Hvordan synliggjøre DLFs synspunkter?

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Re: Hvordan synliggjøre DLFs synspunkter?

Innlegg stian 03 Jun 2011, 20:23

I motsetning til DLF er Vigrid helt ufarlig for etablerte miljøer og dominerende holdninger. Det er derfor alle redaksjoner boikotter DLF

Er farligere for medias holdninger også, alle bladene (med litt lesere) er underliggende sosialistiske. Er klart at de ikke liker å skrive at DLFs politikk virker.
Partimedlem.
stian

Innlegg Marius Reiakvam 29 Jul 2011, 22:17

Ei viktig forutsetning for å synleggjere DLF, og DLF sine synspunk er nok å styrke medlemsmassen, og prøve å starte mest mogleg lokal og fylkeslag.
Eg veit ikkje kva situasjonen i DLF er i dag, ettersom eg ikkje er medlem, men det kan virke som partiet har sine 'kjerneområder' der dykk er greit representert, og då vert det fort lett for media å ignorere partiet. Det vert mykje vansklegare å gjere det dersom DLF stiller til val i alle fylker. Dette er sjølvsagt lettare sagt en gjort, men eg trur det arbeid som må gjerast for å få eit 'større' DLF. Kanskje det kan vere noko å ha fokus på fram mot valet 2013?
Marius Reiakvam

Innlegg Vegard Martinsen 01 Aug 2011, 06:22

DLF er et lite parti med få medlemmer. Og det er som alle vet vanskelig å ha aktivitet på steder hvor vi ikke har medlemmer.

Vi har dog hatt et tilsig av nye medlemmer i det siste, og vi skal nok klare å stille i en rekke fylker i 2013.
Vegard Martinsen

Innlegg Ad0 01 Aug 2011, 23:30

Alle som har facebook-konto eller Disqus-konto må debattere som bare det i kommentarfelt. Bli fan av VG, Aftenposten, Nettavisen etc på Facebook og debattér. Her kan man bruke @ for å hotlinke til DLF-siden.
Man skriver bare @Det Liberale ... og så dukker resten opp.
Media stenger DLF ute, så da må vi bruker kommentarfeltene! Det koster ingenting, bare tid. Dette virker! Folk engasjerer seg.

Gi også positive tilbakemeldinger på bloggen til DLF, Onar og andre som blogger. Disse er som oftest fylt med kritikk fra antikapitalister.

Hold oppsyn på artikler, kontakt journalistene direkte hvis DLF er utelatt fra en opplistning av partiene. Dette har blitt gjort under valgperioder, og har fungert.
Ad0

Innlegg stian 02 Aug 2011, 03:43

Vi har dog hatt et tilsig av nye medlemmer i det siste, og vi skal nok klare å stille i en rekke fylker i 2013.

Man trenger evt ikke å ha ei så enormt lang liste, eller velge å bruke Oslo lista der det er svært få medlemmer (selvfølgelig må det være litt medlemmer der da). Om man kan klare å komme seg inn i lokale mediaer også, så vil det selvsagt få gjort partiet mer synlig, og kanskje større aviser tilslutt må velge å gi etter,selv om de er store, så finnes det begrensinger for hvor langt de vil stå på sitt prinsipp om å holde oss ute. Har ikke så mye erfaring med oslo avisene, men tromsø og nordlys gidder ikke engang sende en mail tilbake på hvorfor de ikke vil ta inn korte, men presise kapitalistiske eller liberale innlegg. Får ikke noe tilbakemelding overhode.
Partimedlem.
stian

Innlegg Ove Kobbeltvedt 02 Aug 2011, 17:47

Ad0 skrev:Alle som har facebook-konto eller Disqus-konto må debattere som bare det i kommentarfelt. Bli fan av VG, Aftenposten, Nettavisen etc på Facebook og debattér. Her kan man bruke @ for å hotlinke til DLF-siden.
Man skriver bare @Det Liberale ... og så dukker resten opp.
Media stenger DLF ute, så da må vi bruker kommentarfeltene! Det koster ingenting, bare tid. Dette virker! Folk engasjerer seg.

Det prøver jeg å gjøre så langt tiden strekker til. Hadde en interessant opplevelse i denne forbindelse. Jeg leste en meget fornuftig kommentar fra en som så ut som om var FrP-velger. Han hadde bl.a. forstått at finanskrisen skyltes korporatisme og ikke kapitalisme. Jeg berømmet ham for kunnskapsrike kommentarer og tipset ham om å sjekke DLF i stedet for FrP. Han svarte meg med at han egentlig var partiløs og at han støttet Milton Friedmans tanker i veldig stor grad. DLF hadde han ikke hørt om! Det siste viser jo hvor skremmende usynlige vi er. Jeg gav ham URL til DLF, samt Onars blogg. Kan jo håpe vi rekrutterte en fremtidig velger der.
Ove Kobbeltvedt

Innlegg Raskolnikov 07 Aug 2011, 16:01

Hva gjøres i forbindelse med studiestart rundt omkring på norske universiteter? Mange partier har stands under studiestart som de bruker til medlemsrekruttering. En idè for DLF?
Raskolnikov

Innlegg Vegard Martinsen 07 Aug 2011, 16:05

Raskolnikov skrev:Hva gjøres i forbindelse med studiestart rundt omkring på norske universiteter? Mange partier har stands under studiestart som de bruker til medlemsrekruttering. En idè for DLF?

God ide, men vi har ikke mye ressurser.
Vegard Martinsen

Innlegg Ad0 07 Aug 2011, 16:07

Veldig bra, Ove!

Raskolnikov,

Ja, for de som ikke må jobbe :)
Ad0

Innlegg Hognar 07 Aug 2011, 19:52

Visst eg får brosjyrer/plakater og slikt, så kan eg henge opp ved Høgskulen i Ålesund/Volda/Førde.

Bur I Volda pr dags dato, og studerer i Ålesund, men eg kjenner ingen her som er interessert i det her desverre, men håper å forandre på det til høsten.
Hognar

Innlegg stian 07 Aug 2011, 20:16

Jeg vet at man får en 1-2 innmeldingsskjemaer i posten når med litt pen informasjon om partiet når man melder seg inn, det kunne kanskje vært av interesse for enkelte med litt tid til overs å dele dem ut på f.eks universitetet. Spørs vel litt om kostnadden forbundet med dem og slik som jeg fikk inntrykk av sist jeg nevnte det så bidro det ikke til så mange innmeldinger, men det ville hjulpet å gjøre folk klar over at det finnes et parti som DLF. Og det må vel kanskje sies å være første steget mot nye medlemmer. :)
Partimedlem.
stian

Innlegg Hognar 07 Aug 2011, 21:13

Visst folk først har hørt eller lest om DLF, så vil folk lettare vere mottakelige for det vi står for.
For ein person som plutselig står ovenfor noko nytt hever terskelen for nye mennesker.

Så litt plakater her og der, for å generere interesse.

Visst eg får riktig format til å printe ut, så kan eg sikkert ta kostnaden det blir for å henge opp noko i mitt område.
Hognar

Innlegg stian 07 Aug 2011, 22:15

Hognar, det er ikke noe problem da: http://stemdlf.no/valgmateriale

De har en plakat i A2 format her: http://stemdlf.no/webfm_send/39 og du har diverse flyers der også.
Partimedlem.
stian

Innlegg Raskolnikov 26 Aug 2011, 09:36

Her kommer noen flere forslag:

1. Skal dere synliggjøre DLF's synspunkter ville jeg brukt videoen deres "Forbrytelse uten offer". Denne videoen får fram essensen i DLFs politikk på en lettfattelig, energisk og morsom måte. Midt i blinken altså! For dem som begynner å få nok av statens overformynderi vil denne videoen ganske sikkert vekke interesse og symptai for DLF - det gjorde den i hvert fall for meg. Mitt råd er å prøve å få flest mulig til å se videoen, og det gjør man vel ved å linke til den på facebook, twitter and the likes, samt diskusjonsfora.

Jeg ser dere har flere andre videoer ute også, men de er ikke på langt nær så fengende som den. Var jeg dere ville jeg prøvd å lage og legge ut flere videoer lik "Forbrytelse uten offer"-videoen. Bruk gjerne samme fyren, han hadde bra utstråling, og det er tross alt viktig når man skal få frem et politisk budskap.

2. Enhver kampanje krever penger til innkjøp av profilerings/messeutstyr som roll-ups, bannere, gatebukker ol. Jeg forstår DLF har lite med penger, derfor hadde det kanskje vært en idè å appelere til medlemmenes giverglede. Det er jo en god sak, og alle monner drar - en 50-lapp her og en 100-lapp der ville kunne gjøre så utrolig mye. Settes det opp en plan for hvor mye som trengs og hva det skal brukes på (eksempelvis roll-ups) er i hvert fall jeg villig til å hive inn noen slanter her og der.

3. Lage/utforme mer reklamematriell som f.eks små handouts etc. Om det er ønskelig kan sikkert jeg være til hjelp i forhold til dette. Har noe erfaring med vektorprogrammer som brukes til slikt.

http://www.youtube.com/watch?v=DbkSvOsWbr0
Sist endret av Raskolnikov den 26 Aug 2011, 09:47, endret 2 ganger.
Raskolnikov

Innlegg Vegard Martinsen 26 Aug 2011, 09:44

Vi deler ut mye materiale ved valgboden i Oslo.

Løpesedlene kan også printes ut på en link som er gitt over, men i år stiller vi bare i Oslo.

Vi har dog planer om å satse stort i 2013; og da kommer vi antaglig til å stille i minst åtte fylker.
Vegard Martinsen

ForrigeNeste

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester