Såkalte barnevern - testen for liberalistisk vilje

Diskusjon om liberalistisk ideologi, slik som klassisk liberalisme og libertarianisme.

Hva driver frem barnevernet?

Tyder overopphopingen av sosialister i barnevernet på at barnevernet bygger på usunne krefter?
12
50%
Bygger barnevernet på liberalistisk ideologi?
3
13%
Bygger barnevernet på eksakt vitenskap?
0
Ingen stemmer
Ingen av alternativene passer som svar
9
38%

Antall stemmer : 24

Innlegg Arild Holta 05 Jul 2006, 00:52

Liberalist? Javisst! kan man i dette innlegget få et mildt innblikk i hva barnevernsoffer kjemper mot.

Favoriseringen av offentlige tjenestemenn er ganske enkelt ekstrem! I denne saken gjald det skattekrav som skulle kunne inndrives uten lov og rett.

Hos barnevernsoffer er det barn som hentes på tilsvarende måte og på enda enklere måter for bv.

Truer man dem eller forsvarer seg fysisk så er det fengsel! Uavhengig om man har jussen, eller enda mer menneskerettighetene, på egen side eller ikke.
http://r-b-v.net - Redd Barna Våre
Vern barna fra et omsorgsfascistisk barnevern!
(ps: Er ofte uenig med objektivister og "DLF'er". Men DLF er trolig beste parti i "partijungelen"?)
Brukerens avatar
Arild Holta

signer oppropet

Innlegg Arild Holta 31 Jul 2006, 20:58

Underskriftskampanje mot barnevernsovergrep

Da det har vist seg være en del interesse for barnevernsproblematikken her, og andre steder relatert til liberalisme, så tar jeg meg friheten til å skrive litt mer.

Jeg har nå fått i stand en underskriftskampanje mot barnevern.
http://opprop.r-b-v.net

Info

Denne faktasiden vil sikkert engasjere noen liberalister og mennesker som tror på fakta og personlig ansvar.

Fra siden:
Fakta 1: 6 personer. På gruppenivå fikk barna det verre i følge forskningen. Forenklet kan man da si at om 10 barn blir tatt av barnevernet får minst 6 det verre. (I virkligheten er det verre...)

Fakta 2: 20 personer. 10 barn har gjerne 20 foreldre som får det verre.

Fakta 3: 50 personer. Avgjørelsen innvolverer lidelse hos fremst besteforeldre, men også andre slektninger og venner involveres. Barn har gjerne 4 besteforeldre. Barna har venner og søskenbarn. Etc. For å ikke frustrere barnevernsfantastene setter vi tallet til 5. 5 for hvert av de 10 barna blir 50.

Da får vi:

6 barn + (10 * 2 foreldre) + (10 * 5 andre innvolverte) = 76 personer som får det verre.

4 barn som ikke fikk det markant bedre.

Samfunnet bruker milliarder av kroner årlig...
(ps: Er ofte uenig med objektivister og "DLF'er". Men DLF er trolig beste parti i "partijungelen"?)
Brukerens avatar
Arild Holta

Innlegg Arild Holta 31 Jul 2006, 21:01

Postet som "NewTopic" først ved en feil. Flyttet det så hit.
Brukerens avatar
Arild Holta

Innlegg Jeg 01 Aug 2006, 13:36

Det er grunn til å reagere på "faktasiden" sin påståtte bruk av vitenskap og logikk.

F.eks.

Det antas at fordi barnevernsbarn har 8 ganger større sjanse for selvmord, så er det barnevernet som fører dem til selvmordet. Men det kan også være en egenskap ved disse barna. Kanskje de hadde utført selvmordet uansett.

Og så brukes mange korrelasjonsstudier for å prøve å vise at barnevern fører til verre oppvekst. Men å gjøre årsaksslutninger ut fra det er feil. http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_implies_causation
Jeg

Innlegg Arild Holta 01 Aug 2006, 20:14

"Desto mer i institusjon, desto høyere dødelighet og mer helseproblem."

Dette er sammenlignet mellom barn hjemme og barn som ble tatt. Sammeligningene har vert under samme forhold - like "dårlige" foreldre.

Det har også vert grupper hvor arveligheten har vert den samme. Altså: Søsken fikk tilfeldigvis bli hos foreldre, andre søsken ble tatt.
Brukerens avatar
Arild Holta

Innlegg Arild Holta 01 Aug 2006, 20:19

Jeg skrev:Og så brukes mange korrelasjonsstudier for å prøve å vise at barnevern fører til verre oppvekst. Men å gjøre årsaksslutninger ut fra det er feil. http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_implies_causation

Hvorfor ikke bruke vitenskapskritikk på barnevernet? Du kan jo hjelpe til med å avsløre mytene.
Brukerens avatar
Arild Holta

200000 (to hundre tusen) barn

Innlegg Arild Holta 31 Aug 2006, 11:29

Må vel få med oss Stoltenbergs naive tro på at 200000 (to hundre tusen) barn i verdens rikeste land med et ekstremt utbygd såkalt velferdsystem, lever med mer eller mindre farlige foreldre.

Da det såkalte barnevernet fungerer som en rekrutering til narkomiljøet ved å ta barn fra foreldre, kan man jo lett se idiotiet, om ikke vi skal si den komplette galskap.

Mannen har jo selv sett narkotikaproblemene på nært hold hos sin datter.

Dagsavisen skrev:Ikke i vår villeste fantasi hadde vi kunnet forestille oss at så mange barn lider under håpløse forhold i hjemmet.

Nei, det kunne ikke vi heller. Kun idioter tror på slikt.

Artikkelen er en leder.
Brukerens avatar
Arild Holta

Re: 200000 (to hundre tusen) barn

Innlegg Vegard Martinsen 31 Aug 2006, 16:49

Arild Holta skrev: ... Mannen har jo selv sett narkotikaproblemene på nært hold hos sin datter.

søster?
Vegard Martinsen

Innlegg QIQrrr 31 Aug 2006, 16:59

Vegard Martinsen skrev:søster?

Nei det er Thorvald han henviser til...
Børge Svanstrøm Amundsen

Bilde
"All the reasons which make the initiation of physical force an evil, make
the retaliatory use of physical force a moral imperative
" - Ayn Rand
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg Vegard Martinsen 31 Aug 2006, 18:32

QIQrrr skrev:
Vegard Martinsen skrev:søster?

Nei det er Thorvald han henviser til...

OK.
Vegard Martinsen

Innlegg Arild Holta 01 Sep 2006, 12:53

Det er 1,2 millioner barn og tenåringer

Det vil altså si at 1/6 lever farlig. Eller 5 elever i en klasse på 30.

Det krever storstilt overvåking av familiene! :shock:

Det er blitt påstått at den psykiatriske grunnen til nazismens fall var kravet til det perfekte. Da faller nok sosialdemokratiet også. :roll:

Å definere det perfekte er imidlertid ikke en statlig oppgave. Heller ikke i familiene. Det gir kun overgrep å presse familiene og mennesker inn i en mal.
Brukerens avatar
Arild Holta

Innlegg Arild Holta 17 Sep 2006, 13:03

Det kan neppe være 10000 rømninger
fra barnevernet i Norge ÅRLIG! :shock:

Under et liberalistisk styre, ville man ikke hatt slike tall!

I Bergen har man talt antall rømninger fra barnevernets institusjoner. Det er mulig disse tallene ikke inkluderer barn som rømmer fra de oppkonstruerte "fosterfamiliene". Tallene kan altså være verre enn det som kommer fram.

Uansett:
I fjor talte man nesten 600 rømninger fra barnevernsinstitusjoner i Bergen. I år blir det mange flere.

Overforenkler man og multipliserer med forholdet i folketall, Norge og Bergen, får man mildt sagt stygge tall!!

De kaller det "omsorgsovertakelse". Lite tyder imidlertid på "omsorg" med slike tall. Verken at de kan kan rømme i en slik grad, eller at de heller vil leve på rømmen.

At noen av disse tenåringene er utagerende og asosiale undskylder ikke galskapen.

En annen problemstilling er at verstingene drar på tokt fra barnehjemmene og driver med ran, vold og innbrudd. Det hadde heller ikke blitt akseptert i et liberalistisk samfunn.

De tar gjerne verstingene systematisk fra foreldre som viser en eller annen form for svakhet. Til hva da?
Brukerens avatar
Arild Holta

Barnevern i praksis

Innlegg Marianne Skånland 07 Okt 2006, 07:56

Bergen 7 okober 2006

Jeg tillater meg å gjøre oppmerksom på en barnevernssak i Bergen, hvor en ung pike er fengslet (Øvsttunsenteret er et ille ungdomsfengsel som gir seg ut for å være noe annet) fordi hun er ulykkelig og psykisk langt nede. Myndighetenes aksjoner og uttalelser i saken er usedvanlig karakteristiske.

Jeg har skrevet litt om det i Unge i Norge – rettsløse mot fengsling og tortur, men det er særlig Bergens Tidendes artikkel Innesperret av barnevernet som er opplysende.

Marianne Haslev Skånland

PS: Jeg burde lagt til at i dag bringer BT naturligvis uttalelser fra lederen ved Øvsttunsenteret: – Vi er ikke noe fengsel. Det hun sier, er velkjente forsikringer fra slike kretser. Det hele minner adskillig om Bjerketun i 1950-årene. Forøvrig bør man huske hva som ville skjedd hvis foreldre holdt sine barn innesperret og under den typen tvang. Det er faktisk ikke bedre når det er andre enn foreldre som gjør det, tvert imot.

Marianne Skånland

Med fare for å være påtrengende...

Innlegg Arild Holta 15 Feb 2007, 02:24

Jeg tar sjansen på å slenge inn enda et innlegg i denne tråden. :oops: Hadde egentlig tenkt å avslutte tråden for ikke å være for påtrengende.

Oppdaget at vi på r-b-v sitt forum har en merkbar tilstrømning fra DLF sine sider. (one.com har statistikk som viser hvor besøkende kom fra.)

Videre så oppdaget jeg denne artiklen på beste plass hos dere.
Feminsime er kommunisme hvor man bytter ut ”arbeiderklassen” med ”kvinnen” og ”klassefienden” med ”mannen”
Så jeg tok sjansen på et innlegg til her.

Når jeg i storkjefta stil valgte "Årets Idiot 2006", så var det nettopp Reidar Hjermanns kommunisme jeg hengte meg opp i.

Barneombudet har byttet ut "arbeiderklassen" med "barna" og "klassefienden" med "foreldrene".
Det er en avart av feminismen, som skal gi staten makt i alle hjem.

Svaret hans viser at vi har fått med hovedsakene.
Reidar Hjermann skrev:Anti-diplomet er også en fin oppsummering av mange av de viktige sakene Barneombudet jobbet med i 2006, og det er tilfredsstillende å se at noen følger nøye med på hva vi gjør ved kontoret. Dette gir oss kraft og fornyet styrke til å fortsette med de samme sakene også i 2007, til det beste for barna.
(Utrolig svar! :roll: )

Jeg tror noen DLF'ere vil sjokkeres til tross for at de nok har registrert at Hjermann er "langt utpå jordet"!
Brukerens avatar
Arild Holta

Forrige

Gå til Liberalistisk ideologi

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest