Pat Condell

Diskusjon om andre ideologier, slik som sosialdemokrati, sosialisme og konservatisme.

Pat Condell

Innlegg Onarki 23 Jul 2008, 08:17

Vet ikke om noen har postet noe om den britiske komikeren Pat Condell før, derfor gjør jeg det nå:

http://youtube.com/results?search_query ... =pat+conde

Hans beinharde analyser av så vel Islam som Vesten er fantastisk, særlig denne:

http://youtube.com/watch?v=W3_qelW5qp4
Onarki

Innlegg Vegard Martinsen 23 Jul 2008, 08:28

Raymond Thorsen gjorde meg oppmerksom på ham. Condell er veldig bra når han kritiserer andre, men han sier at hans egne verdier bygger på følelser ....
Vegard Martinsen

Innlegg Raymond Thorsen 23 Jul 2008, 10:40

Han er meget god på kritikk av religion.

Resten av hans meninger får en ta med en klype salt.
Raymond Thorsen

Re: Pat Condell

Innlegg QIQrrr 24 Jul 2009, 13:27

Siste fra Condell:

Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg nico 24 Jul 2009, 16:23

Jeg hadde tenkt å poste noe om denne siste her, men ser at dere allerede er på pletten. I den siste videoen, "Apologists for evil", sier jo Condell at han er en såkalt "left liberal", men at han nå ikke vil finne på å stemme på noen slike partier pga knefallet de gjør overfor Islam.

So where does it leave me now, on the right? No, because that's the last place I want to be. So I suppose it leaves me somewhere in the middle

Jeg tror han her setter ord på hva mange føler, mange jeg prater med gir uttrykk for akkurat dette. Når jeg nevner at liberalismen vil løse alle disse problemene svarer de som regel at vi har plikt til å hjelpe de svake, men ikke de muslimske innvandrerne som bare kommer for å snylte. Folk er utrolig forbanna på dagens politikere, og resultatet er at folk føler seg rådville, dratt mellom høyre- og venstresiden i politikken. Dette viser hvor skadelig velferdsstaten er, og har vært, med høyre/venstre-aksen som eneste politiske kompass. I likhet med Condell, finner stadig flere ut at de ikke tilhører sosialistisk side, men befinner seg i et slags udefinerbart sentrum, midt i mellom alle ideologier. Forvirringen og rådvillheten kan føre til at folk etterhvert vil samle seg i sentrum om en felles sak, nemlig nasjonalisme, og kanskje ultranasjonalisme. Onar har skrevet mye om dette, og jeg observerer at dette er i ferd med å manifestere seg i stadig sterkere grad hos folk. Skjellsord som folk stort sett holdt for seg selv i frykt for å bli kalt rasist er nå mye vanligere å høre blant folk i daglig tale, det ulmer under overflaten i sosialdemokratiet.
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Innlegg QIQrrr 28 Nov 2009, 18:52

Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Innlegg nico 03 Aug 2010, 10:45

"Freedom is my religion"

All right!!
You can't put an "I wish" over an "It is"

- Leonard Peikoff
nico

Gå til Andre ideologier

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester