The Face of Evil

Diskusjon om psykologi, epistemologi og metafysikk (fri vilje, begrepsdannelse, o.l.).

Innlegg Vegard Martinsen 17 Feb 2008, 22:10

Apen skrev: ... Arbeiderne burde ikke jobbe idet hele tatt i min mening, ...

Hva er meningen med dette?
Vegard Martinsen

Innlegg Per Anton Rønning 18 Feb 2008, 10:05

Vegard Martinsen skrev:Hva er meningen med dette?

"Apen" skriver mange meningsløse ting. Det meste er floskler.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Re: The Face of Evil

Innlegg Wilhelm Hagerup 26 Feb 2008, 15:25

simon skrev:Dette ser ut som en kjekk og grei dame. Hun har bare tatt aborrt og sterilisert seg for å redusere "the carbon footprint". De fleste som skal redde verden fra oss selv, henviser gjerne til barna, som begrunnelse.
Men hun har altså ofret barnet for miljøet.

Sett i Darwinistisk perspektiv skal vi være glade for at dette individet ikke sprer genene sine videre!
Med hilsen
Wilhelm Hagerup

"An artist reveals his naked soul in his work. "
Ayn Rand
Wilhelm Hagerup

Innlegg Apen 16 Mai 2008, 09:52

Vegard Martinsen skrev:

Det er ikke i deres egeninteresse for øyeblikket med mindre man regner jobbtilfredsstillelse. Det er ikke nødvendig for å leve og gir ingen målbare fordeler i form av reproduksjonssuksess. Dette ville hjelpes, men ikke fikses ved å fjerne all arbeidsledighetstrygd, sosialkontorer, barnetrygd osv. For suksess trengs det kun en endring av sinnsinnstilling. For øyeblikket er det fult mulig å leve på trygd ved å få en drøss med barn f ex og fordi jeg mener det er meningen med livet, er jobb stort sett meningsløst og unødvendig.

Folk burde burde jobbe.
Apen

Innlegg Vegard Martinsen 16 Mai 2008, 10:54

Apen skrev:
Vegard Martinsen skrev:

Det er ikke i deres egeninteresse for øyeblikket med mindre man regner jobbtilfredsstillelse. Det er ikke nødvendig for å leve og gir ingen målbare fordeler i form av reproduksjonssuksess. Dette ville hjelpes, men ikke fikses ved å fjerne all arbeidsledighetstrygd, sosialkontorer, barnetrygd osv. For suksess trengs det kun en endring av sinnsinnstilling. For øyeblikket er det fult mulig å leve på trygd ved å få en drøss med barn f ex og fordi jeg mener det er meningen med livet, er jobb stort sett meningsløst og unødvendig....

Så ponget var at i dagens system er det bedre for folk flest å ikke jobbe (hvis man ser bort fra jobbtilfredsstillelse)?
Vegard Martinsen

Innlegg Wilhelm Hagerup 16 Mai 2008, 16:42

Apen skrev:Det er ikke i deres egeninteresse for øyeblikket med mindre man regner jobbtilfredsstillelse. Det er ikke nødvendig for å leve og gir ingen målbare fordeler i form av reproduksjonssuksess. Dette ville hjelpes, men ikke fikses ved å fjerne all arbeidsledighetstrygd, sosialkontorer, barnetrygd osv. For suksess trengs det kun en endring av sinnsinnstilling. For øyeblikket er det fult mulig å leve på trygd ved å få en drøss med barn f ex og fordi jeg mener det er meningen med livet, er jobb stort sett meningsløst og unødvendig.

Hvis "Apen" i det hele tatt er halvveis seriøs i sine ytringer må jeg si at jeg synes meningene virker lite gjennomtenkt og ganske tøysete. Ikke verdt å bruke tid på å debattere på et sådant nivå.
Med hilsen
Wilhelm Hagerup

"An artist reveals his naked soul in his work. "
Ayn Rand
Wilhelm Hagerup

Innlegg Apen 23 Mai 2008, 03:22

Wilhelm Hagerup skrev:Hvis "Apen" i det hele tatt er halvveis seriøs i sine ytringer må jeg si at jeg synes meningene virker lite gjennomtenkt og ganske tøysete. Ikke verdt å bruke tid på å debattere på et sådant nivå.

Ikke verdt å bruke tid på på å ytre noe annet enn seriøse ytringer i min mening. Om de blir tolket riktig er en annen sak.

Jeg tror på bra og dårlig, men ikke på godt og ondt, bra for fremmede er dårlig for en selv og motsatt fordi det er bra for fremmede men ikke en selv.

Og ens oppfatning av hva som er bra og dårlig er langt fra perfekt; dvs den oppfatningen som er det beste mulige for en selv. At ei fremmed kvinne nekter å få barn er nøytralt eller meget svakt bra for meg, at ei i slekt med meg eller gift (eller lignende) med slektninger er dårlig for meg i mitt syn.

F ex er det bra for meg at andre jobber da det gir økonomiske muligheter og minsker sosiale problemer som kriminalitet, men også bra pga at å jobbe ikke er bra for dem. Hvis jeg da skal være egoistisk, vil jeg oppfordre fremmede til å jobbe. Hvis jeg skal gi gode råd, vil jeg oppfordre til å leve på barnetrygd. På en måte ser jeg slik støtte (barnetrygd, skoler osv) til fremmede fra staten side som direkte skadelig for meg selv, uavhengig av om jeg er med på å betale for gildet.
Apen

Innlegg Hauk 25 Mai 2008, 20:29

Så.. jo bedre noe er for andre jo verre er det for deg... så ultimat lykke for deg ville vært om alle i verden untatt deg hadde det helt grusomt og du hadde sånn greit nok... Jeg tror det kalles ondskap...
Fairness, justice, and freedom are more than words, they are perspectives.
Hauk

Innlegg Per Anton Rønning 26 Mai 2008, 10:42

Apen skrev:Ikke verdt å bruke tid på på å ytre noe annet enn seriøse ytringer i min mening. Om de blir tolket riktig er en annen sak.

Dersom man uttrykker seg klart nok og grundig nok vil behovet for tolkning av hva man egentlig mener bli vesentlig mindre.

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Innlegg Bent A. 26 Mai 2008, 20:43

Wilhelm Hagerup wrote:
Sett i Darwinistisk perspektiv skal vi være glade for at dette individet ikke sprer genene sine videre!

Akkurat samme tanken slo meg. Og det av flere grunner.
1) Det er bra slike gener blir tynnet ut (hvis gener da er involvert, det får vi håpe).
2) Jeg tror det er overveldende sannsynlig at dette stakkers barnet, om det hadde blitt født, hadde blitt fullstendig ødelagt og nevrotisk.
3) Eksemplet i seg selv er til skrekk og advarsel.

Denne type "miljøvernere" representerer døden, ikke livet. I dette tilfeldet så konkret at hun for all ettertid har sørget for ikke å kunne produsere/videreføre liv. Igjennom organisasjonen(ene) hun er medlem i sprer hun død videre (øker "dens" mulighet).

Og "null i toppen" har hun jo, da hun ikke inser at valget ikke er i rasjonelt egeninteresse. (spillteoretisk er det dominant strategi å få barn, hvis man ønsker barn).

Men selvfølgelig, man kan jo bli lurt. Kanskje hun egenlig hater barn og på denne måten har funnet en utvei mot å få barn?
Brukerens avatar
Bent A.

Innlegg ChristianHovden 26 Mai 2008, 21:12

Er det da passende å nevne at jeg skal ha barn i oktober?
Det blir forhåpentligvis en liten gledestråle i genpoolen! :D
Mvh
Christian
ChristianHovden

Innlegg Hauk 26 Mai 2008, 22:06

Grattulerer! ;)
Fairness, justice, and freedom are more than words, they are perspectives.
Hauk

Innlegg Vegard Martinsen 27 Mai 2008, 06:44

ChristianHovden skrev:Er det da passende å nevne at jeg skal ha barn i oktober?
Det blir forhåpentligvis en liten gledestråle i genpoolen! :D

Den perfekte motvekt!

Gratulerer!
Vegard Martinsen

Innlegg Raymond Thorsen 27 Mai 2008, 17:39

Gratulerer!
Raymond Thorsen

Innlegg Amund Farberg 27 Mai 2008, 18:25

Da gjelder det å unngå ungdomsopprør som plasserer nykomlingen i Raudt om en 15-20 år... :P

Gratulerer så meget!
That government is best which governs least.
Amund Farberg

ForrigeNeste

Gå til Grunnleggende ideer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest