Venste hjernedel VS høyre hjernedel

Diskusjon om psykologi, epistemologi og metafysikk (fri vilje, begrepsdannelse, o.l.).

Innlegg Per Anton Rønning 20 Mai 2008, 00:13

Martin Johansen skrev:
Per Anton Rønning skrev:Jeg slipper ikke slumptallsteorien sånn uten videre. Figuren snur seg med klokken et visst antall ganger etter en slumptallstrekning, så snur den seg mot klokken etter en ny trekning osv.

Du må nok gi slipp på den. Videoen inneholder kun bilder for en rotasjon, så denne teorien er enkelt bortvist.

Det var da som bare .... (*#*##&)
Men uansett, jeg anstrengte ikke viljen overhodet, jeg prøvde på ingen måte å fortelle meg selv at nå roterte figuren motsatt vei av tidligere.
Jeg bare satt og kopet sløvt på den. (Sløv koping er av og til mentalhygiene)

MVH
PAR
I've always found that the speed of the boss is the speed of the team.
Lee Iacocca
Per Anton Rønning

Re: Venste hjernedel VS høyre hjernedel

Innlegg QIQrrr 22 Des 2010, 01:57

En psykologiprofessor har gransket fenomenet:

Queens University, December 21, 2010: A psychology professor has found that the way people perceive the Silhouette Illusion, a popular illusion that went viral and has received substantial online attention, has little to do with the viewers’ personality, or whether they are left- or right-brained, despite the fact that the illusion is often used to test these attributes in popular e-quizzes. Niko Troje says that a reported preference for seeing the silhouette spinning clockwise rather than counter-clockwise is dependent upon the angle at which the viewer is seeing the image. “Our visual system, if it has a choice, seems to prefer the view from above,” says Dr. Troje. “It’s a perceptual bias. It makes sense to assume that we are looking down onto objects that are located on the ground below us rather than floating in the air above us” - Study debunks myth about popular optical illusion

Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Re: Venste hjernedel VS høyre hjernedel

Innlegg QIQrrr 16 Aug 2013, 07:18

University of Utah, August 14, 2013: Chances are, you’ve heard the label of being a “right-brained” or “left-brained” thinker. Logical, detail-oriented and analytical? That’s left-brained behavior. Creative, thoughtful and subjective? Your brain’s right side functions stronger —or so long-held assumptions suggest. But newly released research findings from University of Utah neuroscientists assert that there is no evidence within brain imaging that indicates some people are right-brained or left-brained - Researchers Debunk Myth of "Right-brain" and "Left-brain"Personality Traits
Børge Svanstrøm Amundsen

"Atlas was permitted the opinion that he was at liberty, if he wished, to drop the Earth and creep away; but this opinion was all that he was permitted" - Franz Kafka
Brukerens avatar
QIQrrr

Forrige

Gå til Grunnleggende ideer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester