Foredrag: Kunsten å krige

Diskusjon om liberalistisk ideologi, slik som klassisk liberalisme og libertarianisme.

Foredrag: Kunsten å krige

Innlegg Onarki 07 Jun 2008, 18:57

Erik skriver:

Det er annonsert fra DLF sentralt at du holder et foredrag 12 juni 2008.:

"Oslo DLF har den store glede å invitere til medlemsmøte torsdag 12 juni. Tema er ”Kunsten å krige” og til å innlede om dette kommer Onar Åm.

Å debattere rasjonelt med en annen rasjonell debattant er enkelt og det er en fryd. Men hva gjør man når man diskuterer med noen som overhodet ikke er rasjonelle? Hva gjør man når de kronisk unnviker virkeligheten, tyr til personangrep, føleri, bygger på myter og løgner og nekter å ta til seg ny informasjon som kan endre deres standpunkter?

For å effektivt endre på meningene til slike mennesker må man ta i bruk helt andre metoder som minner mer om krigføring enn om vanlig debatt.

I foredraget "Kunsten å krige" tar Onar Åm for seg rasjonelle debattmetoder og strategier som liberalister kan bruke til å bryte ned irrasjonalitet og erstatte det med rasjonell atferd."

For oss som camper i "provinsen" er det ofte irriterende å se masse interessante evenementer gå "hus forbi". Dette foredraget anser jeg som midt i blinken og anmoder derfor om følgende: Vil dette foredraget kunne se dagens lys i form av artikkel i "liberal"; legges ut på nettet, eller på annen måte bli tilgjengelig for den opplyste borger?

Jeg vet ikke om det er planer om å ta opp foredraget mitt på video. (Per Arne?) Det hadde vært kjekt. Da kan det eventuelt legges ut på youtube eller på DLFs server. Jeg vil forøvrig si at alle DLF-sympatisører og liberalister er invitert til foredraget kl 1830, 12. juni på Blindern. Mange DLF-sympatisører har ikke fått invitasjon fordi de ikke er medlem så jeg legger ut invitasjonen her på forumet.

Forøvrig kan det godt tenkes at jeg skriver ned foredraget i form av en lengre artikkel for liberal, selv om akkurat for øyeblikket egner det seg best "live." Det er mye "sprengstoff" i foredraget mitt så det kan også godt hende at jeg drar til andre deler av Norge og holder foredrag hvis det er etterspørsel etter dette.

Anyways, folk er herved invitert!
Onarki

Innlegg Erik 07 Jun 2008, 19:05

Takk for svar.

Da er det bare å håpe at DLF sentralt tar opp Onarkis hanske og gjør fordraget tilgjengelig på en eller annen måte.
Erik

Innlegg Lasse K. Lien 08 Jun 2008, 20:36

Erik skrev:Takk for svar.

Da er det bare å håpe at DLF sentralt tar opp Onarkis hanske og gjør fordraget tilgjengelig på en eller annen måte.

- Syntes det er på tide man unner seg en Oslo tur jeg Erik, og dette er vel en grei unnskyldning? :)
"Pity for the guilty is treason to the innocent." - Ayn Rand.
Lasse K. Lien

Gå til Liberalistisk ideologi

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest