Dommedagsprofetier på samlebånd

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innlegg Onarki 27 Nov 2007, 15:45

Per Anton Rønning skrev:Det spørsmålet jeg har sett etter svar på men ikke funnet er: Hva er dagens CO2-konsentrasjon? Det siste tallet jeg har er 380 PPM, altså en historisk lav verdi.
Finnes det uavhengige målinger på dette som ikke er rigget for underbygge visse hysteriske formål?

http://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/

CO2 måles i dag på flere plasser over hele jordkloden. Det lengste sammenhengende datasettet er fra Mauna Loa i Hawaii. Målingene startet i 1958. Globalt snitt er per i dag 383 ppm. Den globale vekstraten er så godt som lineær på rundt 1.8 ppm/år. Det vil si at med dagens tempo vil CO2-nivået ha doblet seg fra førindustrielt nivå (285 ppm) om litt over 100 år.
Onarki

Re: Dommedagsprofetier på samlebånd

Innlegg Ultima_Thule 14 Jan 2014, 02:45

Per Anton Rønning skrev:Nå har IPCC (FN's klimapanel) levert den siste spikeren i kisten vår.
Dette politiske (og ikke vitenskapelige!) organet har nå i nær Nostradamus-stil fortalt oss arme mennesker at klimakatatrofen er over oss innen 15 fattige år om vi ikke vender om og bøyer oss for Gaia, den store guddom for miljøbevegelsen. Da vil vi bli oppslukt av havet, av heten, av klimaflyktnigene, av all elendighet vi bare kan forestille oss. Kun fantasien setter grenser.
Innen 15 år må vi altså redusere til ca 0 de ca 5% CO2-utslipp av totalen som vi mennesker bidrar med. Hva man gjør med de øvrige 95% er noe uvisst, men miljølobbyen har utvilsomt sikre svar på det, slik de har sikre svar på alt annet. Vi kan meddele våre lesere at BBC nå er i gang med å produsere et progam som stiller seg kritisk til IPCC, altså, en seriøs mediaorganisasjon har funnet grunn til å se nærmere på de påstandene som denne hallelujaorganisasjonen strør om seg med.

FNs naturpanel (IPBES) har potensiale til å utfylle, overgå og/eller overta rollen fra klimapanelet som politisk lobby-organ for dommedagsprofetene:
Sitat Amatør1:
Er det tilfeldig at det er slik? Er politikerne fullstendig imbesile? Nei? Det har kanskje ikke noe med klima å gjøre i det hele tatt? Det vi ser er en elite som vil samle makten i sine hender og gjøre befolkningen om til livegne. Nå når FNs klimapanel (IPCC) er diskreditert blant folk flest og saken er tapt, da gir man vil opp? Eller kanskje ikke? Man kan jo prøve seg med FNs naturpanel.

"I disse dager er delegasjoner fra mer enn 100 land samlet i Panama for å å etablere et naturpanel etter mønster av FNs klimapanel. Norge er med."

Det finnes faktisk et ord i politikken for denne typen elitisme.

Telehiv svarer:
Amatør1,

ja dette har vi snakket om her på forumet før, og de fleste forventer vel at vi med FNs Naturpanel (IPBES) får et propagandakjør der sannferdig forskning blir den store taperen, på samme måte som IPCC har blitt brukt til å fullstendig korrumpere klimaforskningen.

Her er det regjeringen sier på sine hjemmesider om FNs Naturpanel

FAKTA Om Naturpanelet
• «Naturpanelet» er det norske navnet på "Intergovernmental Platform on Biodiversity and Ecosystem Services"(IPBES)
• Naturpanelet ble etablert i april 2012 med «Panamaresolusjonen»
• Naturpanelet har fire hovedfunksjoner som er å sammenstille og vurdere kunnskap knyttet til status og utviklingstendenser for biodiversitet og
økosystemtjenester i verden, bidra til ny kunnskapsgenerering, utvikle forvaltningsverktøy og bidra til kapasitetsbygging
• Naturpanelets hovedsekretariat skal lokaliseres til Bonn i Tyskland
• I Norge er Direktoratet for naturforvaltning nasjonalt kontaktpunkt
• Miljøverndepartementet er ledende departement. Utenriksdepartementet, Landbruks- og matdepartementet og Fiskeri- og kystdepartementet er berørte
departementer. Norges forskningsråd er en viktig nasjonal aktør som også var del av den norske delegasjonen i Panama

Som man ser, her er alt rigget til en ny forskningsparodi.

Her er forresten link til Forskningsrådet om Naturpanelet:

http://www.forskningsradet.no/servlet/S ... 3979591955

Hvor dere bl.a. kan lese at avdelingsdirektør Christina Abildgaard sier at:

"Naturpanelet har som mål at kunnskapen brukes til å utforme politikk" (Noen som er overrasket??!!??)

seoto:
Dessverre tyder alt på at både Amatør1 og Telehiv har rett i det de skriver ovenfor. Klimakrisen har utspilt sin rolle, og alt legges nå til rette for at "Naturpanelet" skal overta. Noen har luftet tanken om at det er forskere som er bakmennene innenfor klimahysteriet, noe jeg sterkt betviler; i så fall: er det forskere som står bak "Naturpanelet" også? Alt handler om makt og kontroll, og de eneste som har så stor makt at de kan utøve en total kontroll, er politiske interesser, bankene og de internasjonale gigantselskapene (inkl. de største medieeierne). Er det noen som i ramme alvor tror at disse sterke kreftene, når de står samlet, vil mislykkes? Det er bare et ekstremt lite antall av verdens befolkning som er skeptiske til utviklingen, eller i det hele tatt bryr seg. De fleste er for opptatte av å leve egne liv, eller de rett og slett kjemper for å overleve til neste dag. Det er vanskelig for vanlige fotfolk å sette seg inn i og få oversikt over hva som skjer i kulissene, i de politiske korridorene.

Nå står hele apparatet klart takket være utviklingen og utbyggingen av klimaskremslene. Man bare bytter litt om på begrepene. Jeg vil tro at spesialplukkede biologer står klare for oppgaven. Nok en gang vil vi se de "grønne" NGO-ene, som WWF, stå klare med forskere som skal bidra til den nye galskapen.

For 3-4 år siden begynte jeg å lure på hvorfor politikerne brukte ordet "demokrati" så ofte når de snakket offentlig. Ut fra det samfunnet vi har vokst opp i i Norge, burde det ikke være noen grunn til det. Men nå vet vi hvorfor. Demokrati egner seg dårlig til global kontroll. Derfor er det viktig å fortelle oss at vi har "demokrati", så vi ikke kommer på andre tanker.

Som Amatør1 nevner ovenfor, er det snart ikke forskjell på partiene. De er alle for sterkere kontroll.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg19137.html#msg19137 (med hyperlenker)
Ultima_Thule

Innlegg Ultima_Thule 19 Jan 2014, 04:05

I’m still trying to figure out people like Revkin. They constantly rail against the very things that make their lives pleasant, safe and fulfilling. To me it’s as rational as hating African-Americans, yet loving jazz and blues music to death. Makes no sense!

http://notrickszone.com/2014/01/15/andrew-revkin-if-it-wasnt-for-black-carbon-nobody-would-be-propserous-enough-to-buy-your-music/

Jeg syns at dette er et treffende sitat på alle klima-eskatologer og andre gaiaister, men for så vidt også på kollektivister generelt.
Ultima_Thule

Innlegg Ultima_Thule 19 Jan 2014, 10:43

QIQrrr skrev:Og med tanke på at mennesket er en del av naturen er alle utslipp naturlige.

Et artig poeng.

Klima-eskatologer sier da egentlig implisitt at mennesker er ikke av denne verden ved å hevde at de menneskeskapte utslippene ikke er naturlige.

Innen NyTids-/NewAge-bevegelsen finner man også ufologiske grupper som Scientology-kirken, Nation of Islam, Heaven's Gate og norske NETI - for å nevne de jeg tror at er de mest kjente. Ufologisk-religiøse personer tror at mennesker er utenomjordiske vesener eller et resultat av inngripen som kloning og/eller genmanipulasjon, fra utenomjordiske vesener sin side.

Artikler om "Det alternative":
- UFO - en kort kulturhistorie, forskning .no
- 50 år i tåkeheimen, forskning .no
- Nazismen pluss "Det alternative" er sant?, forskning .no
- Jødefiendtlig alternativ medisin i Norge, forskning .no
- Holocaustbenektelse - ikke bare et nazistfenomen (se Nation of Islam), forskning .no
- Tibetanske SS-menn fra det underjordiske rike, Dagbladet
- Kornsirklar – spiritualitet for vår tid, forskning .no

PS. Klimaklok-frontfigur og meteorolog har både vært på pilegrimsreise i England og forsøkt å komme i nærkontakt med UFO-er:
VENTER PÅ ALIENS - Siri Kalvig håper romvesener vil ta kontakt med menneskene, Seher
«Om SV, kornsirkler, UFOer og klima
Her hjemme lette miljødepartementet febrilsk etter kompetanse til foredragsturneen "Klimaklok" som skulle "opplyse" lærerne i skolen om klimaet vårt. De endte opp med meteorolog Siri Kalvig. Man undres over foredragskvaliteten når man ser hva Siri Kalvig ellers bedriver tiden med, hverken kornsirkelsafari til England eller nærkontakt med UFOer er noe som vanligvis forbindes med seriøse foredragsholdere. Til Fru Kalvigs forsvar kan man innvende at i forhold til alt som kravler i avkrokene i Miljøverndepartementet mens det er under SV-ledelse så kan det hende at kornsirkler snart blir å anse som seriøs vitenskap.»

http://geiraaslid.blogspot.com/2013/05/politisk-ukorrekt-klimanytt-til-glede.html

«Disse fant i sin visdom ut at de skulle kalle indoktrineringen pr.-kampanjen for «Klimaklok». Men de strevde fælt med å finne noen som kunne «opplyse» lærerne om klimaet vårt. Til slutt falt valget på meteorolog Siri Kalvig. Ser man på hva foredragsholderen ellers fordriver tiden med, kan man undres på kvaliteten av disse foredragene. På merittlisten har hun både vært på kornsirkelsafari i England og prøvd å komme i nærkontakt med UFOer. Er dette en seriøs foredragsholder? Til hennes forsvar kan kanskje sies at i forhold til alt det andre rare som finnes i krokene i Miljøverndepartementet under SVs ledelse, kan studiet av kornsirkler snart bli å betrakte som seriøs vitenskap»
http://stjakobs.blogspot.com/2013/06/indoktrinering-i-skolen.html
Ultima_Thule

Innlegg QIQrrr 19 Jan 2014, 13:35

Ja det er mye merkelig som foregår, eller som Obstfelder skrev allerede dengang da:

Jeg ser paa den hvide himmel,
    jeg ser paa de graablaa skyer,
    jeg ser paa den blodige sol.

Dette er altsaa verden.
    Dette er altsaa klodernes hjem.

En regndraabe!

Jeg ser paa de høie huse,
    jeg ser paa de tusende vinduer,
    jeg ser paa det fjerne kirketaarn.

Dette er altsaa jorden.
    Dette er altsaa menneskenes hjem.

De graablaa skyer samler sig. Solen blev borte.

Jeg ser paa de velklædte herrer,
    jeg ser paa de smilende damer,
    jeg ser paa de ludende heste.

Hvor de graablaa skyer blir tunge.

Jeg ser, jeg ser...
    Jeg er vist kommet paa en feil klode!
    Her er saa underligt...
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Forrige

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest