Enhetsskolen

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Enhetsskolen

Innlegg QIQrrr 06 Jul 2005, 12:07

simon skrev:Jeg tror det er av den aller største viktighet å ødelegge enhetsskolen så snart som mulig. Fremfor alt å beskytte egne barn, og andre man kan påvirke ved å ikke utsette dem for den begrepsødeleggelse som skolen representerer. Hjemmeundervisning, kommersielle private skoler eller nesten sagt et hvilket annet alternativ enn enhetsskolen.

Jeg er fullstendig enig i dette. Som alltid er det uttalte mål for enhetsskolen intet annet enn tomt snakk og den egalitære drøm er ikke annet enn, nettopp; en drøm.

Mennesker er forskjellige, både når det gjelder forutsettninger og interesser. Disse viktige elementene velger enhetsskolens forkjempere å overse.

Martin Ystenes peker på noen grelle eksempler som står i sterk kontrast til politikernes mange luftige uttalte intensjoner vedrørende enhetsskolen.

http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/vitenskap/barn/

På toppen av dette har vi et akademia hvor irrasjonaliteten gjennom kantianismen råder grunnen.

Det er mange grunner til at kun 1,4 millioner brødfør ikke bare seg selv, men resten av norges befolkning. Jeg mener at enhetsskolen gjennom egalitetstanken er en av disse grunnene.
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester