dassrull skrev:Uliberalistisk utsagt. Rettigheter er rettigheter....
Det er ikke slik at individer HAR rettigheter. Alle har krav på dem og alle har behov for dem, men rettigheter er prinsipper som samfunn skal være basis for et samfunn. Man HAR ikke rettighetene før man lever i et samfunn som har en stat som oppretholder dem på en effektiv måte og som ikke krenker dem.
Vi jobber for å øke aksepten for rettighter, øke frihten, og da må vi ikke la aggressive regimer overkjøre oss slik at de reduserer friheten ytterligere.
Hadde mange på vår side fulgt hr Rulls oppskrift ville Tyskland ha vunnet, og da ville vi ha vært dårligere stilt enn i dag.
Hvorfor skal noen tvinges til å flytte fra eiendommen sin bare fordi resten av befolkningen har valgt en nazist til makta?
Hvor er tvangen her? De kan bli, men da kan våre bomber treffe dem.
Blir som å si at eiendomsskatt er greit, fordi alle som er uenige har muligheten til å flytte.
Det er ikke greit (men "greit" er et meget upresist ord), men vi må finne oss i det.
Er det greit om jeg raner deg?
Nei. Du bryter loven, staten gjør det ikke. En svært viktig forskjell.
Du har tross alt valgt å bli i et land som ikke respekterer eiendomsretten, og da støtter du det indirekte.
Ja, og alt det gale myndighetene gjør rammer meg. Blir det for ille stikker jeg av. Blir jeg værende må jag ta det som regjeringens politikk fører med seg for meg.