Det stinker i Tyskland

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Det stinker i Tyskland

Innlegg Per Anton Rønning 27 Feb 2008, 22:01

Forbundskansler Angela Merkel har gått til angrep på fyrstedømmet Liectenstein. Denne gangen bruker hun ikke Tigertanks, Messerscmidt, Stuka og Henkel, eller infanteri med jernheler og MG34. Hun har valgt mer subtile metoder enn hennes forgjenger med imperialistiske ambisjoner.
Skjønt "subtile metoder", vi vil kalle dem ved sitt rette navn: Råtne metoder, metoder som det ikke finnes noe moralsk forsvar for.

Denne gangen er det snakk om skatteimperialisme. Forbundskansler Merkel ser ingen grunn til å respektere at den selvstendige staten Liectenstien har sine egne lover, vi snakker her om lover som beskytter bankhemmeligheten.

Merkel ga derfor sin etterretningstjeneste i oppdrag å sende spioner inn i landet, og de gjennomførte en skjult operasjon som gikk ut på å bestikke en bankfunksjonær til å overlevere opplysninger om tyske kontoinnehavere. Dessverre var denne råtne operasjonen vellykket,
og dette førte til at flere høyprofilerte tyskere ble raidet av sitt hjemlige skatte-Gestapo.
Dette er en nedrig aksjon, orkestrert av en korrupt, umoralsk forbundskansler, Angela Merkel.
Og parasittene i OECD jubler selvsagt. De bruker denne aksjonen for alt hva den er verd. For moralske mennesker er den intet verd, men for selv-tjenende byråkrater er den verd mye.
OECD's general-parasitt Angel Gurria uttalte at Liectensteins bankhemmelighet er et relikvium fra en svunnen tid.
Jaha, OECD skal altså ha en guddommelig rett til å avgjøre hvordan et lands banklovgivning skal innrettes? Vi kan jo sjekke Gurrias årslønn kanskje, og sjekke hvor mye skatt han betaler? Som vi vet mottar slike byråkratiske parasitter sin (betydelige) lønn skattefritt.
Hvorfor skal en OECD-byråkrat være unntatt skatteplikt? Fordi han kanskje ikke bor i hjemlandet? Men hva da med pensjonister som bor i Spania? Det er ikke bare Norge som nå mener at disse skal betale skatt til hjemlandet. Og siden disse ikke er toppbyråkrater, kan man bare iverksette massakren.

Mer:

http://www.dyrkmammon.no/index.php?entr ... 227-154909

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg KNW 27 Feb 2008, 22:26

Tro det eller ei, men det er faktisk noen (angivelig) seriøse mennesker som faktisk mener at liechtenstein burde invaderes med militære midler:
http://blogs.ft.com/maverecon/2008/02/b ... ax-havens/
Andorra, Monaco and Liechtenstein should be given the choice of ending bank secrecy or facing annexation (by France and (once it abandons its bank secrecy laws) Austria respectively).
KNW

Innlegg Per Anton Rønning 27 Feb 2008, 23:24

KNW skrev:Tro det eller ei, men det er faktisk noen (angivelig) seriøse mennesker som faktisk mener at liechtenstein burde invaderes med militære midler:

Det er selvsagt ingen overraskelse. Slike land er en trussel mot parasittenes totale kontroll over verdiskapernes inntekter. Skjer dette håper jeg at borgere av slike land lar det springe bomber på sentrale steder i hovedstedene til de invaderende land.

MVH
PAR
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Rounin 27 Feb 2008, 23:40

Det snakkes jo også skremmende mye om "brudd på internasjonale lover" i disse dager, som om et lands suverenitet plutselig skulle være underordnet en slags udefinerbar global regjering. Kanskje vil hele idéen om uavhengige land måtte forsvares i fremtiden?
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg Per Anton Rønning 27 Feb 2008, 23:59

Rounin skrev:Det snakkes jo også skremmende mye om "brudd på internasjonale lover" i disse dager, som om et lands suverenitet plutselig skulle være underordnet en slags udefinerbar global regjering. Kanskje vil hele idéen om uavhengige land måtte forsvares i fremtiden?

Ganske sikkert, så lenge FN aldri blir angrepet fra kompetent hold for hva det er: En gjennomført korrupt prateklubb uten noen effekt overhodet.

"Internasjonale lover" må isoleres og nedkjempes ved å isolere og nedkjempe FN. Der har jeg fått et inntrykk av at John McCain foretrekker å danne en sivilisert vestlig organisasjon som skal "gå rundt" FN, et organ fullt av bandittregimer.
Kanskje kan det ligge et ørlite håp her? "Internasjonal lov" er ikke i samsvar med det prinsipp at suverene stater vedtar sine egne lover i sine nasjonalforsamlinger.
Venstresiden prøver å innbille oss at FN-resolusjoner har samme kraft og tyngde som et enkelt lands vedtatte lover.

MVH
PAR
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg simon 28 Feb 2008, 10:45

Per Anton Rønning skrev:En gjennomført korrupt prateklubb uten noen effekt overhodet.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du sier ineffektiv. FN har da vitterlig klart å gjennomføre mye skadelige tiltak, slik som de har satt seg fore ?
simon

Innlegg Per Anton Rønning 28 Feb 2008, 13:17

simon skrev:
Per Anton Rønning skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor du sier ineffektiv. FN har da vitterlig klart å gjennomføre mye skadelige tiltak, slik som de har satt seg fore ?

Hm. Det har vel å gjøre med den valør jeg tillegger ordene. "Effektiv" er noe jeg assosierer med noe positivt og livsfremmende. Så tillat meg en aldri så liten rettelse:
".. uten noen positiv effekt overhodet".

MVH
PAR
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg QIQrrr 12 Sep 2008, 04:50

Liechtensteins fyrste kaller Tyskland «Det fjerde rike» - fra Aftenposten:

«Hva gjelder forholdet mellom Tyskland og Liechtenstein, venter vi på bedre tider, noe jeg tror på, da vi allerede har overlevd tre tyske riker i løpet av de siste 200 årene, og jeg håper at vi også skal overleve et fjerde.» - Fyrst Hand-Adam II av Liechtenstein (nekter å låne ut kunst til Tyskland i kjølvannet av Merkels bankran).
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Bent A. 12 Sep 2008, 09:16

Stilig! Akkurat den fortjener Tyskland å få midt i fleisen! Her er et sitat fra nyheten i Aftenposten, fra lenken:

Det lille fyrstedømmet i Alpene mellom Østerrike og Sveits reagerte med sinne i februar i år da Tyskland satte i gang etterforskning av tusenvis av tyske statsborgere mistenkt for å ha unndratt seg skatt ved å plassere penger i liechtensteinske banker.

Den salgs handling fra Tyskland viser maktarrogansen i landet. Tyskland mener nok mer eller mindre at "Europa, det er oss".

Forbundskansler Angela Merkel minner meg om Rosa Klebb.
Brukerens avatar
Bent A.

Innlegg Non-Kognitivisme=) 18 Sep 2008, 20:40

Liker heller ikke dette, for jeg vurderer å salte ned penger der.

Har litt vanskelig å se hva dette har med moral å gjøre, annet enn at det ytterligere hinter om at moral = deres egne følelser og sympatier.

Tyskerne er selvfølgelig moralsk forferdet over personer som ikke vil bidra "rettferdig" til fellesskapet og sniker seg unna. Akkurat som noen her er moralsk forferdet over hvor "urettferdig" det er at staten griper inn i privat eiendomsrett og krever skatter.

Tyskerne har, i likhet med Norge, sterke indoktrinerende holdninger i befolkningen om hva som er "rettferdig" og sterk utilitaristisk fellesskapsbevissthet. Overrasker ikke meg at Merkel sender Schutzstaffelen sin inn i Liechtenstein. Det jeg er litt mer usikker på, er hvorvidt Merkel selv er moralsk forferdet, eller om hun er slik toppoplitikere må være, pragmatiske, maktkåte, tilpasningsdyktige, for å bli de ultimate veddeløpshestene som kan vinne valgene.
Non-Kognitivisme=)

Innlegg Bent A. 19 Sep 2008, 14:44

Non-Kognitivisme=) skrev:Tyskerne er selvfølgelig moralsk forferdet over personer som ikke vil bidra "rettferdig" til fellesskapet og sniker seg unna.

Vi hører det samme drittsnakket i alle land der Staten har vokset seg stor og stygg. Politikere, toppbyråkrater og pressgruppeledere spyr ut den samme propagandaen. Til forveksling ligner den mafians snakk når en butikkeier ikke vil betale for "beskyttelse". Forskjellen er bare at folk forstår det er galt når mafiaen stjeler, men ikke når Staten stjeler. For Staten er jo smarte nok til å putte litt i lommene til de fleste, og da er plutselig helt i orden med ekstrem skatteutsuging.
Brukerens avatar
Bent A.

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester