Hjernen er alene

Diskusjon om generelle politiske temaer, som ikke passer inn under innenriks/utenriks.

Hjernen er alene

Innlegg ChristianHovden 26 Apr 2005, 22:19

Mens vi er inne på dreininger av ord... Det virke som om man kan få trygd for det meste sett i EU sammenheng...

http://www.aftenposten.no/helse/article1027012.ece

Rapporten "Hjernesykdommers pris i Europa" har lagt vekt på kostnadene ved sykdommer som Parkinsons, epilepsi, hjernekreft, angst og migrene.

Ifølge rapporten, som ble lagt frem på en konferanse for hjerneforskere i Brüssel tirsdag, lider 127 millioner europeere av hjernerelaterte sykdommer. Det tilsvarer mer enn hver fjerde europeer.

Ja, migrene er en alvorlig hjerne sykdom på linje med parkinson, la de få trygd alle mann!

Angst? Kan jeg få trygd for angst? Jeg har angst! Helt sant, jeg er utryggpå tilværelsen hvis ikke noen andre betaler for min tilstedeværelse..
Mvh
Christian
ChristianHovden

Innlegg simon 27 Apr 2005, 13:17

Migrene er i sjeldne tilfeller like invalidiserende som epilepsi, desverre.
simon

Innlegg Lars-Erik Bruce 27 Apr 2005, 14:10

Man kan jo spørre seg litt om innfallsvinkelen til Hovden på dette oppslaget. Den handler om hjerneforskere som har funnet ut at 1/4 av europas befolkning har en eller annen hjerne-relatert lidelse, her antageligvis uavhengig av hvilken grad av påvirkning lidelsene har på offeret. Spesiel fokuseres det på omfanget av disse lidelsene vs "de avsatte midlene" som Jes Olesen så fint sier det.

Nå er det ikke for meg tvil om at både angst og migrene kan være ganske invalidiserende, og jeg synes det blir feil å sette en slik vinkel på oppslaget. Det som er kjernen her er heller hvordan hjerneforskerne vil bekjempe slike lidelser, nemlig ved "avsatte midler", beskattlegning av en uskyldig befolkning for å subsidiere mennesker med slike lidelser.

Vi ser også her at EU har oppfostret enda en ny pressgruppe, denne gangen hjerneforskere, som har startet å skrike etter mer bevilgninger og penger, kjent som The Brain Council (EBC).
Lars-Erik Bruce

Gå til Generell politikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester