Utmeldelse av Fremskrittspartiet

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Innlegg Trond Rasmussen 18 Nov 2004, 17:33

Snakk om sola...

Her har vi en artikkel fra en Objektivist som ikke skjønner alt gnålet om homofilt ekteskap, siden ekteskapet er "et synkende skip", som han sier:

http://www.capmag.com/article.asp?ID=4035
Trond Rasmussen

Innlegg ChristianHovden 18 Nov 2004, 18:50

Det jeg minst av alt skjønner er hvorfor homofile på dø og liv vil at en religion, som ikke har gitt dem annet enn dritt i 2000 år, skal vie dem..
Mvh
Christian
ChristianHovden

Innlegg Jarle 22 Nov 2004, 11:38

Syntes faktisk artikkelen til Hurd i capmag hadde mange bra punkter.

Jeg ville ikke anvendt disse argumentene til å stenge homoseksuelle ute fra "institusjonen eketeskap", men innholdet er veldig treffende likevel.

La homsene få gifte seg på akkurat samme måte som heteroene med identisk, juridisk status!

Flisespikkeri rundt dette temaet er i dagens mølje av nasjonal, statsstyrt irasjonalitet ikke på sin plass.

...mener nå jeg....
No sacrifice. No conflict.
Jarle

Innlegg Roar 22 Nov 2004, 19:27

CH:

Det jeg minst av alt skjønner er hvorfor homofile på dø og liv vil at en religion, som ikke har gitt dem annet enn dritt i 2000 år, skal vie dem..

Av trolig samme grunner som heterofile, blant endel handler det trolig også om å kjempe igjennom større grad av aksept fra kirkens side.

Men det skulle da bare mangle om ikke også homser skulle få lov til å gifte seg i statskirken, homofile deltar tross alt også med skattemidler til kirken, presteutdanning, kirkebyråkrati, salmebøker, reprasjoner av pill råtne kirkebygg osv. Inntil vi Norge får et reelt skille mellom stat og kirke syntes jeg dette burde være et legitimt krav.

Personlig kan jeg forøvrig ikke begripe at noen i det hele tatt gidder å gifte seg kirken, for en smakløs markering av den viktigste dagen i ens liv.
MVH

Roar

"The defining features of friendship that are found in friendships to one's neighbours would seem to be derived from features of friendship towards oneself". Aristoteles EN: 9-4-30
Roar

Forrige

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester