FRP vil fjerne støtte til meningsbærende aviser og kunstnere

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innlegg Onarki 12 Jul 2008, 14:06

Frp har virkelig blitt bedre i det siste altså. Får håpe de klarer å holde koken oppe, også når regjeringskontorene nærmer seg. Det er lett å bli blendet av makten.
Onarki

Re: FRP vil fjerne støtte til meningsbærende aviser og kunst

Innlegg Bent A. 27 Jul 2008, 15:42

Jeg synes ikke dette viser så mye mot, akkurat. Heller rasjonalitet. FrP er ikke dummere enn at de skjønner det er i egeninteresse at slik støtte fjernes siden de ikke selv har tilgang til den (ikke juridisk sett, men som faktum pga pressefolks mer eller mindre sosialistiske ideologi). Det er av samme grunn venstresiden ønsker å opprettholde støtten. Dette er et spill om makt og kontroll.

Det betyr ikke at saken ikke også har en klar moralsk side, selvfølgelig har den det. Og det er jo vi opptatt av.

Fjernes støtten er to ting dermed oppnådd. Venstresidens makt blir redusert, samt at en umoralsk overføring fjernes.
Brukerens avatar
Bent A.

Innlegg Demian 09 Okt 2008, 19:05

Klar tale fra Svenn Kristiansen om kvotering:

"Dét bekymrer ikke leder i Frps nominasjonskomité, Svenn Kristiansen. Han er soleklar på at han ikke føler noe ansvar for å nominere personer med minoritetsbakgrunn på sikre plasser.

- Jeg blåser i om vi har innvandrere eller ikke på listen. Vi velger dem som er egnet uansett hvor de kommer fra. Jeg hater kvotering, og tar ikke hensyn til land eller bakgrunn, kun dyktighet, sier han."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/ ... 703408.ece
Who will dare to say that force has been given to us to destroy the equal rights of our brothers?
Demian

Innlegg RemiLonoy 15 Okt 2008, 14:01

Har de ikke ment dette veldig lenge da?

Men uansett er jeg sikker på at avisene vil klare seg fint likevel.
Hvertfall om avgiftstrykket minskes og prisene settes noe høyere.
RemiLonoy

Innlegg Tvangstrøye 17 Okt 2008, 16:46

http://www.medietilsynet.no/no/Tema/Presse/Pressestotten/Pressestotte-xml/

Mulig Dagsavisen ville fått problemer (over 40 millioner i støtte pr. år), sammen med et par særaviser for kommunister (Klassekampen), bønder (Nationen) og kristne (Vårt Land). Men ingen store tap for oss som verken befinner oss langt til venstre, langt ut på landet eller som lever etter det som visstnok ble sagt av en mann i Israel for 2000 år siden.
:D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
-- Benjamin Franklin
Tvangstrøye

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest