Beslutningstageres helomvendinger

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Beslutningstageres helomvendinger

Innlegg Amund Farberg 12 Apr 2005, 13:21

I dag kan Dagbladet melde at fire sørlendinger som importerte hver sin kraftige Ford fra Canada, og fikk disse registrert som lastebiler hos Biltilsynet, nå er blitt offer for helomvending fra sistnevntes side:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/12/428652.html

Vi ser altså at vi her på berget ikke bare er underlagt diverse tilsyn, som med lover, regler og bestemmelser fratar deg råderetten over egen eiendom, men at vi også er underlagt disse tilsynenes tilfeldige innfall - i et øyeblikk bestemmer de én ting, i neste øyeblikk endrer de mening. Dette kan ikke sies å være annet en ren svindel fra det offentliges side!
Amund Farberg

Innlegg simon 12 Apr 2005, 14:07

Et kjent fenomen for oss som er interessert i amerikanske biler. DEt er hverken første eller siste gang dette skjer. Regelverket er så komplisert, så skjønnsmessig og så fiendtlig innrettet mot skikkelig biler at det er ikke til å tro.

Men dersom dere synes dette var artig, så kan man jo prøve å godkjenne en ombygging av 4x4 kjøretøy med større hjul o.l. Da først begynner moroa....
simon

Innlegg jale 12 Apr 2005, 14:28

Hehe... tenker jeg er gøy ja...
Enda et eksempel fra bilverden:
Holder selv på med en Ford Transit -83 (gammel millitærbil) som jeg har satt 5 ekstra seter i (uorginale), dermed har jeg også sveiset i noen nye fester, og også seler som jeg har boltet fast (noe som er pålagt å ha på alle seter).
Problemet kom da jeg skulle få sjekket selene, de skal nemig tåle et tonn hver, men det kan de ikke gjøre på biltilsynet i, nettopp, Arendal (???). Så da må jeg sjekke disse hos en annen (urdal service), for så å komme på biltilsynet slik at de kan godkjenne at Urdal har godkjent de... I tilleg kommer godkjenningen av setene og slevlagde setefester + EU godkjenning!
jale

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester