Nå MÅ jeg le!!

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Nå MÅ jeg le!!

Innlegg Per Anton Rønning 26 Okt 2004, 07:57

Norge planlegger nye bilskilt, men den foreslåtte utformingen blir ikke godkjent av EU! Ifølge EU-byråkratene skal også EØS-landet Norge værsågod foresyne skiltene med de gule EU-stjernene på blå bakgrunn.
Dette er en pille norske myndigheter ikke klarer å svelge, og har bed FN om hjelp!!

Jeg synes jeg ser fjeset på Åsluag Haga m/ venner dersom hennes neste bil får skilter med EU-symbolet på.

Personlig synes jeg lite om dette kravet, Norge har en avtale med EU gennom EØS, men er ikke medlem av unionen. Nå blir det spennende å se hvordan EU-pusherne i Høyre og AP forholder seg til dette, jeg ser ikke bort fra at dette kravet fra EU vil føre til at Nei-siden får ekstra vind i seilene. Etter 1814 forlangte Sverige at det norske flagget skulle utstyres med svenske farger (faktisk gult og blått!) i øvre vesntre hjørne, og den gikk under betegnelsen "sildesalaten". Jeg tror at en ny "sildesalat" på norske bilskilt vil være en aldri så liten provokasjon for mange, og det lover godt for dem som vil holde Norge utenfor EU.
Jeg tror Norge skulle sette hardt mot hardt på dette, og eventuelt sette EØS-medlemsskapet på dagsorden.
Vi lar Norge gjøre som Estland: Lansere en unilateral frihandelssone. Men hva skal velferdsstatstilhengerne gjøre da?
Nettopp dette kan være medvirkende at Norge må bøye kne allikevel! Vi lever i spennende tider.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest