Takhøyde?

Diskusjon om psykologi, epistemologi og metafysikk (fri vilje, begrepsdannelse, o.l.).

Takhøyde?

Innlegg AfterGlow 08 Des 2013, 18:23

Jeg vet det er blitt diskutert tidligere, blant annet i denne tråden, men har lyst til å få litt klarhet i hvor grensen går mellom å være velkommen/ikke velkommen som medlem/promotør/representant for partiet.

Det er åpenbart at partiet tar ideologi svært alvorlig, noe som er bra, men hvor stort er rommet for uenighet? Et konkret eksempel: Kan man være uenig i punktet om frivillig skatt og fremdeles kunne representere partiet? Er det mulig å være tilhenger av et minimalt sosialt sikkerhetsnett?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg håper det er nok takhøyde i partiet til at det kan favne en litt større andel liberalister en kun de aller mest ideologisk rendyrkede, med tanke på fremtidig oppslutning og mulighetene for realpolitisk innflytelse.

Takk for svar!
AfterGlow

Re: Takhøyde?

Innlegg Vegard Martinsen 09 Des 2013, 17:24

AfterGlow skrev:... Kan man være uenig i punktet om frivillig skatt og fremdeles kunne representere partiet?

Vi sier at målet er frivillg finansiering av staten, og at dette ligger langt frem.

Jeg kan ikke se at vi kan akseptere uenighet her.

Er det mulig å være tilhenger av et minimalt sosialt sikkerhetsnett?

Hvis det menes et statlig, tvangsfinansiert sikkerhetsnett, så er dette uforenlig med det DLF står for.

DLF er partiet for individuell frihet, og tvang og frihet er uforenlige.
Vegard Martinsen

Gå til Grunnleggende ideer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester