Meningsmåling

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Meningsmåling

Innlegg Onarki 02 Sep 2009, 01:11

Heisann!

Jeg har bestilt en meningsmåling på samme måte som ved forrige valg for å finne ut hvor stor potensiell velgermasse vi har for øyeblikket. Jeg mener at det er uhyre viktig å få slik feedback i fra virkeligheten ca annenhvert år, og jeg håper dere også er enig i dette. DLF har ikke så mye penger igjen til valgkampen og kan derfor foreløpig ikke sponse med mer enn ca 4000 kroner. Spørreundersøkelsen koster 6250 kroner og jeg mangler da ca 2250 kroner. Jeg håper at det er en del medlemmer her som vil bli med å betale litt på denne. Da må dere i såfall enten donere via Paypal eller bankoverføring:

https://www.paypal.com/uk/cgi-bin/websc ... 3b2eb6e293

http://admin.dlf.info/info/kontingent.html
Onarki

Re: Meningsmåling

Innlegg Pingla 02 Sep 2009, 19:21

Tenkte sponse med noen kroner her, men fikk en feilmelding på PayPal-linken:

Sorry, an error occurred after you clicked the last link

Pingla
Pingla

Innlegg Onarki 03 Sep 2009, 05:54

Det var ikke bra. Men DLFs bankkonto står også i den linken. Du kan overføre dithen.
Onarki

Innlegg Amund Farberg 03 Sep 2009, 15:50

Jeg satte over en slant.
That government is best which governs least.
Amund Farberg

Innlegg Onarki 12 Sep 2009, 14:26

Det ser ut som om Amund er den eneste som har bidratt med en slant, for totalt har det nemlig kommet inn 50 kroner etter min oppfordring. Ærlig talt folkens! Det finnes noen få ildsjeler i DLF som bruker tusenvis av kroner og/eller tusenvis av timer på å gjøre Norge til et fritt land, og da synes jeg at det minste alle de andre kan gjøre er å bidra bittelitt når de blir spurt av en av disse ildsjelene. Det er ikke mye det er snakk om. Hvis 20 stykker betaler inn 100 kroner hver er vi i mål.
Onarki

Innlegg Skatteflyktning 12 Sep 2009, 22:17

Unnskyld spoersmaalet, men er ikke det valg snart da?

Da vil dere jo faa svaret.

Hvorfor bruke penger til meningsmaaling naa?
Skatteflyktning

Innlegg Onarki 12 Sep 2009, 22:55

Poenget er at i vanlige meningsmålinger spør man simpelthen "hva ville du stemt på dersom det var stortingsvalg i dag?" og så svarer folk et parti. Bak deres svar ligger det en nokså taktisk vurdering. Hvorfor kaste bort en stemme på DLF? De er jo så små alikevel. Med andre ord, vanlige meningsmålinger fanger ikke opp POTENSIELLE velgere, og det er det min meningsmåling er designet for. Jeg spør sspørsmålet:

"Hvor sannsynlig er det at du vil stemme på Det Liberale Folkepartiet den 14. september, hvis du visste at de hadde sjanse til å komme inn i ditt fylke?"

Med andre ord, her filtrerer jeg bort all taktikkeri og ser hva folk EGENTLIG mener om DLF. Resultatet av denne meningsmålingen var at 1% svarte "svært sannsynlig" og 3% svarte "ganske sannsynlig." 4% er altså velgerpotensialet til DLF. Det er svært nyttig informasjon å vite som det egentlige valget ikke sier noen som helst ting om. Videre får vi også vite at blant de under 30 år svarer 2% "svært sannsynlig" og hele 6% svarer "ganske sannsynlig." Med andre ord, blant de unge er velgerpotensialet 8%, og de er de som er fremtidens velgere.

Etter mitt syn er det helt essensielt å gjøre slike empiriske målinger hvert 2. eller hvert 4. år fordi ellers kjører vi i blinde. Vi trenger informasjon for å vite hvordan vi ligger an.

Men uansett: det er faktisk ikke mye jeg ber om. 20 stykker som blar opp en hundrings hver. Det er utrolig lite faktisk og jeg må si at jeg er meget skuffet over at DLFere viser seg å ha så lite interesse for å gjøre noe for frihet at de ikke er villig til å bli med å støtte littegranne opp om de som faktisk trekker lasset. (Dette gjelder altså ikke de som allerede har brukt mye tid og penger på DLF) Hvis jeg blir sittende igjen med en regning på 2000 kroner fordi en gjeng med slaskete DLFere ikke en gang gidder å hoste opp en hundrelapp hver så må jeg si at jeg ikke akkurat kjenner lysten til å gjøre noe særlig innsats for DLF. La oss si det på den måten: sånne DLFere har jeg null respekt for. De er hobby-liberalister.
Onarki

Innlegg Amund Farberg 12 Sep 2009, 23:27

Er det bare kommet inn femti kr. totalt? Jeg mener da å huske at jeg satte over en tusenlapp?
That government is best which governs least.
Amund Farberg

Innlegg blacktower 12 Sep 2009, 23:28

Jeg har nå sendt litt penger til DLF's bankkonto merket spørreundersøkelse. Ikke bare på grunn av spørreundersøkelsen, men som en generell takk for det arbeidet som er lagt ned.

Angående resultatene fra spørreundersøkelsen. Hvor mye kan man lese ut dem? Hvis spørsmålet hadde vært "Ville du stemt på Parti X", hvor X var et fiktivt parti med et spennende navn, er det ikke trolig at det kunne blitt noen prosent oppslutning? Spesielt blant unge velgere? Merk at jeg ikke vet, bare spiller djevelens advokat her.

Hva var resultatet ved forrige undersøkelse?
Tor Erik Linnerud
http://tel.jklm.no/
blacktower

Innlegg Skatteflyktning 12 Sep 2009, 23:38

$50 per paypal til dlf@stemdlf.no nettop sent.

Forslag til spoersmaal:

1. Check hvorvidt de har hoert om DLF (aided and unaided)

2. CHeck om de vet hva DLF staar for

PS Hvis dere hadde gaatt over til "the Dark SIde" (Anarkapitalsme) hadde det blitt mer :D
Skatteflyktning

Innlegg Onarki 13 Sep 2009, 01:11

blacktower skrev:Jeg har nå sendt litt penger til DLF's bankkonto merket spørreundersøkelse. Ikke bare på grunn av spørreundersøkelsen, men som en generell takk for det arbeidet som er lagt ned.

Angående resultatene fra spørreundersøkelsen. Hvor mye kan man lese ut dem? Hvis spørsmålet hadde vært "Ville du stemt på Parti X", hvor X var et fiktivt parti med et spennende navn, er det ikke trolig at det kunne blitt noen prosent oppslutning? Spesielt blant unge velgere? Merk at jeg ikke vet, bare spiller djevelens advokat her.

Hva var resultatet ved forrige undersøkelse?

Resultatet ved denne undersøkelsen var nøyaktig den samme som ved forrige spørreundersøkelse. altså 4% svært+ganske sannsynlig, og 8% svært+ganske sannsynlig i aldersgruppen under 30 år. Ut i fra undersøkelsen er det mye som tyder på at det ikke bare er tilfeldig hva folk stemmer på. 41% av de som stemte på "Andre" svarte at det var "svært sannsynlig" at de ville stemt på DLF. Med andre ord, det var ikke tilfeldig hvem som ville stemme på DLF.
Onarki

Innlegg Skatteflyktning 13 Okt 2009, 11:38

Fikk nettop en email fra paypal:

"On 12 Sep. 2009, you sent a payment to dlf@stemdlf.no for $50,00 USD.

The funds have been returned to your account.

This payment was returned for the following reason(s):

dlf@stemdlf.no did not sign up for a PayPal account or did not complete the registration process."

:shock:
Skatteflyktning

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester