Sjelefred.

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Sjelefred.

Innlegg Larebil 26 Sep 2011, 23:09

Har funnet et parti jeg kan være enig i det meste hos!

Er ikke sikker på om dere vil vinne noe valg med det første.
Dere er på en måte litt usvelgelige for makteliten.

Hvis dere kom til makten idag hadde Norge vært det neste landet som ble bombet av USA,
for å true dollaren med snakk om gullstandard...

Melder meg inn tross sannsynligheten for brakvalg.
Så kan jeg få litt sinnsro i visshet om at jeg har tatt fornuftens side i en gal gal verden. :wink:
Frihet er bedre en tvang, gang på gang!
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Re: Sjelefred.

Innlegg QIQrrr 27 Sep 2011, 00:53

Hei og velkommen til(bake til) forumet.

Larebil skrev:Hvis dere kom til makten idag hadde Norge vært det neste landet som ble bombet av USA,

Da er det vel bare et tidsspørsmål før de krigshissende anti-gull konspiratørene bomber Utah:

Yahoo! Finance, May 22, 2011: Utah legislators want to see the dollar regain its former glory, back to the days when one could literally bank on it being "as good as gold." To make that point, they've turned it around, and made gold as good as cash. Utah became the first state in the country this month to legalize gold and silver coins as currency. The law also will exempt the sale of the coins from state capital gains taxes - Gold, silver coins to be legal currency in Utah
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Tore Aabø 27 Sep 2011, 12:10

Velkommen til forumet og partiet Larebil

Det er rett som du sier, noe brakvalg vil vi ikke oppleve med det første, før det skjer må det skje en kulturell endring som støtter opp under liberalistiske ideer.
Tore Aabø

Innlegg Larebil 27 Sep 2011, 21:46

QIQrrr skrev:Hei og velkommen til(bake til) forumet

Larebil skrev:Hvis dere kom til makten idag hadde Norge vært det neste landet som ble bombet av USA,

Da er det vel bare et tidsspørsmål før de krigshissende anti-gull konspiratørene bomber Utah:

Yahoo! Finance, May 22, 2011: Utah legislators want to see the dollar regain its former glory, back to the days when one could literally bank on it being "as good as gold." To make that point, they've turned it around, and made gold as good as cash. Utah became the first state in the country this month to legalize gold and silver coins as currency. The law also will exempt the sale of the coins from state capital gains taxes - Gold, silver coins to be legal currency in Utah

Haha!
Ja de er jo ikke ukjente med Borgerkrig...

Tore Aabø skrev:Velkommen til forumet og partiet Larebil

Det er rett som du sier, noe brakvalg vil vi ikke oppleve med det første, før det skjer må det skje en kulturell endring som støtter opp under liberalistiske ideer.

Takk for velkomsten begge to! :D
Tror dette kan være begynnelsen på noe bra!
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg Ad0 27 Sep 2011, 23:01

Larebil skrev:Har funnet et parti jeg kan være enig i det meste hos!

Awesome! Velkommen :)

Larebil skrev:Melder meg inn tross sannsynligheten for brakvalg.
Så kan jeg få litt sinnsro i visshet om at jeg har tatt fornuftens side i en gal gal verden. :wink:

Dette er veldig bra, altså. Det er nettopp dette som gjør det mulig at vi kan få til et brakvalg. Selv om man er få, så må man handle prinsippielt!

Hvordan fant du ut om DLF forresten? :)
Ad0

Innlegg Larebil 27 Sep 2011, 23:07

Ad0 skrev:
Larebil skrev:Har funnet et parti jeg kan være enig i det meste hos!

Awesome! Velkommen :)

Larebil skrev:Melder meg inn tross sannsynligheten for brakvalg.

Dette er veldig bra, altså. Det er nettopp dette som gjør det mulig at vi kan få til et brakvalg. Selv om man er få, så må man handle prinsippielt!

Hvordan fant du ut om DLF forresten? :)

Husker ikke helt når jeg ble klar over eksistensen deres.

Men så et intervju av Ron Paul her om dagen og tok til å tenke at det er vel et parti i Norge som mener noe tilsvarende.
Google sto for resten. :wink:
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg Rounin 27 Sep 2011, 23:30

Så hyggelig at du blir med, Larebil :D
Brukerens avatar
Rounin

Innlegg QIQrrr 28 Sep 2011, 00:05

Larebil skrev:Husker ikke helt når jeg ble klar over eksistensen deres.

Men så et intervju av Ron Paul her om dagen og tok til å tenke at det er vel et parti i Norge som mener noe tilsvarende.

Utrolig spennende. Ron Paul er jo en veldig flink jordmor. Jeg vet ikke hvor stor baptistmenigheten hans har blitt nå, men jeg hører rykter om at den gir moderate utslag på meningsmålingene. DLFs politikk bygger forøvrig på Objektivismen. Her kan du lære mer om Objektivismen. Disse foredragene og intervjuene av og med Ayn Rand anbefales spesielt. Som du forhåpentligvis vil oppdage har DLF og Ron Paul svært lite til felles i utenriks- og sikkerhetspolitiske spørsmål. Mange venstreradikale libertarianere har visse vanskeligheter med å forholde seg til disse uforenelige motsetningene, men for de fornuftsorienterte er det håp.
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Larebil 28 Sep 2011, 07:04

QIQrrr skrev:

Utrolig spennende. Ron Paul er jo en veldig flink jordmor. Jeg vet ikke hvor stor baptistmenigheten hans har blitt nå, men jeg hører rykter om at den gir moderate utslag på meningsmålingene. DLFs politikk bygger forøvrig på Objektivismen. Her kan du lære mer om Objektivismen. Disse foredragene og intervjuene av og med Ayn Rand anbefales spesielt. Som du forhåpentligvis vil oppdage har DLF og Ron Paul svært lite til felles i utenriks- og sikkerhetspolitiske spørsmål. Mange venstreradikale libertarianere har visse vanskeligheter med å forholde seg til disse uforenelige motsetningene, men for de fornuftsorienterte er det håp.

Kjenner til Ayn Rand og objektivismen.
Leste Atlas Shrugged og The Fountainhead for noen år siden.

Det er ikke vanskelig å se at synene på utenriks politikk her er basert på hvem som er en faktisk trussel mot frihet.
At man må være sterk militært for å få være i fred er en nobrainer.
Norge er ikke USA. De er i en situasjon og vi i en annen.

Veldig omfattende materiale det der QIQrrr skal se nærmere på det.

Rounin skrev:Så hyggelig at du blir med, Larebil :D

Takk for det Rounin! :)
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg QIQrrr 28 Sep 2011, 09:46

Larebil skrev:Veldig omfattende materiale...

Philosophy: Who Needs It er en grei start. Boken Filosofi: en innføring av Vegard Martinsen anbefales også på det varmeste.
Børge Svanstrøm Amundsen

Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Larebil 29 Sep 2011, 08:25

QIQrrr skrev:
Larebil skrev:Veldig omfattende materiale...

Philosophy: Who Needs It er en grei start. Boken Filosofi: en innføring av Vegard Martinsen anbefales også på det varmeste.

Veldig givende!
Printer akkurat ut de siste sidene av boka for fortæring på buss og bane.
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg Larebil 01 Okt 2011, 15:28

Da har jeg overført meldemskontigent etter å ha satt meg ned og tenkt nøye igjennom
om jeg er villig til å stå for det som DLF mener.

Leste ferdig boken til Vegard Martinsen om Filosofi.

Lurer på om hva DLF trenger hjelp til, og hva jeg kan gjøre for å hjelpe til bortsett fra
å ytre hva jeg står for når anledningen byr seg.
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg Vegard Martinsen 01 Okt 2011, 15:32

Larebil skrev:....Lurer på om hva DLF trenger hjelp til, og hva jeg kan gjøre for å hjelpe til bortsett fra

Skriving!

Først: Avisinnlegg, blogginnlegg, debattinlegg, nyhetskommentarer, etc. (Å lage gode slike er vanskelig, men øvelse gjør mester.)

Deretter: bygg opp organisasjonen ved å arrangere ulike typer møter.
Vegard Martinsen

Innlegg Larebil 01 Okt 2011, 17:42

Vegard Martinsen skrev:
Larebil skrev:....Lurer på om hva DLF trenger hjelp til, og hva jeg kan gjøre for å hjelpe til bortsett fra

Skriving!

Først: Avisinnlegg, blogginnlegg, debattinlegg, nyhetskommentarer, etc. (Å lage gode slike er vanskelig, men øvelse gjør mester.)

Deretter: bygg opp organisasjonen ved å arrangere ulike typer møter.

Ja da starter jeg likegodt på VG da.
Fant en sak om privatskoler som jeg begynte å kommentere på.
Jeg er Christian S.

Kom gjerne med innspill på om jeg kunne gjordt noe bedre.
-Meg selv
Brukerens avatar
Larebil

Innlegg razorth 02 Okt 2011, 06:05

QIQrrr skrev:

Hyggelig at du er nyskjerrig på hvordan det går med Ron Paul. Han hadde en fundraiser i Webster hall for et par dager siden. Måtte flytte til dobbelt så stor arena pga alle menneskene som ville inn.

Jeg tror han snart nærmer seg Yaron Brook når det gjelder popularitet ;)

Så siden objektivister vil reise rundt og bombe alle verdens muslimer så er det definisjonen på "høyresiden"? da kan dere få beholde den tittelen;)

Historisk sett har den konservative posisjonen (høyresiden) vært å ikke blande seg inn i andre lands interne konflikter, men dere har kanskje en tidsregning som begynner i fødselsåret til Rand.
Bare se på hva Jefforson anbefalte. Etter ham Russel Kirk og Pat buchanan. Det er en klassisk progressiv instilling å ville reise rundt i verden å spre demokrati med bruk av makt.

Er du for en liten de-sentralisert stat kan man ikke være i konstant krig. Krig er steroider for staten. Den blir enorm av det.

Hvordan vil dere finansiere dette imperiet dere drømmer om med frivillige skatter egentlig? Hvor stort militær tror du USA hadde hatt med frivillige skatter?

Nå er military spending i USA større enn alle andre land på kloden satt sammen. Dette er resurser som kunne vært brukt til å heve levestandarden til amerikanere.

Med frivillige skatter vil man få et fantastisk forsvar. Alle ville armert seg selv og sine familier. Landet ville vært tryggere.

Det blir lite angrep derimot.
razorth

Neste

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester