Det er som regel forbundet med å omgå norske politiske prosesser hvis man kan flytte produksjon, beslutninger, bedriftsstyrer og kapital ut av Nnorge.
Var det derfor du flyttet ut av Norge? Selv skal jeg til USA, så jeg liker problemstillingen din

Men jeg mener også at man må arbeide for at stedet man er akkurat nå blir bedre - det er kanskje ikke nødvendig for deg siden du er i Shanghai,, men jeg må da arbeide for at Norge blir friere. Om Norge blir fritt i løpet av min tiid i Norge er lite trolig, men det betyr ikke at jeg ikke vil arbeide i retning dette. Land som USA ble først frie fordi noen arbeidet for dette, og da mener jeg filosofisk arbeid.
Du prøver å overtale folk til ikke å være onde. Overtale. Jaja, hvordan funker det i praksis da?
Man bruker munn og tunge, hånd og penn, og alle virkemidler bortsett fra vold og tvang
De vi overtaler er ikke de onde - de som holder en pistol mot meg og tvinger meg til å arbeide for dem er allerede tapt. De jeg overtaler er mennesker som er ignorante - ikke onde.
Siden det fortsatt er ytringsfrihet vil jeg benytte meg av dette. Uten ytringsfrihet ville de eneste midlene mine vært enten å flykte eller å bruke vold, ie revolusjon.
Ps Tenker å studere i USA og bo der senere, håper på New York. Var der i sommerferien, og det ga meg veldig godt inntrykk, med unntak av Wash DC.