Uvanlig åpenhjertig fra miljøbevegelsen

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Uvanlig åpenhjertig fra miljøbevegelsen

Innlegg Vegard Martinsen 04 Okt 2010, 09:29

De som står bak videoen er noen som kalleer seg 1010 - de vil at vi skal redusere vårt CO2-forbruk med 10% innen 10/10-10
Vegard Martinsen

Re: Uvanlig åpenhjertig fra miljøbevegelsen

Innlegg Erik 04 Okt 2010, 09:51

Man blir RØD - en skjebne verre enn døden.
Erik

Innlegg Vegard Martinsen 04 Okt 2010, 09:59

Vegard Martinsen

Innlegg Erik 04 Okt 2010, 10:22

Erik

Innlegg vanndrikker 15 Okt 2010, 20:37

Så logikken her er altså at enkeltpersoner alltid representerer hele gruppen? Så hvis en liberalist begår et mord, så er alle liberalister mordere?
vanndrikker

Innlegg kalkunen 15 Okt 2010, 23:40

vanndrikker skrev:Så logikken her er altså at enkeltpersoner alltid representerer hele gruppen? Så hvis en liberalist begår et mord, så er alle liberalister mordere?

Det er en generalisering, og generaliseringer er faktisk ikke så dumt. Den som nekter å generalisere vil aldri oppnå objektiv kunnskap.
kalkunen

Innlegg vanndrikker 16 Okt 2010, 00:08

kalkunen skrev:
vanndrikker skrev:Så logikken her er altså at enkeltpersoner alltid representerer hele gruppen? Så hvis en liberalist begår et mord, så er alle liberalister mordere?

Det er en generalisering, og generaliseringer er faktisk ikke så dumt. Den som nekter å generalisere vil aldri oppnå objektiv kunnskap.

Er all generalisering gyldig? Sier du at hvis en liberalist begår et mord, så er alle liberalister mordere?
vanndrikker

Innlegg kalkunen 16 Okt 2010, 00:59

Nei, men hvis 99% av alle liberalister begår mord, så er liberalister generelt voldelige.
kalkunen

Innlegg vanndrikker 16 Okt 2010, 01:09

kalkunen skrev:Nei, men hvis 99% av alle liberalister begår mord, så er liberalister generelt voldelige.

Så de som har laget denne videoen representerer 99% av... hvem da?
vanndrikker

Innlegg kalkunen 16 Okt 2010, 01:15

Økofascistene.
kalkunen

Innlegg vanndrikker 16 Okt 2010, 01:16

kalkunen skrev:Økofascistene.

Og hvem er det, spesifikt?
vanndrikker

Innlegg kalkunen 16 Okt 2010, 01:26

vanndrikker skrev:
kalkunen skrev:Økofascistene.

Og hvem er det, spesifikt?

Mennesker som vil bruke klimahysteriet til å innskrenke folks rettigheter.
kalkunen

Innlegg vanndrikker 16 Okt 2010, 16:57

kalkunen skrev:Mennesker som vil bruke klimahysteriet til å innskrenke folks rettigheter.

Men hvem er det? Alle som aksepterer den vitenskapelige konsensu?
vanndrikker

Innlegg Onarki 16 Okt 2010, 18:42

vanndrikker skrev:
kalkunen skrev:Mennesker som vil bruke klimahysteriet til å innskrenke folks rettigheter.

Men hvem er det? Alle som aksepterer den vitenskapelige konsensu?

1) det er løgn at det finnes noen vitenskaplig konsensus. 2) selv om det eksisterte en vitenskaplig konsensus er dette ikke godt nok. I en rettsstat bør det fungere slik at ALLE som ønsker å bruke statens voldsmakt må BEVISE i retten at bruken av vold er legitim og nødvendig. Med andre ord, et ekstremt viktig og bærende prinsipp i rettsstaten er at folk anses som uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Jeg vil anbefale deg å lese boken min "Kampen om klimaet" hvor jeg tar opp dette i detalj, og der viser jeg at dersom man legger rettsstatlige prinsipper til grunn så ville alle krav om klimatiltak blitt kastet hodestups ut av retten. Saken for klimatiltak er svært, svært svak, og til tider grenser det til søppelvitenskap. Alt dette er dokumentert grundig i boka mi.

Og før du spør hva slags kvalifikasjoner jeg har så er svaret: nøyaktig de samme kvalifikasjonene som Al Gore, nemlig ingenting. Jeg gjør nøyaktig det samme som Al Gore gjør i sin bok og sin film, nemlig å bruke høyt kvalifiserte forskere som referanser.
Onarki

Innlegg vanndrikker 16 Okt 2010, 19:09

Onarki skrev:1) det er løgn at det finnes noen vitenskaplig konsensus.

Her fremmer du en påstand du vet er feilaktig, Onarki. 98% av klimaforskere aksepterer AGW.

2) selv om det eksisterte en vitenskaplig konsensus er dette ikke godt nok.

Vel, forskningen vil alltid fortsette, men konsensus er det vi "vanlige folk" har å forholde oss til.

I en rettsstat bør det fungere slik at ALLE som ønsker å bruke statens voldsmakt må BEVISE i retten at bruken av vold er legitim og nødvendig.

Jeg trodde liberalister skulle tenke logisk, men her bryter logikken sammen i en forkvaklet suppe igjen. At AGW stemmer betyr ikke automatisk at man må bruke tvang. Noen mener at man skal bruke tvang for å løse problemet. Andre mener at man ikke skal gjøre noe med det i det hele tatt. Andre igjen søker løsninger som ikke innebærer tvang.

Det som er poenget her er at fakta er ubestridelig. Uenigheten bør ligge i hva vi skal gjøre med situasjonen.

Med andre ord, et ekstremt viktig og bærende prinsipp i rettsstaten er at folk anses som uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Dette er totalt irrelevant for hvorvidt den vitenskapelige teorien stemmer eller ikke, som sagt.

Jeg vil anbefale deg å lese boken min "Kampen om klimaet" hvor jeg tar opp dette i detalj, og der viser jeg at dersom man legger rettsstatlige prinsipper til grunn så ville alle krav om klimatiltak blitt kastet hodestups ut av retten.

Det at du behandler en vitenskapelig sak som politikk viser at boken din er verdiløs.

Saken for klimatiltak er svært, svært svak, og til tider grenser det til søppelvitenskap. Alt dette er dokumentert grundig i boka mi.

Det eneste boken din ser ut til å dokumentere er at du forkaster fakta med vilje fordi du mener de strider mot din ideologi.

Og før du spør hva slags kvalifikasjoner jeg har så er svaret: nøyaktig de samme kvalifikasjonene som Al Gore, nemlig ingenting. Jeg gjør nøyaktig det samme som Al Gore gjør i sin bok og sin film, nemlig å bruke høyt kvalifiserte forskere som referanser.

Du bruker forskere, og ikke forskning? La meg gjette, du ignorerer de 98% som aksepterer AGW, og baserer deg kun på forskere som Richard Lindzen, som ikke klarer å motbevise AGW gjennom forskningen sin?

Uansett, det som er det morsomste her er at DLF ubevisst gir 100% støtte til de som ønsker å bruke vold for å løse klimaproblemet.

Men hvordan kan det stemme da?

Jo, dette er tilfelle fordi DLF med sin argumentasjon søker å koble forskningen opp mot politikken. Altså: Fordi noen gjør noe basert på forskningen som DLF er uenig i, forkaster DLF forskningen.

Dette gir da ammunisjon til de venstrevridde som har kuppet klimasaken, og som ønsker å bruke vold for å løse problemet.

Dette viser at DLF ikke bare er et dypt irrasjonelt og selvmotsigende parti, men de gir også gratis ammunisjon til sine politiske motstandere.

Det betyr også at enhver rasjonell person ikke kan støtte DLF. Støtter man DLF, gir man enda mer makt til de som ikke ser forskjell på forskning og politikk, og man gir de venstrevridde som ønsker vold mer makt i samfunnet.

Ekte liberalister kan altså ikke stemme DLF.
vanndrikker

Neste

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest