Giske, den komplette formynder

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Giske, den komplette formynder

Innlegg nico 20 Mai 2008, 16:29

http://e24.no/makro-og-politikk/article2433050.ece

Giske er, for min egen del, den mest usmakelig av alle i arbeiderpartiet, raskt etterfulgt av Gahr-Støre og Kolberg, men det er utspill som dette som gir Giske den soleklare førsteplassen.

Giske stemplet Lodbrukes som kyniske profittjegere. Norsk Tipping ble derimot holdt frem som en spydspiss i arbeidet med å motarbeide spillavhengighet.

Dette kommer fra mannen som omtalte at automatforbudet "føltes godt". Denne mannen er også en sannsynlig kandidat til statsminister en gang i fremtiden. Giske er jo forbudsmannen Über Alles, og dette lover ikke bra, Giske er en mann vi kommer til å se MYE til de neste 10-20 årene, kanskje mer, desverre.
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Re: Giske, den komplette formynder

Innlegg simon 20 Mai 2008, 20:29

nico skrev:Giske er, for min egen del, den mest usmakelig av alle i arbeiderpartiet

10-4, good buddy.
simon

Innlegg andyq 21 Mai 2008, 09:52

La oss ikke glemme at mannen er en hykler av rang.
Norsk tipping bruker millioner på markedsføring og AP selv har "bingohaller", som naturlig nok slapp unna dette spilleforbudet.

Jeg er dog mer optimistisk enn deg, jeg kan ikke forestille meg at mannen kan få virkelig makt. Toppen har nok kommet som minister for overtro, underholdning og fysisk utfoldelse.
--
mvh,
andyq
andyq

Innlegg nico 23 Mai 2008, 13:50

andyq skrev:Jeg er dog mer optimistisk enn deg, jeg kan ikke forestille meg at mannen kan få virkelig makt. Toppen har nok kommet som minister for overtro, underholdning og fysisk utfoldelse.

Man kan håpe at du har rett, men slik jeg har sett Giske omtalt internt i AP (når slikt har blitt rapportert i nyhetene) så er det mer sannsynlig at han er en av de aktuelle arveprinskandidatene, han er støpt i samme skje som stoltenberg og Gahr-Støre, og omgir seg med kremen av norsk venstre elite. Han er som skapt for rollen, og som den komplette formynder han er, med en stor dose forbudskjærlighet tror jeg AP vil være godt fornøyd med han som leder, desverre.

Hykleriet kom virkelig frem da han avfeide alle forsøk fra en del ordførere om totalforbud av automater, nei det fikk de da virkelig ikke bestemme selv, de MÅ ha automater, og de MÅ ha Norsk Tipping sine automater, og KUN Norsk Tipping sine, er de rart de blir saksøkt?
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Innlegg Per Anton Rønning 24 Mai 2008, 10:59

Norges Fotballforbund ville erstatte det norske flagget med et dragsymbol som draktemblem, mens flagget skulle sitte bak på drakten.
Dette skapte reaksjoner på grasrota, og det er greit nok. Men så kommer Giske løpende og skal blande seg bort i dette. Så vidt vites har ikke fotballforbindet noen post på statsbudsjettet, og er derfor ikke stønadsmottaker. (Kanskje de får noe tippemidler, det vet jeg ikke)
Men Giske mener tydeligvis at han tross dette har noe med saken å gjøre.
Giske er ikke bare den komplette formynder, han er også den komplette klovn.

Hvorfor lanserte sosialdemokratiet "det utvidede kulturbegrep" og dermed inkluderte idretten? Gjett en gang da. De kan da ikke sitte stille og se på at der er ett viktig område i samfunnet de ikke klarer å slå kloa i. Og særlig når de deler ut penger til ulike forbund, da stiller de også krav om medbestemmelse.
Det korporative system er nærmest komplett - men ingen skjønner det.
NB Ikke engang folk i Mensa skjønner det, ref den (ex) pågående DLF-debatt på debattlisten deres som de nå har stengt fordi de ikke likte å pirket på.
Etter dette lurer jeg på om intelligens er noe oppskrytt.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Vegard Martinsen 24 Mai 2008, 11:05

Per Anton Rønning skrev: ....Ikke engang folk i Mensa skjønner det, ref den (ex) pågående DLF-debatt på debattlisten deres som de nå har stengt fordi de ikke likte å pirket på...

Hva var begrunnelsen for at den ble stengt?

Begynte det å bli mange ukvemsord?
Vegard Martinsen

Innlegg Vegard Martinsen 24 Mai 2008, 11:06

Per Anton Rønning skrev: ...Etter dette lurer jeg på om intelligens er noe oppskrytt.

Enig. Rasjonalitet er det som er viktig.
Vegard Martinsen

Innlegg Per Anton Rønning 24 Mai 2008, 11:29

Vegard Martinsen skrev:
Per Anton Rønning skrev: ....Ikke engang folk i Mensa skjønner det, ref den (ex) pågående DLF-debatt på debattlisten deres som de nå har stengt fordi de ikke likte å pirket på...

Hva var begrunnelsen for at den ble stengt?

Begynte det å bli mange ukvemsord?

Medlemmet Olav Hoel Dørum og vår egen Thomas Kenworthy hadde en konfrontasjon og jeg synes dette er statverdig: Jeg synes ikke det er snakk om ukvenmsord, men argumentene er konsekvente.

Olav Hoel Dørum, Mensa skrev:SITAT(Thomas Kenworthy @ May 22 2008, 16:23) *
Jeg har etter ett par dagers aktivitet på dette forumet sluttet å overaske meg over at flere av dere *nekter* å diskutere og analysere konkrete situasjoner som kan kaste lys over deres egne standpunkter. Du er den tredje som ser ut til lide av en slags vegring mot å bruke ditt utvilsomt gode intellekt.

Jeg tar til etteretning at du trives med forholdene og er glad for å slippe å ta ansvaret for DITT liv.

Poenget er at jeg ønsker å ta ansvaret for MITT liv.

JEG vil leve av mitt eget slit: Forsikre meg selv, spare til alderdommen, betale skolegangen til barna mine, betale bomavgift på veiene jeg kjører på, betale mine egne kinobiletter og konsertbiletter gjøre opp for meg på livets landevei. Bære konsekvensene av mine valg.

Kan JEG vær så snill å få lov til å ta ansvaret for MITT liv?

Kan DU organisere deg sammen med dine tallrike meningsfeller og gi hverandre gratis barnehager, skoler, sykehus, pensjoner, operater, festivaler etc. etc. og la MEG være i fred?

Dersom DU nekter meg dette er DU identifisert som en fascist.
(Jeg vet mange føler det litt ubehagelig å bli kalt en fascist, men jeg kaller deg altså dette fordi du ER det.)

Jeg håper du tar dette negative karaktertrekket ved deg selv, til etteretning, jobber med deg selv, og endrer oppførsel.

(Skatten for vanlige lønnsmottakere omkring 60%. Det betales arbeidsgiveravgift, selskapskatt, utbytteskatt, moms, toll, diverse avgifter etc.)

Dørums svar på sitat fra Thomas:
Ok Thomas, jeg synes du hverken er særlig vennlig eller konstruktiv. Din verbale angrep er av typen jeg ikke ønsker å forholde meg til. Du trenger ikke adressere meg igjen.

De fleste fra Mensa samt flere gjester som aengasjerte seg i debatten la for dagen klare sympatier til venstre. Så, intelligens er oppskrytt. Jeg tror debatten mellom Thomas og Dørum utløste stengningen, de hadde antagelig ikkw mage for konfrontasjoner innen politisk debatt.

Jeg lurte et øyeblikk på å opprette en tråd på vårt forum for å ta debatten videre, og invitere deltagerne på Mensa-listen til å delta her.
Der er flere ting fra deres side som nå står ukorrigert, og som avgjort trenger korreksjon.
Eller, vi kan glemme at de eksisterer. Jeg har ikke helt klart å bestemme meg.

Jeg la inn et spørsmål på et forum som kalles "spørsmål til Mensa", der jeg lurte på kriteriene for medlemsskap. Kanskje dette er et tema for debatt, der vi sammenholder disse med en rasjonell tilnærming til verden?

Debattlisten finner du her her, kikk på den og se hva du synes. Både Onar og jeg har i tillegg til Thomas skrevet innlegg, med null ukvemsord.-faktor.

http://www.mensa.no/forum/index.php
EDIT:
Denne lenken peker rett på debatten
http://www.mensa.no/forum/index.php?showtopic=2631

MVH
PAR
Sist endret av Per Anton Rønning den 24 Mai 2008, 11:35, endret 1 gang
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Marcus3 24 Mai 2008, 11:33

andyq skrev:
Jeg er dog mer optimistisk enn deg, jeg kan ikke forestille meg at mannen kan få virkelig makt.

Det tror jeg kommer mye an paa hvorvidt makteliten i AP anser han som stoepept og formet godt nok. De vil ikke ha noen rebel paa toppen. VHvis han koan overbevise dem om at han har blitt paalitelig EU-tilhenger og "godt voksen" saa har han en god sjanse.
Marcus3

Innlegg QIQrrr 28 Mai 2008, 12:15

Et oppslag i Dagbladet i forbindelse med byggingen av nok et monument: det nye nasjonalmuseet, og ledsagt av overskriften - Blir en fantastisk gave til Norge setter Giske opp sin mest gavmilde positur. Tomsnakket han lirer av seg er en ekte tomsing verdig (jeg finner dessverre ikke noen bedre karakteristikk på denne mannen):

- Vi er glade for at vi har fått til denne løsningen med Oslo kommune. På en fri tomt som Vestbanen ligger det godt til rette for å realisere et profilert museumsbygg som gir gode rammevilkår for en virksomhet med høy museumsfaglig og teknisk standard.
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester