Årets Navn i VG - smi mens jernet er varmt?

Diskusjon om liberalistisk ideologi, slik som klassisk liberalisme og libertarianisme.

Årets Navn i VG - smi mens jernet er varmt?

Innlegg Ove Kobbeltvedt 11 Des 2011, 16:02

Jeg synes det var veldig oppmuntrende at Onar kom på 12. plass i Årets Navn i VG. Ser vi på nesten alle de andre nominerte – både over og under Onars 12. plass, er (nesten) alle kjente personer i standard media. Men det er ikke Onar.

http://www.vg.no/spesial/aaretsNavn/

Jeg mener dette er en god anledning for oss liberalister å smi mens jernet er varmt.

Jeg har lenge ment NRK er det medium vi burde satse på for formidle våre ideer. NRK har nemlig en spesiell forpliktelse til å formidler tanker og ideer i og med at institusjonen er tvangsfinansiert.

Vegard Martinsen har sagt at det på det nåværende stadium gjelder å få formidlet liberalistisk tankegods ut til de intellektuelle. Vel, NRK har spesielt i radiokanalen P2 en del programmer for intellektuelle: Ekko, Verdibørsen og Dagsnytt 18 (de jeg kommer på i farten).

Dersom NRK fortsetter å sette seg på bakbeina og nekter å formidle våre ideer (f.eks. fordi vi er så få og "ekstreme"), kan vi påklage dette og mase i evighet for å slippe til. Jeg mener også vi i denne sammenheng kan ta imot hjelp fra FrP og bruke deres kontaktnett i denne saken (dette altså HVIS NRK blånekter). FrP ser foreløpig ikke DLF som noen som helst trussel mot seg og det finnes nok fortsatt en del sympati for liberalistiske synpunkter i dette partiet.

Jeg er altså veldig fristet til å skrive en mail til NRK der jeg henviser til at Onar kom på 12. plass i Årets Navn og siden han er ukjent utenom internett oppfordre NRK til å undersøke hva han står for og lage et innslag der han får fremført sine standpunkter.

Er det verdt et forsøk?

Og ikke minst: ønsker Onar at jeg gjør det? Jeg vil gjerne ha en tilbakemelding om det.
Ove Kobbeltvedt

Gå til Liberalistisk ideologi

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest