Høyre

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innlegg OG 12 Des 2007, 19:47

Dette fra Høyre er noe av det verste jeg har lest på lenge.

Dette klimahysteriet er jo helt ute av kontroll nå. Disse idiotene/politikerne mangler jo enhver form for fornuft og logikk. Trodde ikke det skulle bli så ille, og når til og med Høyre overgir seg er jo ingen tilbake for å holde igjen. til nød et par fra Frp.

Skremmende utvikling dette. Jeg blir helt oppgitt.
OG

Innlegg simon 13 Des 2007, 17:28

OG skrev:Dette fra Høyre er noe av det verste jeg har lest på lenge.

En kontinuerlig prosess.
simon

Innlegg OG 13 Des 2007, 17:40

simon skrev:
OG skrev:Dette fra Høyre er noe av det verste jeg har lest på lenge.

En kontinuerlig prosess.

Ja, er klar over det, har ikke stemt Høyre på 4 valg, lenge siden jeg ga opp. Men trodde likevel aldri at jeg skulle lese om en Høyre politiker som snakker renspikket SV-prat: at halv moms på mat er subsidiering.

Utrolig.
OG

Innlegg Demian 05 Mar 2008, 11:38

Norge trenger et klimadepartement

Tidligere miljøvernminister Børge Brende krever et nytt klima- og miljødepartement med samme status som Finansdepartementet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 294137.ece

Leserne reflekterer:

"Det ser ut for meg som om norske politikere betrakter Norge og oljefonnet som sin personlige lekekasse. Særlig interessert i demokratiske mekanismer er de ikke. Tvert imot. "I Sverige er de heldige som ikke har noe frp", sa høyeres statsministerkandidat for ikke så lenge siden. De hater og måtte forholde seg til folk som representerer folkeviljen. "

"Vi trenger ikkje flere Depertement. Det vi trenger er folk som kan holde seg tilsannheta. Og slutte med løgn"

"Vi trenger ikke flere departement, heller færre. Det vi trenger er et uavhengig organ som tar fatt i alt skrotet som herjer med fellesskapets midler. Ta fatt i snylterne som legger til rette for egne jobber i FN-systemet med våre penger. Ta fatt i miljødårer som produserer Rapavgift, Ta fatt i en lunken, dhimmifisert og venstrevridd presse som lager tråder som denne i stedet for fokus på de viktige sakene for det norske samfunnet. "

"Nå er det på tide at Børge Brende formaliserer overgangen til SV og slutter å skremme velgere bort fra Høyre. "

"Hva er det med Høyre, hvor langt under sperregrensen ønsker de seg?"
Who will dare to say that force has been given to us to destroy the equal rights of our brothers?
Demian

Innlegg Per Anton Rønning 05 Mar 2008, 13:12

OG skrev:Ja, er klar over det, har ikke stemt Høyre på 4 valg, lenge siden jeg ga opp.

Ikke gi opp. Stem DLF i 2009, og er du ikke medlem, så meld deg inn!

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg OG 05 Mar 2008, 19:33

Per Anton Rønning skrev:
OG skrev:Ja, er klar over det, har ikke stemt Høyre på 4 valg, lenge siden jeg ga opp.

Ikke gi opp. Stem DLF i 2009, og er du ikke medlem, så meld deg inn!

MVH
PAR

Ja, har gjort det. Jeg reklamerer for DLF omtrent hver dag, men møtes bare av usaklig motargumentasjon. Det er ganske utrolig hvor lite kjent folk er med liberalisme og kapitalisme. Det er et langt lerret å bleke.
OG

Innlegg Per Anton Rønning 05 Mar 2008, 20:10

OG skrev:Ja, har gjort det. Jeg reklamerer for DLF omtrent hver dag, men møtes bare av usaklig motargumentasjon. Det er ganske utrolig hvor lite kjent folk er med liberalisme og kapitalisme. Det er et langt lerret å bleke.

Dette er typisk. Venstresidens modius operandi er nettopp usaklighet, nedrakking, latterligggjøring og emosjonelle utbrudd.
Onar har skrevet en del om dette på sin blogg , jeg har også det (for en stund siden) på Dyrk Mammon. Onar tar imot kommentarer på bloggen sin, og der finner du det samme om igjen. Men han pin-pointer slike utbrudd og bruker dem som eksempel til understøttelse for det han skriver.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg KnutM 20 Apr 2008, 11:40

Hvilket nivå kjennetegner egentlig Høyre innen økonomifaget?

Stortingsmann Peter S. Gitmark, Høyre Vestagder, gir i Nettavisen (NA 24) for 18/4 - 08, artikkelen: Inflasjon på 500.000 prosent ført i pennen av Håkon Høgetveit. illustrasjoner på sin innsikt i økonomi i en artikkel om forholdene i Zimbabwe:

Gitmark: "For landets sentralbank har ikke enkle arbeidsoppgaver om dagen. De har blant annet møtt inflasjonen med å trykke opp nye sedler." (Ja, slik står det faktisk). Inflasjon fremstilles her noe som kommer drivende, et eller annet sted fra det ukjente, noe som ellers intet har å gjøre med pengepolitikk og seddelpresse, noe i likhet med: man møter det altfor høye skattetrykket ved å pålegge nye(skatte-)byrder.

Hva kan så årsaken til inflasjonen, eller inflasjonens gåte, være? Stortingsmann Gitmark er inne på, eller synes å ha funnet sin løsning på dette spørsmålet i et annet nesten like "godt" sitat i samme artikkel:

Gitmark: "Zimbabwes negative trend fortsetter inntil videre i rekordfart. Det er blant annet mangel på matvarer og drivstoff som sender inflasjonen videre til himmels." Så her har vi altså forklaringen, inflasjon skyldes (i stor utstrekning iallfall) varemangel!

Etter å ha filosofert en smule over stortingsmenns, eller iallfall høyrerepresentanters, kunnskapsnivå på økonomiens område er kanskje turen kommet til en oppklaringsrunde. For denne slags rotete tenkning og bruk av betegnelser er nok ikke begrenset til stortingsmann Gitmark, selv om det akkurat her gir seg heller grelle utsalg. Andrew Bernstein skriver i The Capitalist Manifesto: Mange tror feilaktig at inflasjon står for en økning i prisene på varer og tjenester. Sannheten er at stigende priser er en konsekvens av inflasjon. Selve realiteten inflasjon er simpelthen statens økning av pengemengden. Her siteres Henry Hazlitt:som sier: "Inflasjon skyldes alltid og overalt en økning i tilførselen av penger og kreditter. Faktisk så er inflasjon økningen i tilførsel av penger og kreditter". (H. Hazlitt: What you should know about inflation). (M.a.o. man bør absolutt ta seg i vare for å sammenblande begrepene prisstigning og inflasjon).

Knut Mønnesland
KnutM

Innlegg simon 08 Mai 2008, 08:57

Nok en misdeder som ikke angrer. Det er visstnok typisk at de sjeldent angrer på det de gjør.

http://e24.no/makro-og-politikk/article2413301.ece#AF

Kamerat Gabrielsen skrev: - Det var flaut å være minister i et land som hadde kommet så langt i likestilling, men som bare hadde 6,5 prosent kvinner i bedriftsstyrene, forklarte den tidligere norske næringsministeren til den tyske justiskomiteen i Bundestag i Berlin i går ettermiddag.

Som en hilsen til partifellene i Høyre som sa nei til all kjønnskvotering på sitt landsmøte i april og kalte de sosialistisk tvangsverktøy, la han til:

- I Norge har loven vært en suksess. Jeg ville gjort det samme igjen.

Det er jo greit å vite...

Han kan jo natruligvis ikke eksluderes i og med at partiledelsen OG landsmøtet stilte seg fullstendig bak udåden. Dette at Høire nå påstår at de er motstandere av kvotering er dermed fullstendig patetisk.
simon

Vil ha åpne tv-kabler

Innlegg Per Arne Karlsen 30 Nov 2008, 11:47

Igjen ønsker Høyre å krenke eiendomsretten. Godt at vi har en rødgrønn regjering som bremser!

Vil ha åpne tv-kabler
http://www.dagensit.no/media/article1532533.ece

Høyre vil at folk skal få velge leverandør av tv og internett uavhengig av hvem som eier kabelen inn til huset ditt.

... Samferdselsminister Liv Signe Navarsete mener at konkurransen i tv-markedet fungerer bra, og at reguleringen som Høyre foreslår bare vil svekke investeringsviljen i nettutbyggingen.
Per Arne Karlsen

Innlegg Moen Salberg 30 Nov 2008, 13:32

Jeg har for lengst sluttet å tro på Høyre som en forsvarer av eiendomsretten.
Moen Salberg

Innlegg lpride 30 Nov 2008, 16:54

Moen Salberg skrev:Jeg har for lengst sluttet å tro på Høyre som en forsvarer av eiendomsretten.

Bra!
asdasdasd
Brukerens avatar
lpride

Innlegg KNW 05 Des 2008, 22:39

Markedets årofeter har fått en smekk
Ansvarlige venner av markedsøkonomien har alltid forstått at tut-og-kjør ikke holder. Som i trafikken er mye støy ikke et signal om trafikkregler er overflødige, men at sjåføren har alvorlige mangler. Markedet trenger fornuftige reguleringer og skikkelige kontrollsystemer

Jeg lar det tale for seg selv.
KNW

Innlegg QIQrrr 05 Des 2008, 22:47

KNW skrev:Jeg lar det tale for seg selv.

Det gjør også følgende megetsigende selvskryt sakset fra høyres hjemmeside:

I 2002 sto titusener av norske arbeidsplasser i fare. Høyre tok ansvar og førte en økonomisk politikk for lavere kronekurs, lavere rente og økt konkurranseevne. Resultatet har blitt en solid økonomisk vekst, rekordmange i arbeid og lav arbeidsledighet.

Det singler i glass.
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Re: Høyre

Innlegg Vegard Martinsen 11 Jan 2009, 10:24

Oslos byrådsleder:

"- Det er kun politiet som kan hindre at slikt skjer igjen. Men de som arrangerer demonstrasjoner har også ansvar for at det forløper fredelig, og at de ikke tiltrekker seg fiendtlige motdemonstranter, sier Lae."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 857369.ece

Så de som arrangerer pro-Israel-demonstarsjoner må sørge for at de ikke tiltrekker seg fiendtlige motdemonstranter?
Vegard Martinsen

ForrigeNeste

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester