Innvandrere!

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innvandrere!

Innlegg Olsrud 22 Nov 2009, 06:54

Hva mener dere om innvandrerpolitikken?

I en artikkel skrevet av VG Nett (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=111169), har de beregnet at 4 av 10 vil være innvandrere i Oslo om 20-25 år. Dette er utregnet etter statistikk fra SSB.

I andre artikler fra f.eks. Vårt Land (http://www.vl.no/samfunn/article4154243.ece), mener dem at Oslo om ca. 20-år vil inneha flere muslimer enn nordmenn!

Jeg er veldig ofte i Oslo pgr. av famile etc, men jeg er litt skeptisk for hvordan Norge vil være om ca. 30-år, da jeg ser hvor mange innvandrere det er.... Vil Norge være et mer muslimsk enn det er idag? I flere artikler, skrevet både på Norsk og Engelsk, er det lagt frem at Islam skal overta verden, sakte, men sikkert!

Dette er kanskje en konspirasjonsteori, men det er ikke å skyve helt bort heller. Jeg er personling imot Norges politikk på innvandring slik den er idag! Altfor mange innvandrere tror at det er bare å komme til Norge, så holder den Norske stat dem med penger, hus og "kvinnfolk"!

Da jeg stod som dørvakt ved flere utesteder i min by, kom flere av innvandrerne inn og forlangte at flere av jentene skulle være med dem hjem. De hadde et inntrykk om at Norske jenter var "horer" og at de kunne gjøre akkurat hva dem ville med dem. Flere har blitt voldtatt etter at kommunen har opprettet asylmottakt, og dette har de hatt før, men de la asylmottaket ned pgr. av det bråket som fulgte da flere og flere innvandrere ankom!

Kanskje noen mener jeg tar feil, men pr. dags dato er det altfor lett å få oppholdstillatelse enn å miste den. Jeg mener at det burde være vanskeligere å få oppholdstillatelse og lettere å miste den. For eksempel; blir en innvandrer tatt for kriminalitet, så burde han/hun miste oppholdstillatelsen med en gang. Er han/hun tidligere straffedømt fra sitt eget land eller mistenkt for kriminalitet/terror, burde han/hun ikke få oppholdstillatelse.

I en uttalelse fra en kurdisk person som satt inne og sonet for drapsforsøk på en nordmann forklarte den kurdiske personen situasjonen følgende; Det gjorde ikke ham noe og sone 8-12 år i fengsel. Med god oppførsel og skole, så var han ute etter ca. 6-8 år og når han kom ut var han også utdannet advokat og utdanningen hadde den Norske stat stått for! Personen som han hadde skadet, havnet i rullestol og var lam fra underlivet og ned!

Hva mener dere?
Olsrud

Re: Innvandrere!

Innlegg Vegard Martinsen 22 Nov 2009, 08:01

...Hva mener dere?

-Vi vil avvikle alle offentlige støtteordninger (dette inkluderer å avvikle statlige asylmottak*).

-Vi vil at staten skal overvåke alle miljøer hvor det er grunnn til mistanke om at terroraksjoner planlegges eller støttes (og fenglse alle som støtter reelle terrorplaner eller fremsetter reelle trusler eller planlegger reelle terroraksjoner). Tilsvarende for vanlig kriminalitet.

-Vi vil at staten skal sette alle som begår reell kriminalitet i fengsel (dvs. gi dem strenge straffer). Fengslene skal ha langt lavere standard enn de har i dag.

Kanskje noen mener jeg tar feil, men pr. dags dato er det altfor lett å få oppholdstillatelse enn å miste den. Jeg mener at det burde være vanskeligere å få oppholdstillatelse og lettere å miste den. For eksempel; blir en innvandrer tatt for kriminalitet, så burde han/hun miste oppholdstillatelsen med en gang. Er han/hun tidligere straffedømt fra sitt eget land eller mistenkt for kriminalitet/terror, burde han/hun ikke få oppholdstillatelse.

Man kan ofte ikke sende dem tilbake fordi man ikke vet hvor de kom fra, og kanskje det landet de kom fra ikke vil ta dem tilbake. Men hvis de får strenge straffer med en gang de gjør noe galt her vil de holde seg i skinnet, og dette vil også virke som en advarsel på andre som vurderer å begå krimialitet.

Dagens system med omfattende støtteordninger, milde staffer, etc., er vanvittig, og må resulteter i stadig voksende krimialitet.

*Asyl kan gis, og med statlig beskyttelse, men kun hvis personen blir forfulgt i Norge av agenter fra det land han har flyktet fra. Vi vil tro at dette ikke gjelder så veldig mange av de som i dag finnnes på asylmottak i Norge.
Vegard Martinsen

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester