Dette er helt utrolig. Du skal altså bare ignorere dem. Hjelpe og trøste. Så når selvangivelsen kommer i posten, så bare ignorerer du den? Når kemneren banker på døren, så bare ignorerer du ham? Når bilen din blir tauet inn fordi du ikke har betalt årsavgift så bare ignorerer du det?
Kryptomeus skrev:Demokratiet er imidlertid kommet for langt. En avgjørelse om å innskrenke demokratiet nå vil måtte behandles demokratisk og vil bli stemt ned. Derfor kan vi ikke bruke demokratiet til å frigjøre Norge.
Kryptomeus skrev:: All empiri tilsier at våpen kan endre regjeringer og styresett mye
: mer effektivt enn stemmer og politisk debatt.
Hvert land må vurderes individuelt. For Norges vedkommende er det lite trolig at vi får frigjort landet gjennom parlamentariske virkemidler. Det vi har sett av parlamentarismen og demokratiet i Norge så langt, er at efterhvert som demokratiet utvides, så innskrenkes friheten.
Demokratiet er imidlertid kommet for langt. En avgjørelse om å innskrenke demokratiet nå vil måtte behandles demokratisk og vil bli stemt ned. Derfor kan vi ikke bruke demokratiet til å frigjøre Norge.
Å bruke våpenmakt er ikke med dette sagt uproblematisk. Om vi skulle lykkes i å styrte det sittende regimet har vi ingen garantier for hva som vil komme i steden. Vi kan godt havne i en Irak-lignende situasjon, med oppsplitting i regioner og fraksjoner og der kriminelle gjenger kontrollerer deler av Østlandet. Dette vil ikke være et skritt frem.
Jeg har ikke noen god løsning på utfordringen. Jeg bare vet med sikkerhet at løsningen på problemet med Norges frigjøring ikke ligger i parlamentarisk arbeide.
Alle andre veier må vurderes nøye. Ingen andre veier kan i utgangspunktet avvises.
Kryptomeus skrev:x Særlig hvis yngre folk med nye interessante ideer drar til et
x gunstig skatte- og reguleringsklima for å realisere dem, så vil dette
x få norsk økonomi til å blø langsomt inn i stagnasjon.
jeg har sølt drikke i keyb vansk å tast
er uenig
oljeinntekt hindrer at norge glir inn i en slik stagnasjon
oljen sikrer evig kulturrevolusjon
din forkl modell gjelder derf ikke
tilb til tegnebrettet
Kryptomeus skrev:du har mange gode poenger men du glemmer at efter oljen har Norge gass for mange hundreaar det blir omtrent 500 år førsosialismen slipper opp for drivstoff skal vi vente på det?
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester