fra andre grupper eller individier, f.eks. fra staten. Du mener de som mener dette kan betegnes som "negativ" liberalister.

Med "positiv" liberalisme mener du antagelig at individer skal ha andre enn de naturgitte rettigheter, dvs. retten til sin eget liv og derav fritt handlingsrom så man ikke utøver tvang mot andre.

Det umulige med dette synet er at en "rettighet" som blir fremskaffet ved bruk av tvang, f.eks. den såkallte "retten" til arbeid er en "rett" som kun er mulig å oppnå ved hjelp av bruk av tvang mot andre (den som ufrivillig tvinges til å lønne arbeidet, f.eks. gjennom skatter eller for høye priser på landbruksvarer).

Dette synet bygger altså på en selvmotsigelse, en logisk brist. Frihet og tvang er det motsatte av hverandre og ikke det samme. A er A, og B er B.

Les på:

www.aynrand.org og www.capmag.com
David Justice

Innlegg David Justice 09 Jun 2005, 01:32

No comments?

Hva med å kjøre en kampanje i Finansavisen? Eller å bli intervjuet i Kapital? Burde jo være targeted marketing?
David Justice

Innlegg simon 09 Jun 2005, 16:51

Aah, det var god tobakk !

Artig sak. Det er nok ikke mange av FAs lesere som ville tatt sjansen på oss, men det burde de jo så absolutt ....

Kjenner du noen journalister der ?
simon

FINANSAVISEN

Innlegg David Justice 10 Jun 2005, 15:19

Hei,

Kjenner desverre ingen der som er vennligsinnede til DLF, men skal undersøke litt. Du har kanskje rett i at DLF er sterk kost for FA's lesere, men hvis DLF ikke kan selges til den type mennesker, så hvor da...?

Foreslår at Vegard tar kontakt med Trygve Hegnar direkte, eventuelt med Geeldmuyden. De burde jo være interessert i DLF sine ideer omkring økonomisk politikk.
David Justice

Re: FINANSAVISEN

Innlegg Per Anton Rønning 10 Jun 2005, 17:48

David Justice skrev:Foreslår at Vegard tar kontakt med Trygve Hegnar direkte, eventuelt med Geeldmuyden. De burde jo være interessert i DLF sine ideer omkring økonomisk politikk.

Jeg tror ikke det nytter. Det er ikke bare i Finansavisen man vil lete forgjeves etter noen som vil ha sansen for vår politikk. Resultatet blir det samme i alle aviser. Husk på vårt utgangspunkt. Hadde vi levd i Middelalderen ville vårt budskap være ensbetydende med å hevde at "Gud er død".
Dette kommer til å ta tid, og ingen vil våge å gi noen konsesjoner til våre radikale ideer på lenge enda. Men det betyr mindre, for vi vet at vi har rett, og vi skal vinne den yngre garde for oss. Vi finner hver dag nye eksempler på hvordan velferdsstaten knaker i sammenføyningene og gradvis knekker sammen, og hvordan politikerstyring og formynderi fører til fiasko etter fiasko etter fiasko.
Til slutt vil vi klare å bevisstgjøre folk på dette, og da er det klart for å lansere vår filosofiske revolusjon.
Sten på sten!

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

FINANSAVISEN

Innlegg David Justice 10 Jun 2005, 19:44

Tja, hvordan skal vi overbevise noen hvis vi ikke får markedsført budskapet? Hvorfor stille til valg hvis vi ikke forsøker på noe sånt?

I dagens norske medielandskap burde Finansavisen tross alt være der det de største mulighetene ligger. Hva med vinkling gull standard og Greenspan?
David Justice

Re: FINANSAVISEN

Innlegg Per Anton Rønning 10 Jun 2005, 22:06

David Justice skrev:Tja, hvordan skal vi overbevise noen hvis vi ikke får markedsført budskapet? Hvorfor stille til valg hvis vi ikke forsøker på noe sånt?

Nei, enkelt er det nok ikke. Men:
Budskapet siver ut allikevel. DLF's program vil finnes på bibliotek og offentlige databaser. Det vil bli diskutert i skoleklasser. Der vil bli avholdt skoldedebatter. Vi vil være representert ved valgstands.

Det er ikke noe som helst i veien for å forsøke det du foreslår. Men jeg
bare sier at media sett fra vårt synspunkt er som en mur. Hvor mange ikke-sosialsitikse journalister finnes? De kan telles på en hånd.
Sjekk heller hvor mange som har vært i Klassekampen før de fikk jobb i "finanspressen"!
Og har de ikke vært i Klassekampen, er de allikevel ikke i stand til
å tenke ut over rammene til AP-staten.
Les norsk finanspresse, og sammenlign me f.x. The Economist.
Norsk finanspresse er, når man skjærer igjennom fernisset av "kritikk" mot det betående, en solid støttespiller for AP-staten.
Om der er politisk kritikk, er det mest for syns skyld, den er aldri seriøst rammende, kun overfladisk. Og alltid "pragmatisk" basert, aldri basert på moralsk/filosofisk grunnlag. Slikt har ingen hørt om, og journalister er for det meste inkomptetente.
Dette betyr at det i dag ikke finnes presseorganer som vi kan forvente positiv omtale fra. Ingen våger å ta det totale bruddet med velferdsideologien, tro meg. Vi må fortsatt være ute i kulden en stund.

Dette tror jeg er den korrekte måten å oppfatte virkeligheten på.

I dagens norske medielandskap burde Finansavisen tross alt være der det de største mulighetene ligger. Hva med vinkling gull standard og Greenspan?

Trygve Hegnar kom en gang med en uttalelse i Kapital om hvordan han så på samfunn og politikk, og dette førte til at Venstre (i et leserinnlegg) ønsket ham velkommen som Venstre-medlem, for han iflg. disse uttalelsene var en ekte sosialliberaler.
Gullstandard:
Jeg leste en kommentar i Kapital en gang om stater som nå kvittet seg med gullbeholdningen fordi det ikke lenger var bruk for den. Fornuftig, mente Kapital, gullstandarden er jo død, og er egentlig bare noe tøys. Så du skjønner, vi starter på bunnen, veien er ganske lang, men
velferdsstatens kontinuerlige sammenbrudd er på vår side. Dog er vi nødt til å tenke "sten på sten"!
Når det gjelder våre synspunkter vil ingen gi ved dørene.
Det maksimale vi kan håpe på er bedrevitende, nedlatende og latterliggjørende kommentarer. Men: Det er sikkert bedre enn ingen ting!
Men det skal mer til enn en telefon til Hegnar. Jeg ville faktisk heller satset på et leserinnlegg til Kapital, f.eks. om gullstandard!
Blir det tatt inn, har vi scoret et lite mål.
Også synspunkter på andre temaer kan sendes til Kapital som leserinnlegg. Verd et forsøk.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester