Politiske favoritter på YouTube

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Re: Politiske favoritter på YouTube

Innlegg QIQrrr 03 Jan 2009, 20:29

Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg QIQrrr 05 Jan 2009, 20:11

Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Onarki 07 Jan 2009, 06:46

Jim Rogers er enda en helt. Han har fornuftige ting å si, og et par geniale kommentarer om Greenspan og Bernanke:

http://www.youtube.com/watch?v=cH1SJhEbBKU
Onarki

Innlegg nico 07 Jan 2009, 12:58

Rart at ingen har nevnt Pat Condell enda

http://www.youtube.com/user/patcondell

Britisk komiker, liberalist og sterk motstander av all religiøs innblanding i samfunnet, spesielt Islam som er i ferd med å bli et enormt problem i Storbritannia.
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Innlegg RemiLonoy 08 Jan 2009, 18:53

http://www.youtube.com/user/JacobSpinney
Han her har en del gode idéer=) Synd at han ikke er blitt fullt så populær enda.
RemiLonoy

Innlegg Vegard Martinsen 09 Jan 2009, 07:54

Jan Erik Martinsen skrev:
nico skrev:Rart at ingen har nevnt Pat Condell enda

http://www.youtube.com/user/patcondell

Britisk komiker, liberalist og sterk motstander av all religiøs innblanding i samfunnet, spesielt Islam som er i ferd med å bli et enormt problem i Storbritannia.

Jeg listet han da opp aller først blant mine subscriptions. :)

Er du sikker på at han er liberalist nå? Jeg leste at han var aktiv i Labour Party over tid, og at han forlot dem fordi de var for unnskyldende ovenfor Islam. Har dessverre aldri hørt han kritisere sosialisme utover dette.

Han er veldig god mht kritikk av islam. Vil tippe at han er helt vanlig sosialdemokrat på alle andre områder.
Vegard Martinsen

Innlegg nico 09 Jan 2009, 14:07

Jan Erik Martinsen skrev:Jeg listet han da opp aller først blant mine subscriptions. :)

Ah, jeg så bare på linkene, jeg la ikke merke til han lenger ned der, men uansett er han verdt å nevne flere ganger :)

Jan Erik Martinsen skrev:Er du sikker på at han er liberalist nå? Jeg leste at han var aktiv i Labour Party over tid, og at han forlot dem fordi de var for unnskyldende ovenfor Islam. Har dessverre aldri hørt han kritisere sosialisme utover dette.

Han sier at han er opptatt av frihet, og har et stort fokus på dette. Jeg synes han er svært skarp mot politikere og deres grenseløse ettergivenhet og stemmesanking blant muslimer, men du har rett i at han aldri går inn politisk mot sosialismen, kun religion. Jeg tolker han dithen at han ihvertfall tilhører høyresiden i politikken.
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Innlegg CareBear 10 Aug 2009, 12:58

Bra med slike filmer, men åndsverkloven ødelegger desverre for mye kunnskapsdeling. Flere av filmene dere har lenket til ovenfor er lagt ut uten riktige rettigheter og det er derfor på kanten med hva som er lovlig når dere lenker slik informasjon (akkurat som det pr. idag er problematisk hvis du lenker til en sang som andre har publisert uten rettigheter).

Nå er det blitt slik at YouTube har automatisk sjekk om det benyttes åndsverk ulovlig i filmer og sensurer enkelte filmer (fjerner lydsporet). Det er tydelig at det har blitt litt for lett å fjerne materialle som "bryter" åndsverkloven. YouTube har startet et forfall som vil bli dramatisk for Google som er eiere...

"This video has been removed due to terms of use violation."
SondreB - www.sondreb.com
Working towards Singularity
Brukerens avatar
CareBear

Innlegg QIQrrr 27 Nov 2009, 19:58

XCowboy2 (Richard Gleaves) er et must. Her er den ferskeste episoden i
den nyoppussede mini-serien basert på Galt's Speech:

Børge Svanstrøm Amundsen

Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg nemil 27 Nov 2009, 20:55

Condell er morsom, men det er vel mer religionskritikk enn politikk. Snakker mye om frihet, men er nok ikke tilhenger av liberalistisk frihet. Heldigvis er han ikke fan av verken Blair elller Brown.
nemil

Innlegg Warz 27 Nov 2009, 23:41

Success Is the Best Revenge
Brukerens avatar
Warz

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester