Trunk skrev:Støtter man ikke programmet, bør man ikke være medlem. Ingenting kontroversielt med dette.
Hvem har sagt at jeg ikke støtter programmet? Jeg støtter programmet 100%.
Trunk skrev:Støtter man ikke programmet, bør man ikke være medlem. Ingenting kontroversielt med dette.
Trunk skrev:Sa ikke VM "Onar gikk imot programmet" et sted her i tråden?
§1.4 Medlemskap
Medlemskap er åpent for enhver som har et liberalt grunnsyn, aksepterer partiets ideologiske fundament og formål, vil arbeide etter de retningslinjer partiet trekker opp [uthevet her],
VMs syn er at DLF ikke blir tatt alvorlig med mindre alle medlemmene til DLF er 100% enige på absolutt alle punkter med DLFs politikk, både som representant for partiet og som privatperson. Jeg er ikke enig i den vurderingen, for det vil jo måtte bety at DLF er det eneste partiet som skal bli tatt seriøst i Norge siden absolutt alle andre partier anerkjenner og tillater nokså stor grad av uenighet innad i partiet.
Vegard Martinsen skrev:Vedtektene sier følgende:§1.4 Medlemskap
Medlemskap er åpent for enhver som har et liberalt grunnsyn, aksepterer partiets ideologiske fundament og formål, vil arbeide etter de retningslinjer partiet trekker opp [uthevet her],
Ang standpunkter som Onar har og som er i strid med dette: hans syn på pressen som en del av rettsapparatet ("Onar [vil] ha kontroll på media for å utvide friheten/begrense tvangen (Sindres formulering i en tidligere post i denne tråden, ikke korrigert av Onar), hans syn om at straff ikke skal være proporsjonal (noe som programmet eksplisitt sier at den skal være), hans antydning om bruk av fysisk avstraffelse (dette siste har jeg ikke brydd meg om å finne noe sitat på).
Ang Onars profil, som er uheldig for DLF: hans optatthet av rase, hans bruk av stygge ord, hans personangrep, hans bruk av viktige ord på en annen måte enn det som er vanlig: fred, demokrati, kreasjonisme, ..., hans vektlegging av DLF som "fredspartiet" når DLF er "partiet for individuell frihet".
Videre, hans beskyldinger om at alle andre er fascister, at dagens ledelse i Ap er tyranner, etc.VMs syn er at DLF ikke blir tatt alvorlig med mindre alle medlemmene til DLF er 100% enige på absolutt alle punkter med DLFs politikk, både som representant for partiet og som privatperson. Jeg er ikke enig i den vurderingen, for det vil jo måtte bety at DLF er det eneste partiet som skal bli tatt seriøst i Norge siden absolutt alle andre partier anerkjenner og tillater nokså stor grad av uenighet innad i partiet.
Onar er ingen hvemsomhelst, han er en meget aktiv og profilert blogger. At han på viktige punkter gir uttrykk for meninger som, og har en profil som, er i strid med det DLF står for betyr at han ikke bør være medlem.
Nei, ingen andre partier er så strikse på dette, men dette er fordi ingen andre partier legger så stor vekt på ideologi som vi gjør.
Trunk skrev: Bruk av stygge ord? Menes da banning? En følelsesladet setning der banning er på sin plass uten banning ....
Vegard Martinsen skrev:Trunk skrev: Bruk av stygge ord? Menes da banning? En følelsesladet setning der banning er på sin plass uten banning ....
Det er selvsagt ikke noe slikt jeg sikter til.
http://bit.ly/RwA7Bs
Denne artikkelen er et eksempel på det VM mener når han sier at det er "store ideologiske forskjeller" mellom oss
VM bruker altså en annen standard for meg enn han bruker for stortingspartiene.
Trunk skrev: ... Jeg tror heller ingen i Norge reagerer på slik språkbruk. Det er vanlig her til lands. Kanskje ikke under møter i stive herreloger/bedehuset, men ellers.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest