Hvis alle hadde gjort det? Filosofisk spørsmål

Diskusjon om psykologi, epistemologi og metafysikk (fri vilje, begrepsdannelse, o.l.).

Re: Hvis alle hadde gjort det? Filosofisk spørsmål

Innlegg streetsmart 23 Apr 2013, 20:36

Vegard Martinsen skrev:
streetsmart skrev: ..Har jeg bestått eksamen i prinsipper?

Absolutt, men jeg ville nok ikke ha sagt slike ting som at "Her er trening det samme som [uthevet her] egoisme", jeg ville ha sagt at "her er trening et utslag av egoisme" eller "her er trening en implikasjon av egoisme".

Men dette er en presisering som du sikkert vil gå med på, og da er forståelsen svært god.

Ja, det blir vel feil å si det samme som. Jeg mente at trening var hovedprinsippet som det grunnleggende når vi pratet om intervaller og styrketrening. Så er egoisme hovedprinsippet når vi prater om stolthet, glede og disse prinsippene.

Takk for detaljerte og gode svar ;)
streetsmart

Re: Hvis alle hadde gjort det? Filosofisk spørsmål

Innlegg Vegard Martinsen 23 Apr 2013, 20:55

streetsmart skrev:
Vegard Martinsen skrev:
streetsmart skrev: ..Har jeg bestått eksamen i prinsipper?

Absolutt, men jeg ville nok ikke ha sagt slike ting som at "Her er trening det samme som [uthevet her] egoisme", jeg ville ha sagt at "her er trening et utslag av egoisme" eller "her er trening en implikasjon av egoisme".

Men dette er en presisering som du sikkert vil gå med på, og da er forståelsen svært god.

Ja, det blir vel feil å si det samme som. Jeg mente at trening var hovedprinsippet som det grunnleggende når vi pratet om intervaller og styrketrening. Så er egoisme hovedprinsippet når vi prater om stolthet, glede og disse prinsippene.

Akkurat!

Takk for detaljerte og gode svar ;)

Bare hyggelig!
Vegard Martinsen

Forrige

Gå til Grunnleggende ideer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest