RIP Milton Friedman

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innlegg Vegard Martinsen 22 Nov 2006, 12:16

Per Anton Rønning skrev:...
Jeg har også i bakhodet at Kjell Magne Bondevik er fotballfan, og "god forbid" at jeg skulle dele interesse med den fyren!

Når det blir snakk om ham vil jeg fra nå av kun henvise til Eli Hagens nylanserte bok, og anbefale å lese omtalen der, en omtale jeg fullt ut deler. Flott, Eli!

Jeg har ikke sett boken, men jeg har sett endel personkarakteristikker fra den gjengitt i avisene, og jeg kan bare si at jeg er enig i dem alle sammen!
Vegard Martinsen

Innlegg QIQrrr 22 Nov 2006, 20:31

Video - Hoover Institution:
Take it to the Limits: Milton Friedman on Libertarianism
http://vodwins.stanford.edu/hoover/Libert200.asx
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg QIQrrr 15 Des 2006, 05:41

Nobelprisvinner i økonomi, Milton Friedman, besøkte i 1984 Island. I forbindelse med besøket produserte islandsk TV et interessant debattprogram hvor Friedmans økonomiske teorier kritiseres av tre venstreradikale debattanter – den ene; Islands tidligere president Ólafur Ragnar Grímsson.

http://www.dnof.no/index.php?option=com_content&task=view&id=171&Itemid=2
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Marianne Skånland 15 Des 2006, 07:03

Hmm. Milton Friedman og hans kone Rose har imidlertid skrevet en lesverdig selvbiografi. Den er morsomt og levende skrevet, og har mengder av info som jeg, uvidende som jeg er om økonomi og økonomisk politikk, fant fascinerende.

Boken heter Two Lucky People.

Marianne Skånland

Innlegg QIQrrr 14 Jun 2008, 11:07

Børge Svanstrøm Amundsen

Brukerens avatar
QIQrrr

Forrige

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester