Ok. Hvorfor det rasjonelt egoistiske er det riktige? Jeg tror at hver person ikke har noen forpliktelse ovenfor noen andre personer, bortsett fra når det gjelder å ikke starte vold eller tvang mot andre. Så hver person er fri til å gjøre det denne personen vil med livet sitt, og det er dette som er det rasjonelt egoistiske per min definisjon - å leve PRIMÆRT for seg selv (om man velger å gjøre dette gjennom å hjelpe andre, så er det greit fordi man blir drevet av sitt eget ego). Dette er et valg man tar - enten velger man å leve for seg selv, elelr så velger man å leve for andre. Jeg tror på å følge en måte konsekvent - og jeg tror at hvert menneskes lykke er det viktigste for hver person. Et menneske som utelukkende lever for andre føler ingen lykke, fordi man må ha kontakt med selve jeget for å føle lykke, eller, for å si det slik, altruisme per min definisjon er å leve primært for andre, uten å få lykke selv. Per min definisjon er derfor egoisme og altruisme to punkter en skala, der den ene er det som er din lykke, og det andre ikke er din lykke (fordi altruisme per min definisjon ikke er lykke for deg selv).
Så, det er slik, at hvis du velger å si at alt som er "pro-lykke" er rett, og alt som er "ikke-lykke" er galt, så er rasjonell egoisme det naturlig riktige.
Hva hvis de føler glede når de hjelper andre selv om de har denne pliktfølelsen?
Det er altså ikke fullstendig galt, de fleste mennesker i verden føler tross alt en blanding mellom altruisme og egoisme. Men siden jeg mener å ha identifisert det rette i rasjonell egoisme vil jeg følge dette konsekvent, og det er derfor jeg sier dette er delvis riktig, delvis bra, og det er den egoistiske delen som er bra. Derfor, hvorfor ikke gjøre noe du får total glede fra (uten pliktfølelsen), istedet for noe du bare får delvis glede, delvis pliktfølelse? Det er jo så syns å kaste bort livet sitt på noe man ikke føler glede for.
EDIT: Det fullstendig gale per min definisjon er faktisk ikke mulig, fordi man for å leve nødvendigvis har en tilkobling til jeg'et. Men jo lengre på den altruistiske veien man er, jo mer ulykkelig er man.