Er det riktig å tillate røyking der andre folk jobber?

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Re: Er det riktig å tillate røyking der andre folk jobber?

Innlegg Fettsnerk 02 Des 2009, 14:14

Vegard Martinsen skrev:Staten kan ikke forby røyking noe sted.

Ikke på statlige områder heller?
Fettsnerk

Innlegg Vegard Martinsen 02 Des 2009, 14:49

Fettsnerk skrev:

Jeg ser det slik at på f.eks. en politistasjon må det være de som er ansatt der bestemmer om røyking skal være tillatt eller ikke.

Staten er eier, men eierskapet er litt annerldes enn for en privat eier (som kan gjøre hva han vil).
Vegard Martinsen

Innlegg Fettsnerk 02 Des 2009, 14:59

Vegard Martinsen skrev:
Fettsnerk skrev:

Jeg ser det slik at på f.eks. en politistasjon må det være de som er ansatt der bestemmer om røyking skal være tillatt eller ikke.

Staten er eier, men eierskapet er litt annerldes enn for en privat eier (som kan gjøre hva han vil).

Jeg mener at slikt som en politistasjon bør være tilgjengelig for alle, slik at ikke noen faller delvis utenfor loven, og at røyking derfor ikke tillates annet enn i egne røykerom eller lignende. Tilsvarende bør det også legges til rette for at funksjonshemmede skal kunne benytte seg av stasjonen.
Fettsnerk

Innlegg nemil 03 Des 2009, 06:38

Fettsnerk skrev:Jeg mener at slikt som en politistasjon bør være tilgjengelig for alle, slik at ikke noen faller delvis utenfor loven, og at røyking derfor ikke tillates annet enn i egne røykerom eller lignende. Tilsvarende bør det også legges til rette for at funksjonshemmede skal kunne benytte seg av stasjonen.

Enig.
nemil

Innlegg Onarki 03 Des 2009, 07:34

Fettsnerk skrev:Jeg mener at slikt som en politistasjon bør være tilgjengelig for alle, slik at ikke noen faller delvis utenfor loven, og at røyking derfor ikke tillates annet enn i egne røykerom eller lignende. Tilsvarende bør det også legges til rette for at funksjonshemmede skal kunne benytte seg av stasjonen.

Ja, dette er riktig resonnert. Alle offentlige (altså statlige) bygninger tilgjengelig for borgere bør legge til rette for at ALLE innbyggere har tilgang. Dog bringer dette opp et interessant sidepoeng. Dagens politikere vil at ALT skal være offentlig, ingenting skal være privat.
Onarki

Innlegg Vegard Martinsen 03 Des 2009, 08:30

Fettsnerk skrev: ...Jeg mener at slikt som en politistasjon bør være tilgjengelig for alle, slik at ikke noen faller delvis utenfor loven, og at røyking derfor ikke tillates annet enn i egne røykerom eller lignende. Tilsvarende bør det også legges til rette for at funksjonshemmede skal kunne benytte seg av stasjonen.

Godt poeng.
Vegard Martinsen

Forrige

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest