Obligatorisk båtførerbevis

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Re: Statens barn

Innlegg Skatteflyktning 10 Des 2008, 23:35

anikris skrev:Ett relevant punkt i debatten, tror jeg, er at vi står alle likt, ingen av oss ser hele sammenhengen, alle er blendet av frykt og ønske om trygghet.

"He who is willing to sacrifice liberty for security deserves neither"

anikris skrev:En anekdote fra virkeligheten;
En kar dro til Afrika, han skulle holde seminar der og ble således godt mottatt og kjørt rundt. Han holdt på å drite i buksa. Han måtte ha med ekstra skift til hver kjøretur; de kjørte som villmenn, uten kjøreregler. MEN de hadde INGEN ulykker.... Hvorfor ikke det?

Jeg tror neppe de kjoerte uten kjoereregler som du sier, dog er nok reglene saavidt forskjellig at nordmannen ikke kunne kjenne dem igjen. Kanskje var der kun en regel: "Ikke krasj".
Skatteflyktning

Re: Statens barn

Innlegg Rounin 11 Des 2008, 01:05

anikris skrev:Jeg lener meg litt til Odd Børretzen her, og forstår hvorfor Staten vil beskytte og ta vare på sine barn :)

Og det er deg og meg :)

Bare at vi ikke liker det.....

Og kanskje Staten er en like ufullkommen forelder som alle andre...

Man kunne også undre seg på hvorfor Odd Børretzen opphøyer sine søsken til foreldre...

anikris skrev:Eiendomsrett blir rimelig søkt synes jeg, det er en planet og vi får lov å være her...eierskap på denne planeten er en illusjon. Vi er født nakne og vi dør nakne... og likevel vaser vi rundt som hodeløse høner og later som om det å eie ting er viktig.....perspektiv...

Det finnes det en ganske naturlig grunn til! Eiendom er nemlig ganske viktig for den fasen som er i midten. De som er i ferd med å fødes eller dø har ikke bruk for eiendom, men det betyr ikke at vi som gjennomlever livet skal ta etter dem.

anikris skrev:Ett relevant punkt i debatten, tror jeg, er at vi står alle likt, ingen av oss ser hele sammenhengen, alle er blendet av frykt og ønske om trygghet.

Vi står vel likt på noen områder og ulikt på andre...

anikris skrev:En anekdote fra virkeligheten;
En kar dro til Afrika, han skulle holde seminar der og ble således godt mottatt og kjørt rundt. Han holdt på å drite i buksa. Han måtte ha med ekstra skift til hver kjøretur; de kjørte som villmenn, uten kjøreregler. MEN de hadde INGEN ulykker.... Hvorfor ikke det?

Fordi enhver tok ansvar for sitt eget liv, kanskje? Eller fordi det rett og slett var få biler på veiene.
Brukerens avatar
Rounin

Forrige

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester